Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 06 02

Vaikų konsultantai kratosi būsimų kolegų

Pusę milijono litų valstybei kainavusi telefoninės pagalbos nuo smurto kenčiantiems vaikams tarnyba dar neveikia, tačiau jau spėjo sugluminti esamų nevyriausybinių tokių linijų atstovus. Kas tai - konkurencijos baimė ar nuoširdus nerimas dėl vaikų?
Vaikas
Jau veikiančių tarnybų ekspertams naujos linijos steigimas atrodo daugiau nei keistas. / Photos.com

Lietuvoje nuo seno veikia dvi žinomos, savanorišku darbu paremtos psichologinės pagalbos telefonu tarnybos "Vaikų linija" (VL) ir "Jaunimo linija" (JL). Tarsi jų nepakaktų, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba (VVTAĮT) kuria dar vieną pagalbos vaikams liniją, į kurią nuo ateinančių mokslo metų bus galima skambinti trumpuoju telefonu 116111.

Dubliuos funkcijas?

Prie Socialinės apsafugos ir darbo ministerijos (SADM) veikianti VVTAĮT dar pernai žiemą iš bendrovės "Fima" už 474 tūkst. litų įsigijo modernų skambučių centrą, kuris kol kas nenaudojamas. Šį pavasarį įveikusi kai kurias teisines kliūtis ir per vasarą suplanavusi pasamdyti keturis darbuotojus, iš biudžetinės Smurto prevencijos programos lėšų steigiamą liniją VVTAĮT žada įjungti iki rugsėjo.

Krašte veikiančios keliolika nacionalinių ir regioninių pagalbos telefonu tarnybų apie tokią įrangą galėtų tik pasvajoti. Šiose organizacijose skambinantieji konsultuojami atsiliepus laidiniais telefonais, o SADM joms visoms per metus skiriama lėšų suma sudaro apytikriai tiek pat, kiek kainavo minėtas skambučių centras.

VL vadovei Jurgitai Smiltei Jasiulionei šis centras kelia dvejopas mintis. "Pagalbos vaikams poreikis milžiniškas, bet ar didinant jos prieinamumą yra būtina nauja tarnyba?" - abejoja psichologė.

Gerai, kad valstybė rūpinasi vaikų problemomis. Kita vertus, mums neaišku, ką ši linija veiks ir kam reikia dubliuoti jau dabar gerai veikiančias tarnybas? Ir dar daryti tai tuo metu, kai valdžios sektorius taupo, sakė Skruibis

Abejonių turi ir JL direktorius bei Lietuvos telefoninių psichologinės pagalbos tarnybų asociacijos prezidentas Paulius Skruibis. "Gerai, kad valstybė rūpinasi vaikų problemomis. Kita vertus, mums neaišku, ką ši linija veiks ir kam reikia dubliuoti jau dabar gerai veikiančias tarnybas? Ir dar daryti tai tuo metu, kai valdžios sektorius taupo", - svarstė jis.

Tačiau VVTAĮT direktorė Odeta Tarvydienė LŽ aiškino, kad naujosios tarnybos paskirtis bus ne tiek išklausyti vaiką, kiek išsiaiškinus problemą pas jį ateiti ir padėti. "Vaikų linija" orientuojasi į psichologinę pagalbą, o mūsų tikslas - teikti socialinę ir teisinę pagalbą, nukreipti į atitinkamas institucijas", - pabrėžė ji.

O.Tarvydienės teigimu, nauja tarnyba kuriama atsispiriant nuo 2007 metais priimtos europinės direktyvos. Tačiau joje nenurodyta, kad teisę tai daryti turi išimtinai valstybinė įstaiga. Esą naujovę galėjo perimti esamos telefoninės pagalbos tarnybos.

Siūlo sprendimą

Jau veikiančių tarnybų ekspertams naujos linijos steigimas atrodo daugiau nei keistas. Esą ji iš principo dubliuos jau esamas, tik bus brangesnė. Aiškinama, kad VL per dešimtmetį sukūrė savanoriško darbo tradicijas ir yra užsitarnavusi mažųjų krašto gyventojų pasitikėjimą. Ši linija konsultantus rengia iš savo vidinių išteklių, pritraukdama ir privačias lėšas.

Teigiama, kad būsimi numerio 116111 konsultantai susidurs su realybe, kokią savo kailiu kasdien patiria VL: dauguma skambintojų juokaus, tyčiosis ir tikrins tarnybos darbą. Esą diržų veržimosi laikotarpiu geriausias sprendimas galėtų būti toks: smurtą patiriantis vaikas skambintų į VL arba JL, o tada šios apie tokius atvejus informuotų VVTAĮT.

Ieškos kompromiso

Premjero Andriaus Kubiliaus patarėja socialiniams reikalams Skirma Kondratas tikisi, kad valstybinė linija sėkmingai papildys nevyriausybines. "Juk šiuo atveju galės skambinti ne tik patys vaikai, bet ir asmenys, kurie dėl jų susirūpinę", - sakė ji.

Patarėjos teigimu, savivaldybėse vaikams pagalbą teikiančios grupės - policininkai, socialiniai darbuotojai, mokytojai - dažniausiai nekoordinuoja savo veiksmų, todėl valstybinė pagalbos linija galėtų juos suvienyti.

Socialinės apsaugos ir darbo ministras Rimantas Dagys LŽ patikino, kad SADM su nevyriausybinėmis organizacijomis bandys rasti kompromisą. Nors sutartis dėl pagalbos tarnybos įrangos įsigijimo pasirašyta jau po valdžios kaitos, R.Dagys aiškino, kad šį viešojo pirkimo konkursą jo vadovaujama ministerija paveldėjo.

VVTAĮT vadovė O.Tarvydienė tikisi, kad su savanoriškos pagalbos tarnybomis pavyks dirbti ranka rankon. Tačiau VL atstovai bendradarbiavimo pasigenda.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų