Kaip rašoma pranešime spaudai, parlamentarų iš Kauno ir Dzūkijos bičiulių grupių dėka metų metais strigę Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus tvarkymo darbai pagaliau pradėti. Į Seimo narių susitikimą, kuriame aptartas kelio tvarkymo progresas, buvo pakviesti dalyvauti susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) direktorius Remigijus Lipkevičius, LAKD Transporto infrastruktūros planavimo skyriaus vadovas Justas Norbutas, Alytaus miesto, Alytaus rajono, Kauno miesto, Kauno rajono, Birštono ir Prienų rajono savivaldybių merai.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovai pristatė, kad Susisiekimo ministerija šiemet rugsėjo 27 d. patvirtino žemės paėmimo visuomenės poreikiams pirkimo dokumentus kelio ruožui Kaunas–Prienai. Taigi jau yra inicijuota žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūra, atliktas žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektų parengimo ir įgyvendinimo viešasis pirkimas iki sutarties pasirašymo. Toliau – Nacionalinės žemės tarnybos (NŽT) sprendimas pradėti žemės paėmimo procedūrą, projektų parengimas ir per du metus tikimasi išpirkti reikalingas į rekonstruojamo kelio juostos ribas patenkančių 274 sklypų dalis, rašoma toliau.
Tuo pačiu metu, teigiama Seimo Kanceliarijos išplatintame pranešime, kai vyks žemės išpirkimo procedūros, vyks ir kiti darbai: kelio ruožo priešprojektinių sprendinių viešasis pirkimas ir parengimas, techninių darbo projektų parengimo viešasis pirkimas ir parengimas.
Planuojama, kad jau 2024 m. pirmoje pusėje prasidės rangos darbai, o projektas bus baigtas 2026 metais.
Šiuo metu taip pat vykdomi ir tolimesnio kelio Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus ruožo nuo 34,402 iki 46,631 km paprastojo remonto darbai.
Gautas pažadas, kad 2023-aisiais bus pradėtas rengti ir likusio ruožo iki Alytaus specialusis planas, reikalingas, kad ir ši kelio atkarpa būtų pilnai rekonstruota.
„Parlamentarų ir atsakingų valstybės institucijų aktyvus bendradarbiavimas duoda tikrai puikius rezultatus, ši susisiekimo ir kartu krašto ekonominį bei socialinį augimą paskatinsianti arterija, ypač svarbi Alytui, pagaliau realiai tvarkoma“, – pranešime spaudai cituojamas V.Bakas.