2022 07 15

V.Mitalas: susitarime dėl nacionalinio saugumo svarbiausi – sprendimai dėl gynybos visuotinumo

Partijoms pasirašant susitarimą dėl nacionalinio saugumo stiprinimo, Laisvės frakcijos seniūnas Vytautas Mitalas pabrėžia, kad jo reikšmė šiandien itin didelė – partijoms pagaliau pavyko suderinti principus dėl visuotinės gynybos ir investavimo į krašto apsaugą didinimo nepaisant politinių vėjų. Anot jo, dabar svarbiausia pasiekti, kad suguldyta saugumo vizija taptų veiksmais.
Vytautas Mitalas
Vytautas Mitalas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Mums esminiai momentai yra šie: neatšaukiamai suplanuotas visapusiškas Lietuvos kariuomenės pajėgumų stiprinimas, Šaulių sąjungos plėtra pereinant prie šaulių, kaip civilinių pajėgų, modelio.

Užsibrėžėme tikslą pasiekti 50 tūkst. dydžio šaulių civilines pajėgas per aštuonerius metus. Kitas, Laisvės partijai esminis, yra visuotinės gynybos principas – kad visi galėtų įsitraukti į krašto gynybą, tačiau nebūtinai konvenciniu būdu. Plėsime alternatyvią karo tarnybą, kad visi turėtų galimybę ginti tėvynę kaip geriausiai tai gali“, – sako Seimo vicepirmininkas V.Mitalas.

Jis pabrėžia, kad platus sąjungininkų karių buvimas ant žemės Lietuvoje yra svarbiausias Rusiją atgrasantis veiksnys. Anot jo, suplanuoti darbai reikšmingai padidinti NATO pajėgumus Lietuvoje – pirmieji, neatidėliotini uždaviniai.

„Turime pasiekti, kad infrastruktūrinių projektų plėtra būtų greita, sudarysime aljanso sąjungininkams kuo geresnes sąlygas būti čia, treniruotis ir tobulinti bendrą pajėgų veikimą – to iki galo nebuvome padarę. Artimiausioje ateityje turėsime būti pajėgūs priimti ne mažiau kaip 20 tūkstančių sąjungininkų karių su įranga, technika, atsargomis, taip pat užtikrinti nuolatinių JAV kovinių pajėgų buvimą su išankstiniu įrangos dislokavimu“, – pabrėžia V.Mitalas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis