Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 09 08

Užkeiktos sankryžos projektuotojai: matome, kas dedasi ir jeigu reikia perprojektuoti – padarysime

Gedimino prospekto rekonstukcijos projektą parengusios įmonės „Vilniaus planas“ specialistai pripažino, jog eismą prie senojo Žvėryno tilto galima organizuoti ir sklandžiau.
Gedimino prospekto atkarpa netoli Seimo kartu su sankryža ties senuoju Žvėryno tilto buvo rekonstruota prieš metus. Nuo to laiko ją sudrebino dešimtys identiškų avarijų.
Gedimino prospekto atkarpa netoli Seimo kartu su sankryža ties senuoju Žvėryno tilto buvo rekonstruota prieš metus. Nuo to laiko ją sudrebino dešimtys identiškų avarijų. / Sauliaus Chadasevičiaus / 15min nuotr.

Po antradienio avarijos „užkeiktoje“ Gedimino prospekto bei A.Goštauto gatvių sankryžoje 15min.lt žurnalistai pasidomėjo, ką apie šią vietą mano pernai ją sukūrę projektuotojai.

Miesto planavimo specialistai pripažino: sankryža nėra tobula, tad jei bus sugalvota, kaip galima padaryti geriau – eismo sąlygas vertėtų patobulinti.Projektą parengusios įmonės vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis šią sankryžą pavadino „juodąja skyle“ ir pripažino: „O skylę reikia bandyti lopyti.“

Naujausios rekonstruotos Gedimino prospekto atkarpos projektą parengusios įmonės „Vilniaus planas“ vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis šią sankryžą pavadino „juodąja skyle“ ir pripažino: „O skylę reikia bandyti lopyti.“

Jo kolega, architektas projektuotojas Kristijonas Vizgirda irgi neslėpė žinantis, jog čia, kaip sakoma, lygioje vietoje, nuolat vyksta beveik identiškos avarijos: „Taip, mes žinome apie tuos dalykus iš žiniasklaidos ir iš savivaldybės Eismo saugumo poskyrio.“

Vienas iš rekonstrukcijos projekto bendraautorių visų pirma pabrėžė, kad pėsčiųjų saugumo salelės toje sankryžoje yra tiesiog būtinos. „Įsivaizduokite, jei nebūtų salelės ir šviesoforo, galėtų nukentėti pėstysis, o tai būtų daug žiauriau, nei sudaužyta mašina“, – sakė jis.

15min.lt skaitytojo nuotr./Avarija
Vėl avarija...

Paklaustas, ar nebuvo galima saugumo salelių projektuoti po keletą metrų toliau nuo sankryžos centro, kad vairuotojai turėtų šiek tiek daugiau erdvės atlikti posūkiams, K.Vizgirda kalbėjo: „Pagal projektavimo taisykles viskas ten yra tvarkoje. Vairuotojas turi išlaikyti trajektoriją ir darymas posūkį neįvažiuoti į priešpriešinio eismo juostą. Tačiau jei trūksta metro ar pusantro, galima būtų tai svarstyti ir kažką sugalvoti, atsižvelgiant, kad tai tapo kažkokia nelaiminga vieta, kur žmonės labai daužo savo automobilius ir šviesoforą. Atsižvelgiant į susidariusią situaciją kažkokių priemonių turbūt reiktų imtis.“Galima būtų kažką sugalvoti, atsižvelgiant, kad tai tapo kažkokia nelaiminga vieta, – pripažino projektuotojas K.Vizgirda.

K.Vizgirdos žiniomis, šiuo metu yra atliekamas Vilniaus miesto eismo saugumo auditas. „Specialistai galėtų apsvartyti ir tą vietą. Manau, eismo saugumą tiriantys specialistai galėtų pasiūlyti tai vietai kažkokių vaistų. Jei būtų nurodymas ir galimybės patraukti tas saleles pusantro metro arba imti kažkokių kitų priemonių – mes galėtume laisvai tą padaryti, tai nėra problema“, – patikino 15min.lt pašnekovas.

Jis priminė, kad Gedimino prospekto rekontstrukcijos projekto užsakovė buvo Vilniaus miesto savivaldybė, todėl inicijuoti projekto pakeitimus yra jos atstovų reikalas.

15min.lt antradienį jau publikavo merijos Saugaus eismo poskyrio vedėjo Vidučio Cemnolonskio pareiškimą, kad dėl avarijų kalti vairuotojai ir aplinka, bet ne sankryža. „Vairuotojai turėtų išjungti pasipuikavimo pavarą ir įvertinti aplinką – pamatyti šviesoforus, kelio dangą ir sulėtinti greitį darydami posūkius!“, – pareiškė savivaldybės atstovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais