Nei civilinės aviacijos saugumu besirūpinanti administracija, nei Susisiekimo ministerija detaliai nekomentuoja, kokios konkrečios priežastys lėmė, kad Šiaulių oro uostas nebegali vykdyti civilinių skrydžių.
„Oro uostas neatitinka aviacijos saugumui keliamų reikalavimų. Ne vienus metus buvo fiksuojami pažeidimai, buvo tų trūkumų šalinimo planas, bet jei oro uostas nereaguoja į visą tai, tai tiesiog buvo uždrausti visi civiliniai skrydžiai“, – sakė susisiekimo viceministras Arijandas Šliupas.
Tai ne vienintelė Šiaulių oro uostą aplankiusi bėda. Skolos birželį jau perkopė pusę milijono eurų. Ne vieną mėnesį negavę atlyginimų darbą palieka kvalifikuoti darbuotojai.
Tai ne vienintelė Šiaulių oro uostą aplankiusi bėda. Skolos birželį jau perkopė pusę milijono eurų. Ne vieną mėnesį negavę atlyginimų darbą palieka kvalifikuoti darbuotojai. Tarp tokių – ir aviacijos saugumo specialistai. Jų nelikus, įmonė nebegali išleisti, bet, pasak oro uosto akcininkės Šiaulių savivaldybės, gali tik priimti lėktuvus.
„Turėjo įmonė du vadybininkus, vienas išėjo, kitas buvo atleistas. Atsitiko taip, kad įmonė šiandien neturi jų nė vieno, – sakė Šiaulių savivaldybės administracijos direktorius Eduardas Bivainis, – yra išsiųstas asmuo į kursus, aišku, kursai užtrunka kažkiek, bet, kiek žinau, per porą savaičių jau turės (vadybininką).“
Kadaise Šiaulių oro uostą „maitino“ nemenko pelno atnešę veršelių vežėjai į Izraelį, tačiau šiems pasirinkus kitą, pigesnį maršrutą, nebeliko krovinių, jų nebeveža ir verslininkai iš Stambulo. Šiemet oro uostas aptarnavo vos kelias dešimtis lėktuvų, perkrovė 300 tonų krovinių.
Nepaisant nutrauktų civilinių skrydžių, NATO oro policijos misija esą bus vykdoma įprastu režimu.
Kiek anksčiau savivaldybė vylėsi oro uosto padėtį pagerinti turistiniais skrydžiais. Kalbėtasi su bendrovėmis „Go planet“ ir „Air Lituanica“, tačiau abi šios įmonės bankrutavo. Šiaulių vadovai tikina, kad oro uosto viena savivaldybė neišgelbės, todėl tikimasi Vyriausybės pagalbos.