Specifinio laivo statybos darbai Vakarų Baltijos laivų statykloje prasidės liepą ir truks iki 2012 m. pabaigos, kuomet pilnai įrengtas laivas bus perduotas užsakovui.
„Aktyvioje konkurencinėje kovoje laimėjome konkursą prieš garsų Olandijos žemkasių-žemsiurbių statytoją. Šis užsakymas – vienas tikslinių siekių stabiliai žengti į specializuotų laivų statybos rinką, kuri yra labai perspektyvi“, – sakė bendrovės „Vakarų Baltijos laivų statykla“ direktorius Jevgenijus Petrovas.
„Rohde Nielsen A/S“ yra gerai žinoma uosto akvatorijų gilinimo darbus atliekanti kompanija. Užsakovo apsisprendimą projektą įgyvendinti Vakarų Baltijos laivų statykloje lėmė kompanijos patikimumas, puikios rekomendacijos iš buvusio savininko bei kitų Danijos užsakovų.
Bazinis žemsiurbės projektas bus parengtas Švedijos kompanijoje „FKAB“, o darbinė techninė dokumentacija yra ruošiama „Vakarų laivų gamykla“ dukterinėje įmonėje „Western Baltic Engineering“. Laivo statybas priežiūrės klasifikacinė bendrovė „Bureau Veritas“.
Pastatyta žemsiurbė dirbs prie Afrikos krantų, Mozambiko respublikoje esančiame Beiro uoste, kur šiuo metu yra statomas naujas terminalas. Žemsiurbė galės dirbti nuo kranto nutolusi apie 15 jūrmylių.
Specifiniame laive bus sumontuoti du pagrindiniai MAN varikliai ir vienas smėlio pumpavimui skirtas variklis. Žemsiurbės ilgis – 82 m, plotis – 16 m. Laivo dedveitas – 3900 tonų, maksimali grimzlė – 5,50 m. Prie Afrikos krantų dirbsiančios žemsiurbės bunkerio talpa – 2500 m3. Laive sumontuota įranga leis atlikti gilinimo darbus iki 25 m gylio.
Nors žemsiurbės statybos projektas pirmasis Lietuvoje ir Vakarų Baltijos laivų statykloje, kompanija yra įgyvendinusi ir sudėtingesnius projektus, tokius kaip „WINDLIFT1“ ir keturių aprūpinimo laivų seriją.