2023 07 19

Už akcijos „Radarom!“ metu suaukotas lėšas nupirkti 16 radarų jau veikia Ukrainoje

Paramos akcijoje „Radarom“ už lietuvių suaukotus 14 mln. eurų nupirkti 16 radarų jau saugo Ukrainos kritinę infrastruktūrą, trečiadienį pranešė akcijos organizatoriai.
Ukrainos karių mokymai
Ukrainos karių mokymai / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Skelbiama, kad pavykus deryboms nupirktas dar vienas, 17-asis mobilus radaras, kuris į Ukrainą iš Lietuvos iškeliaus artimiausiu metu.

„Radarus pirkome iš Izraelio, siuntėme į Lietuvą ir tada atskirais etapais į Ukrainą. Kadangi tai yra specialios paskirties įrenginiai, užtruko dokumentacijos, leidimai, draudimai. Taip pat nupirkome tam tikrą programinę įrangą radarams, leidžiančią plėsti jų galimybes – veikia priešdroninė sistema, taip pat galima matyti artilerijos ir minosvaidžių sviedinius, raketas“, – teigia organizacijos „Blue / Yellow“ įkūrėjas Jonas Ohman.

Pasak jo, šių radarų lokacijos nebus atskleidžiamos, kadangi jie saugos svarbius kritinės infrastruktūros objektus.

„Galiu tik pakartoti, kad ukrainiečiai nenustoja žavėtis tuo, ką padarė Lietuva – žmonės ir verslas šaliai nupirko gyvybiškai svarbias apsaugos sistemas. Tai neabejotinai įeis į istoriją“, – sakė J.Ohman.

Kaip skelbiama, Ukrainos kariai jau iš anksto buvo apmokyti, kaip naudotis moderniais radarais.

Lietuvių surinktomis lėšomis nupirkti radarai pasižymi universalumu, puikiai identifikuoja, aptinka ir apskaičiuoja objektų, pavyzdžiui, raketų ar dronų trajektorijas.

Akciją „Radarom!“ šių metų pradžioje organizavo visuomeninis transliuotojas LRT ir Ukrainai paramą teikiantys fondai: „Blue/Yellow“, „Laisvės TV“, „1K fondas“ ir „Stiprūs kartu“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis