Ypatingu produktyvumu, stilių bei manierų įvairove tarp lietuvių kompozitorių išsiskiriančio V.Bartulio kūryba kaskart stebina netikėtais posūkiais ir rakursais. Šis kompozitorius geba džiuginti daugybe puikių įvairiausios apimties kūrinių: nuo kamerinių miniatiūrų iki operos ir stambių orkestrinių kūrinių, nuo liaudies dainų harmonizacijų iki didžiulių masinių renginių, nuo monumentalaus „Requiem“ iki muzikos mados kolekcijų pristatymams, popdainų aranžuočių.
2007-aisiais parašyta kamerinė opera „Pas de deux“ („Paskutinė vakarienė“) autoriaus apibūdinama kaip „iš esmės rojalistinė opera, pagražinta revoliuciniais ir kulinariniais atspalviais, dviem aktoriams, dvylikai muzikantų, dirigentui ir virėjui.“ Pasak V.Bartulio, galvoti apie šį rimtosios ir kulinarinės operos (veiksmas vyksta virtuvėje) junginį jis pradėjo nuo idėjos sukurti daug trumpų vienaveiksmių operų, tarsi įvairaus rimtumo ar nerimtumo pjesių ciklą.
Operos veiksmas vyksta 1793 metų sausį Paryžiuje, Tamplio rūmų virtuvėje. Marija Antuanetė (Milda Arčikauskaitė) ir Liudvikas XVI (Evaldas Jaras) šoka keistą šokį, o viskam vadovauja virėjas, kuris scenoje verda sriubą... Libretą, panaudodamas Alexandre’o Dumas tekstus, parašė pats kompozitorius, beje, operoje atliekantis virėjo vaidmenį. Operos režisierius ir dailininkas – Jonas Arčikauskas, dirigentas – Donatas Katkus.
Kadangi veiksmas vyksta paskutinę dieną prieš nukirsdinimą, dvylikos muzikantų dalyvavimas čia turi ir simbolinę paskutinės vakarienės prasmę.