Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2013 04 09

Tyrimas: lietuviai ir estai labiausiai pasitiki nacionaline televizija, latviai – internetu kaip žiniasklaidos priemone

„GfK Custom Research Baltic“ atliktas tyrimas parodė, kad nacionalinės televizijos turinį geriausiai vertina lietuviai ir estai, tuo tarpu latviai geriau vertina komercinės televizijos turinį. Pasitikėjimas nacionaline televizija aukščiausias tarp lietuvių ir estų, tuo tarpu latviai internetu, kaip žiniasklaidos priemone, pasitiki labiausiai, teigiama išplatintame pranešime spaudai.
Laikraščiai
Laikraščiai / Okasanos Školnajos/15min.lt nuotr.

Apklausoje, atliktoje internetu praėjusių metų pabaigoje, dalyvavo beveik  3000 respondentų trijose Baltijos šalyse. Apklausos metu respondentai turėjo  įvertinti skirtingų žiniasklaidos priemonių praėjusių metų turinį bei nurodyti savo pasitikėjimą skirtingomis žiniasklaidos priemonėmis. Apibendrindama tyrimo rezultatus, „GFK CR Baltic“ verslo plėtros vadovė Lietuvoje Laura Astrauskienė teigia, kad Baltijos šalių respondentai įžvelgia  pokyčius įvairiose žiniasklaidos priemonėse, tačiau jie ryškiausi kalbant apie  televizijas.

„Vertinant įvairias žiniasklaidos priemones, daugiau nei pusė visų respondentų  Estijoje ir Lietuvoje teigė, jog labiausiai pagerėjo nacionalinės televizijos turinys, tuo tarpu latviai pastebėjo pokyčius komercinėse televizijose“, – teigia L.Astrauskienė. Tyrimo rezultatai parodė, kad nacionalinės televizijos turinys geriausiai  įvertintas tarp Lietuvos ir Estijos respondentų. Be to, šiose šalyse respondentai išsakė didžiausią pasitikėjimą nacionaline televizija lyginant su kitomis žiniasklaidos priemonėmis – pasitikėjimo lygis nacionaline televizija siekia 5,1  balą iš 7. Taip pat šiose šalyse didžiausias ir pasitikėjimo nacionaliniu radiju rodiklis – 4,9 balas.  Tuo tarpu Latvijoje geriausiai yra vertinamas komercinės televizijos turinys, o  labiausiai pasitikima internetu kaip žiniasklaidos priemone – pasitikėjimo balas  Latvijoje – 4,7 balo.

Lietuvoje komercijos televizijos turinys vertinamas prasčiausiai iš visų trijų  Baltijos šalių – 2,7 balo iš 5, taip pat ir pasitikėjimas komercine televizija šioje  šalyje žemiausias– 3,8 balo iš 7. Žurnalistų darbo kokybė per pastaruosius metus yra vertinama kaip  vidutiniškai gera. Prasčiausiai žurnalistų darbas yra vertinamas Lietuvoje – 3 balai iš 5, tuo tarpu Latvijoje ir Estijoje žurnalistų darbo kokybė vertinama 3,1 balo iš 5 galimų. 

Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius apžvelgdamas  tyrimo rezultatus teigia, kad pasitikėjimas visuomeniniu transliuotoju visose  Baltijos šalyse ne daug skiriasi, tačiau nežymus nacionalinio ir komercinio  transliuotojo vertinimai skiriasi dėl kelių dalykų. „Lietuvoje nacionalinis transliuotojas yra nepriklausomas turinio skelbimo  atžvilgiu, o Latvijoje komercinės žiniasklaidos priemonės išlaiko stipresnes  pozicijas, – teigia D.Radzevičius, – Latvijoje ir komercinė televizija, ir ir spauda yra stipresnės nei Lietuvoje. Visų pirma, Latvijos visuomenės sudėtis yra kiek  kitokia nei Lietuvoje. Šioje šalyje pakankamai didelė ir įtakinga rusų tautinė mažuma, užimanti didelę dalį visuomenės. Be to, šios šalies žiniasklaidos rinka padalinta į latviškai ir rusiškai kalbančias. Galima spėti, kad nacionalinis arba visuomeninis transliuotojas nebūtinai atitinka visos visuomenės lūkesčius.“ D.Radzevičius taip pat pabrėžia, kad Latvijos visuomeninis transliuotojas  gerokai atsilieka nuo nacionalinio transliuotojo pasiekto lygio nei Lietuvoje ir  Estijoje.

Internetinė apklausa atlikta gruodžio mėn., per ją apklausti 947 18–65 m. amžiaus respondentai Lietuvoje, 1017 respondentų Latvijoje ir 1008 respondentai Estijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos