Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 04 06

Vadovų aistra – tarnybinės mašinos

Uostamiesčio savivaldybei priklausančios AB „Klaipėdos vanduo“ vadovai net sunkmečio sąlygomis neatsisako privilegijos turėti itin didelį tarnybinių automobilių parką.

AB „Klaipėdos vanduo“ generalinis direktorius Leonas Makūnas turi net septynis pavaduotojus. LŽ šaltinių teigimu, penkiems jų skirti tarnybiniai automobiliai. Kai kurie pavaduotojai šiomis mašinomis per dieną nuvažiuoja vos keliolika kilometrų, tad veikiausiai jomis naudojasi tik keliaudami iš namų į darbą ir atgal. Vienas L.Makūno pavaduotojas, pasak šaltinių, tarnybiniu automobiliu kasdien į darbą važiuoja iš kito Vakarų Lietuvos rajono, o vakarais grįžta juo namo.

AB „Klaipėdos vanduo“ iš viso turi 66 automobilius: 34 lengvuosius ir lengvuosius–krovininius, 32 krovininius ir specialiosios paskirties.

Penkiomis lengvosiomis tarnybinėmis mašinomis naudojasi generalinis direktorius ir gamybinių departamentų vadovai. Kitų dviejų departamentų direktoriai ir tarnautojai važinėja vienu automobiliu. Jo vairuotojas esant reikalui vežioja ir patį L.Makūną.

Bendrovės duomenimis, visiems automobiliams suteikiamas limitas. Vandenruošos departamento vadovas Aidas Birgėla per dieną gali nuvažiuoti 70 kilometrų (faktiškai tiek ir nukeliauja), Nuotekų departamento vadovas Algimantas Jagnieškus – 56 (faktiškai – 45), Tinklų departamentui vadovaujanti Dalia Venckūnienė – 56 (faktiškai – 16), Ūkio aptarnavimo departamento vadovas Tadas Dobožinskas – 56 (faktiškai – 19), generalinis direktorius L.Makūnas – 158 (faktiškai – 57).

Bendrovės atstovai pripažįsta, kad kai kurie darbuotojai tarnybiniu automobiliu iš tiesų važiuoja namo, o rytais juo atvyksta į darbą. Tai vadinama išskirtiniais atvejais, kai atliekant avarinius ar sudėtingus profilaktinius darbus neįmanoma laikytis įprasto grafiko ir būtina, kad atsakingas darbuotojas bet kuriuo paros metu galėtų prisistatyti į darbo vietą. Todėl kitame mieste gyvenantiems darbuotojams, neturintiems galimybės naudotis asmenine transporto priemone, leidžiama grįžti namo bendrovės automobiliu.

AB „Klaipėdos vanduo“ didžiausia akcininkė – Klaipėdos miesto savivaldybė. Uostamiesčio tarybos narys, „Klaipėdos vandens“ stebėtojų tarybos pirmininkas Vygantas Vareikis tikina, kad priekaištai bendrovei, esą ji neefektyviai valdo savo turtą ir išlaidauja, laužti iš piršto. „Juk tai viena pirmųjų įmonių, kuri taupydama lėšas ėmė jungti etatus, o L.Makūnas vienas pirmųjų susimažino algą“, – aiškino jis. L.Makūno darbo užmokestis sudaro 5 vidutinius įmonės darbuotojų atlyginimus ir siekia 10 tūkst. litų neatskaičius mokesčių.

Kita Klaipėdos savivaldybės įmonė – AB „Klaipėdos energija“ – turi septynis lengvuosius automobilius, skirtus administracijai. Vienu jų važinėja generalinis direktorius Vytautas Valutis. Šiam automobiliui joks limitas nenustatytas. Kitomis šešiomis mašinomis per dieną galima nuvažiuoti ne daugiau kaip po 60 kilometrų. Šiais automobiliais naudojasi departamentų, kuriems jie priskirti, darbuotojai. Dar viena uostamiesčio savivaldybės įmonė – Klaipėdos autobusų parkas – turi tik du lengvuosius automobilius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?