Rekonstruotame kelio ruože įrengtos inžinerinės eismo saugos priemonės. Vienuolika mėnesių šiame kelyje darbavosi UAB „Šiaulių plentas“ darbininkai.
Radviliškio rajono meras teigia, jog ką tik įrengtas šiuolaikiškas kelio ruožas tėra pirmasis kelio darbų etapas.
„Rekonstrukcija kainavo apie 10 milijonų litų. Iš karto po šio kelio eksploatacijos pradžios prasidės antrasis etapas. Bus tęsiama kelio Radviliškis–Šiauliai atkarpos rekonstrukcija“, – pasakojo Radviliškio rajono meras Antanas Čepononis.
Dėmesys – eismo saugumui
Pasak Radviliškio rajono mero, kelio darbai finansuoti Europos Sąjungos lėšomis. Darbus organizavo Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija ir Lietuvos automobilių kelių direkcija.
Anot A.Čepononio, po ruožo rekonstrukcijos pagerėjo eismo dalyvių saugumas.
„Pirmiausia pagerėja saugumas, todėl, kad įrengtos keturios eismo juostos. Dėmesys skiriamas ir ekologijai. Transporto priemonės šį ruožą pravažiuos nesustodamos, bus sunaudojama mažiau kuro, išmetama mažiau kenksmingųjų medžiagų, todėl sprendžiami ekologiškumo klausimai“, – teigė pašnekovas.
„Važiuodami šia atkarpa vairuotojai seniau sugaišdavo labai daug laiko. Susidarydavo labai dideli transporto kamščiai. Dabar susisiekimas bus patogesnis. Atsirado šviesoforai, apšvietimas. Ta atkarpa laiko atžvilgiu bus pravažiuojama greičiau. Na ir gražesnis estetinis vaizdas“, – pasakojo A.Čepononis.
Radviliškio rajono meras teigė, jog šioje kelio atkarpoje iki rekonstrukcijos buvo itin didelis avaringumas. Greitis nuolat buvo ribojamas iki 50km per val.
Tikimasi, jog po rekonstrukcijos eismo nelaimių šioje kelio atkarpoje sumažės.
Nesutarimai dėl žemės
Radviliškio rajono meras prisipažino, jog rekonstruojant šią atkarpą problemų nebūta, nes žemė priklausė rajono savivaldybei. Tačiau kur kas sudėtingesnė situacija susidarė dėl kitos atkarpos, kurią dar tik ruošiamasi rekonstruoti.
Žemės savininkai nenoriai pardavinėjo savo sklypus. Pasak A.Čepononio tai, jau praėjęs etapas, dabar problemų beveik nebeliko.
„Kol kas liko tik viena problema dėl kainų skirtumų su vienu žemės savininku. Problemos sprendimo eiga šiuo metu sprendžiama teismo. Konfliktas kilo dėl to, kiek norėtų už žemę gauti žemės savininkas, ir kiek yra paskaičiuota. Aiškinamasi, kuri pusė yra teisi – ar Kelių direkcija, už žemę siūlydama vieną kainą, ar savininkas, prašydamas daug didesnės sumos“, – pasakojo Radviliškio rajono meras.
Teismine tvarka bus nustatyta, kuri pusė teisi. Tik tuomet prasidės 14 km ilgio kelio ruožo Radviliškis–Šiauliai rekonstrukcija.