2020 08 15

Tyrimas: Lietuvos žiniasklaidoje įsitvirtinta Sakartvelo vardas

Lietuvos žiniasklaidoje pamažu įsitvirtina alternatyvus Gruzijos pavadinimas Sakartvelas, rodo duomenys, kuriuos naujienų agentūrai BNS pateikė žiniasklaidos analizės ir tyrimų bendrovė „Mediaskopas“.
Sakartvelas švenčia nepriklausonybės dieną
Sakartvelas / Ernestos Čičiurkaitės / 15min nuotr.

Nuo 2018 metų birželio iki 2019 metų liepos Sakartvelo vardas sudarė 26 proc. visų šalies paminėjimų, o nuo 2019 metų liepos iki šių metų liepos – jau beveik 44 procentus.

„Šiais metais kovo, gegužės, birželio mėnesiais Sakartvelas jau buvo minėtas daugiau kartų nei Gruzija, tad, panašu, jog Gruzijos pavadinimas iš tikrųjų po truputį bus išstumtas iš viešosios erdvės“, – BNS sakė „Mediaskopo“ Stebėsenos ir analizės skyriaus vadovė Vilūnė Kairienė.

„Mediaskopo“ duomenimis, pagrindinės Sakartvelo vardo populiarintojos yra Lietuvos užsienio politikos institucijos – Prezidentūra ir Užsienio reikalų ministerija.

Žiniasklaidoje Sakartvelas dažniausiai minimas kultūros bei turizmo kontekste, o Gruzijos pavadinimas vis dar dažnas sporto žurnalistų pranešimuose.

„Pastebėjome, kad didžiausią įtaką Sakartvelo vardo populiarinimui žiniasklaidoje ir visuomenėje turi naujienų agentūros – kaip jos šalies pavadinimą parašo, taip jis atkartojamas likusioje žiniasklaidoje“, – teigė V.Kairienė.

BNS naujienų agentūros redakcija alternatyvų šalies pavadinimą Sakartvelas pranešimuose nusprendė naudoti nuo pernai lapkričio.

Šis žiniasklaidos tyrimas atliktas stebint nacionalinių, regioninių, rajono leidinių ir žurnalų publikacijas, interneto portalų, naujienų agentūrų, radijo ir televizijos pranešimus.

Atsižvelgusi į sakartveliečių prašymą, alternatyvų Gruzijos pavadinimą Valstybinė lietuvių kalbos komisija patvirtino 2018-ųjų gegužę.

Šios Kaukazo regiono šalies valdžia oficialų valstybės pavadinimą paprašė pakeisti argumentuodama tuo, jog senoji versija yra rusiška.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis