Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2016 11 04

Tyrimas: populiariausios prekės Lietuvoje – maišelis ir loterijos bilietas

Šalies namų ūkių pirkinių krepšelio tyrimo rezultatai nustebino net pačius tyrėjus. Kaip teigiama pranešime spaudai, paaiškėjo, kad perkamiausia Lietuvos gyventojų prekė yra plastikinis pirkinių krepšelis. Antroje vietoje pagal populiarumą atsidūrė loterijos bilietas.
Loterijos kamuoliukai
Loterijos kamuoliukai / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Tyrimą atlikusios trijose Baltijos šalyse savo veiklą plėtojančios kompanijos „BALTMI“ duomenimis, šių metų rugsėjo mėnesį bent kartą plastikinį maišelį pirko 67 proc. visų namų ūkių, iš kurių kiekvienas vidutiniškai per mėnesį parduotuvėse įsigijo 3,94 maišelio. Vertinant visus pirkėjus, kiekvienam namų ūkiui vieno apsipirkimo metu vidutiniškai tenka po 1,1 plastikinį pirkinių maišelį.

Aplinkos ministerijos turimais duomenimis, plastikinių maišelių naudojimas šalyje mažėja. 2014 m. sunaudotų lengvųjų plastikinių pirkinių maišelių, kurių sienelės storis 15–50 mikronų, vienam gyventojui teko 40, o 2015 m. – 37. Anot Aplinkos ministerijos Atliekų departamento Atliekų prevencijos ir tvarkymo strategijos skyriaus vedėjos Jurgitos Gaižiūnienės, šie ministerijos turimi duomenys leidžia manyti, kad vykdomos visuomenės švietimo ir informavimo priemonės duoda teigiamų rezultatų.

Tiki magija ir laukia stebuklo

Kodėl mūsų šalies gyventojai taip noriai perka loterijos bilietus ir ką tai galėtų reikšti? Psichologė Genovaitė Petronienė įžvelgia keletą priežasčių ir prielaidų.

„Loterijos bilietų populiarumas atskleidžia tai, kad didžiajai daliai mūsų šalies žmonių būdingas maginis mąstymas. Tokie žmonės įsivaizduoja, kad kokiais nors savo veiksmais staiga prisitrauks laimę. Prie to prisideda ir noras lengvai praturtėti. Užuot pajudinę smegenis ar bent pirštą ir pabandę uždirbti pinigų, žmonės laukia stebuklo. Jiems norisi, kad nutiktų kaip tam trečiajam broliui kvailiui, kuris gauna visą karalystę, nieko nepadaręs ir nieko neišmokęs“, – pastebi psichologė.

Užuot pajudinę smegenis ar bent pirštą ir pabandę uždirbti pinigų, žmonės laukia stebuklo, – G.Petronienė.

Pasak G.Petronienės, tokį stebuklo laukimą, žinoma, skatina ir sėkmės istorijos, kurios ištrina iš žmonių smegenų sveiką požiūrį į loterijų statistiką.

Neretai žmonių veiksmai yra susiję ir su paprasčiausiais įpročiais.

Jei žmogus ką nors padaro išgyvendamas kokią nors bėdą, vėliau jis nebegalvoja, ką daro. Du mėnesius pirkę loterijos bilietus vėliau juos perka automatiškai.

Tyrė konkrečius duomenis

„BALTMI“ rinkos analizė pagrįsta duomenimis, kurie surinkti naudojant unikalią, tarptautiniu mastu pripažintą „WIN/Gallup International“ asociacijos patvirtintą metodologiją. Tyrime dalyvauja pagal įvairių parametrų kompleksą atrinkti Lietuvos namų ūkiai, kurie pateikia tikrus duomenis apie savo pirkinius.

Ilgalaikio tyrimo dalyviai kasdien nuskaito savo įsigyjamas prekes ir sistemoje fiksuoja pasirinktus pirkimo kanalus, prekybos tinklus, kiekį ir kainas, taip leisdami nuolat stebėti realius pirkimo ir vartojimo duomenis plataus vartojimo prekėmis.

Šie duomenys ir padėjo išaiškinti, ką šalies gyventojai dažniausiai pirko šiais metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas