2019 01 22

Tyrimas: mažėja patyčių tarp Lietuvos mokinių

Patyčių tarp Lietuvos mokinių pradeda mažėti, rodo naujausio tarptautinio mokinių gyvensenos ir sveikatos tyrimo duomenys.
Patyčios
Asociatyvi nuotrauka: patyčios / 123rf.com nuotr.

„Palyginti su 2014 metų tyrimu, stebimas minimalus patiriančių patyčias sumažėjimas – 2014 metais patyčias patyrė 29 proc. mokinių, o pernai – 27,6 procento“, – sakė šio tyrimo Lietuvoje autorius, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Visuomenės sveikatos fakulteto Sveikatos tyrimų instituto mokslininkas Kastytis Šmigelskas.

Tyrimo duomenimis, nežymus sumažėjimas stebimas ir vertinant patyčias virtualioje erdvėje – 2014 metais elektronines patyčias patyrė 10 proc. mokinių, o 2018 metais – 8 procentai.

K.Šmigelsko teigimu, dažniau – apie du kartus – tyčiojasi bei patyčių aukomis tampa berniukai.

Pasaulio sveikatos organizacijos atliktas tyrimas atskleidė, kad pernai Lietuvoje patyčias patyrė 29 proc. berniukų ir 26 proc. mergaičių. Prieš ketverius metus šie skaičiai buvo kiek didesni – 32 ir 26 procentai.

Be to, mažėja besityčiojančiųjų skaičius – pernai 25 proc. berniukų ir 14 proc. mergaičių nurodė, kad tyčiojasi iš kitų, o prieš ketverius metus buvo atitinkamai 33 ir 16 procentų.

Dažniau – apie du kartus – tyčiojasi bei patyčių aukomis tampa berniukai.

„Mažėja besityčiojančių vaikų, mažėja patyčias patiriančių berniukų, mažėja elektronines patyčias patiriančių vaikų. Tai – nepaprastai svarbi žinia, kad stebime patyčių mažėjimo tendencijas. Šie duomenys rodo, kad mūsų visuomenėje po truputį mažėja šios formos agresijos“, – teigia emocinės paramos tarnybos „Vaikų linija“ vadovas Robertas Povilaitis.

Tarptautinis mokinių gyvensenos ir sveikatos tyrimas atliekamas kas ketverius metus beveik 50-yje valstybių. Tyrimą Lietuvoje atlieka Lietuvos sveikatos mokslų universiteto mokslininkai, tyrimas Lietuvoje atliekamas nuo 1994 metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis