„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2015 09 22 /14:41

Vaizdo klipe ministrę Audronę Pitrėnienę pamatę liberalai nustėro – politinė reklama už ES pinigus?

Šią savaitę televizijos ekranuose pradėjo suktis Švietimo ir mokslo ministerijos kartu su Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centru parengtos socialinės reklamos, skatinančios žmones rinktis profesinį mokymą. Liberalų sąjūdžio atstovams akis užkliuvo už to, kad viename klipų savo šeimos istoriją pasakoja pati švietimo ir mokslo ministrė, „darbietė“ Audronė Pitrėnienė.

Ministrė pasakoja, kad jos sūnui nutarus pasirinkti kulinaro-konditerio specialybę, šeimoje kilo tragedija ir visi jį bandė atkalbinėti. „Šiandien aš džiaugiuosi savo sūnumi“, – reklamoje skanaudama pyrago gabalėlį taria A.Pitrėnienė.

Liberalų sąjūdžio pirmininkas Eligijus Masiulis tikina, kad ši reklama atitinka visus draudžiamos politinės reklamos už Europos Sąjungos (ES) pinigus kriterijus.

Viskas lyg ir būtų gerai, bet kyla minčių, kad švaistyti Europos Sąjungos pinigus asmeninei politinei reklamai nėra leidžiama, – vertina E.Masiulis.

„ES lėšų „įsisavinimas“: švietimo ir mokslo ministrė pasakoja sūnaus kulinaro istoriją... Viskas lyg ir būtų gerai, bet kyla minčių, kad švaistyti ES pinigus asmeninei politinei reklamai nėra leidžiama. Ypač kai reklama jau sukasi per TV“, – savo „Facebook“ profilyje rašo E.Masiulis.

Jis tikina, kad liberalai klipą būtinai nusiųs pažiūrėti Europos Komijos vadovui Jeanui-Claude'ui Junckeriui, įvertinimo prašys ir Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos.

Ministrė net nepagalvojo

Tačiau pačiai ministrei liberalų pasipiktinimas nesuvokiamas. Ji tikina nerodžiusi jokios iniciatyvos, kad reklamoje matytųsi jos veidas. Be to, pasak A.Pitrėnienės, iki rinkimų dar visi metai ir reklamuotis paprasčiausiai per anksti.

„Aš net nepagalvojau, kad tai gali kažkam užkliūti ir nesiruošiau apie tai kalbėti. Profesinis mokymas yra labai aktuali tema, ir atėjo pas mane kompanija paprašyti, ar aš sutikčiau išreikšti nuomonę, kad reikia pasirinkti profesinį mokymą. Paklausė, gal turiu kokį santykį, kokį įvykį, susijusį su profesiniu mokymu. Aš papasakojau šitą tikrą, neišgalvotą istoriją apie savo sūnų. Ir viskas“, – pasakojo A.Pitrėnienė.

Dieve, nei jauna, nei graži, ką aš galiu, – abejojusi, ar yra tinkama filmuotis reklamoje, pasakojo ministrė.

Ji patikino pati netroškusi filmuotis, kelissyk nukėlusi filmavimą, nes vis nerasdavusi tam laiko.

„Kai vėl atėjo, aš klausiau, ar aš tiksiu, juk, Dieve, nei jauna, nei graži, ką aš galiu. Tai sakė, kad jiems, atseit, svarbu yra, kad politikės veidas, ministrė. Tačiau jie patikino, kad nieko nebus parašyta – nei pareigų, nei nieko, tik istorija“, – atviravo ministrė.

Ji apgailestavo pati nė nesusimąsčiusi, kad toks jos pasirodymas reklamoje gali būti suprastas kaip asmeninio žinomumo didinimas.

„Nei aš čia reklamuojuosi, nei mano vardas, nei pavardė, nei ministrės kėdė įvardinta. Aš, atvirai tariant, net dabar neturiu, ką pasakyti. Nepagalvojau, niekas man nepatarė ministerijoje, kad negalima. Grįšiu, susikviesiu komandą, o gal jie patys ir pakišo mane?“ – svarstė A.Pitrėnienė.

Kituose to paties projekto vaizdo įrašuose istorijas apie pasirinktą profesinį mokymą pasakoja patys tokį išsilavinimą pasirinkę asmenys, bet ministrė sako, kad projekto kūrėjai norėjo filmuoti ją, o ne sūnų.

Niekas pažeidimo nerado

Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centro direktorius Tadas Tamošiūnas patvirtino, kad pati ministrė socialinėje reklamoje flmuotis nesugalvojo.

Ministrę, pasak T.Tamošiūno, pasiūlė filmuoti konkursą klipams sukurti laimėjusi įmonė „Euroreklama“. Aštuonias reklamas sukurti ši įmonė įsipareigojo už maždaug 129 tūkst. eurų. Dar 44 tūkst. eurų ši įmonė gaus už klipo transliavimą. 56 tūkst. eurų už klipo transliavimą uždirbs ir „Tele – 3“.

Pasak T.Tamošiūno, šį viešąjį pirkimą labai atidžiai prižiūrėjo ir Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) ir Europos socialinio fondo agentūra.

„Žymaus žmogaus motyvas socialinėje reklamoje yra labai populiarus, ypatingai Vakarų Europoje. Žinomi žmonės ten ragina skaityti knygas, rinktis profesinį kelią. Dėl šių reklamų mes derinome dokumentus ir su Viešųjų pirkimų tarnyba ir su Europos socialinio fondo agentūra, kuri prižiūri tą projektą, ir savo etika vadovavovės siekdami išvengti bet kokių politinės reklamos motyvų. Šioje reklamoje yra autentiška šeimos istorija ir per ją pabrėžiama profesinio mokymo svarba. Nei vieno žodžio apie partiją ar pareigas nėra“, – teigė Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centro vadovas.

Jis tikino, kad scenarijus buvo peržiūrėtas dešimt kartų ir niekas nerado, prie ko prikibti, todėl liberalų pasipiktinimas T.Tamošiūnui visiškai nesuprantamas.

Anot jo, anksčiau panašiuose klipuose tikrai yra filmavęsis švietimo ir mokslo ministro pareigas ėjęs Dainius Pavalkis, tačiau niekas dėl to nesipiktino.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“