Anot profesoriaus, tokie Vilniaus universiteto mokslininkų prieš penkerius metus atlikto tyrimo rezultatai nereiškia, kad šių vaikų psichika sutrikusi.
„41 proc. moksleivių turi problemų, susijusių su psichikos sveikata, o 13 proc. turi tų sutrikimų, kuriuos galima jau diagnozuoti. (...) Nenorime pasakyti, kad pusės vaikų sutrikusi psichika, bet beveik pusė vaikų turi su psichikos sveikata susijusių problemų“, – trečiadienį per spaudos konferenciją sakė D.Pūras.
Jo teigimu, tokia situacija – panaši kaip ir kitose valstybėse, tačiau į šią problemą visur reaguojama skirtingai.
Tarptautinės psichikos sveikatos dienos išvakarėse D.Pūras ir R.Šalaševičiūtė atkreipė dėmesį, kad Lietuvoje nėra skiriama pakankamai dėmesio vaikų psichikos sveikatai, kuri yra problematiška.
Anot jų, trūksta kvalifikuotų specialistų – vaikų psichologų ir psichiatrų, ypač vaikų globos namuose, kur gyvena nemažai psichikos sutrikimų turinčių vaikų, taip pat specialių pedagogų, kurie padėtų integruotis tokiems vaikams mokyklose.
Be to, nekompensuojami itin hiperaktyviems vaikams skirti vaistai, niekaip nepriimamas Praktinės psichologų veiklos įstatymas, mažai dėmesio skiriama psichikos sutrikimų prevencijai – dažniau bandoma spręsti jų pasekmes.