Lietaus ir prieblandos jutikliai, beraktė užvedimo sistema, dviejų zonų automatinis kondicionierius, šoniniai galinio vaizdo veidrodėliai būtinai turi būti kėbulo spalvos ir su integruotais posūkio signalais, automobilio kėbulas negali būti trumpesnis nei 5,2 metro, bet ir ne ilgesnis nei 5,27 metro – tai tėra keli iš aibės reikalavimų, kurie privalomi kai kurių Lietuvos urėdijų perkamiems automobiliams.
Iki rugpjūčio vidurio Lietuvos urėdijos įvykdė 22 viešuosius automobilių pirkimus. 17 konkursų baigėsi be jokios konkurencijos, nes dalyvauti panoro vienintelis automobilių tiekėjas. Vadinasi, tik penkiais atvejais išdėstyti reikalavimai automobiliams tiko daugiau nei vienam automobilio modeliui, teigia dienraštis.
„Asmeninis mano žmonos automobilis tokią (beraktę užvedimo – BNS) sistemą turi. Patogiau: tą pultelį įsidedi, nereikia sukioti... Na, gal ir buvo galima nerašyti to reikalavimo, nes jis nėra pagrindinis. Mums svarbiausia kaina, automobilio aukštis, pravažumas, degalų sąnaudos“, – aiškino Trakų miškų urėdijos vadovas Vygantas Mierkis, paklaustas, kodėl urėdijos automobiliui būtina beraktė užvedimo sistema.
Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) informavo, kad ji tyrimų dėl urėdijų vykdomų automobilių pirkimų nėra atlikusi, tačiau yra gavusį skundą, kurio pagrindu Specialiųjų tyrimų tarnyba pradėjo ikiteisminį tyrimą.