Šeštadienį didžiausių šalies miestų degalinėse bei jų prieigose turėtų nusidriekti milžiniškos eilės. Pasipiktinę itin aukštomis degalų kainomis, šimtai vairuotojų planuoja piltis po vieną litrą kuro ir taip užkimšti degalines.
Tikina, kad nukentės patys vairuotojai
Kaip teigė akciją organizuojančio „Audi klubo“ prezidentas Ričardas Pūkas, dauguma dalyvauti akcijoje ketinančių vairuotojų išreiškė norą apsilankyti „Orlen Lietuvos“ degalinėse. Šio tinklo atstovas spaudai Jacekas Komaras, paklaustas, kodėl, jo nuomone, daugiausiai akcijos dalyvių boikotuos būtent šias degalines, tik gūžtelėjo pečiais: „Nežinome. Niekas oficialiai apie akciją neinformavo“.
„Šią akciją vertiname ramiai. Ir žadame ramiai aptarnauti bet kokį klientą – ar jis pirks litrą, ar visą baką. Mums yra suprantamas vairuotojų nerimas dėl aukštų kainų, bet manome, kad protesto strėlė ne ten nukreipta“, – tvirtino „Orlen Lietuva“ atstovas.
Jam antrino ir „Lietuva Statoil“ rinkodaros departamento direktorė Daiva Jokšienė, pabrėžusi, jog dėl šios akcijos nukentės patys vairuotojai.
„Mes suprantame vairuotojų nerimą dėl besikeičiančių degalų kainų. Manome, kad jie turi teisę išreikšti savo nuomonę dėl susidariusios situacijos. Tačiau, mūsų požiūriu, degalinių blokada nėra pats konstruktyviausias situacijos sprendimo būdas. Jos metu kiti degalų pritrūkę keliaujantys žmonės patirs nepatogumų, nes, norėdami įsipilti kuro, turės laukti ilgose eilėse eilėse“, – teigė pašnekovė.
„Kainas nustatome ne mes“
Ir „Orlen Lietuva“, ir „Lietuva Statoil“ atstovai dievagojosi, jog mažmeninės rinkos atstovai negali įtakoti degalų kainų – esą jos priklauso nuo pasaulinių tendencijų bei šalyje galiojančių įstatyminių aktų.
„Kalbant apie degalų kainas, labai svarbu atkreipti dėmesį, kad degalų kainos šalyje priklauso nuo pasaulinės naftos žaliavos kainos, produktų rinkos ir mokesčių. Mažmeninė rinka negali įtakoti degalų kainų, nes ji yra tik galutinė grandis, kuri atkartoja pasaulinės ir didmeninės rinkos tendencijas“, – akcentavo D.Jokšienė.
„Mūsų degalinių tinklas yra per mažas (35 degalinės, – aut. past.), kad galėtų diktuoti ar nustatinėti kainas. Mes esame kainų pasekėjai: kiti tinklai jas nustato, o mes tik prisideriname prie jų“, – kiek kitokią versiją pateikė J.Komaras.
„Orlen Lietuva“ tinklo atstovas, paklaustas apie galimus nuostolius, patikino, jog bendrovė jų tikisi išvengti.
„Jeigu vairuotojai pilsis nors po litrą ir taip darys visą dieną, tai manau, nuostolių neturėtų būti. Arba bus minimalūs“, – vylėsi J.Komaras.