Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 11 25

Valdininkai gundomi sėsti į elektromobilius

Vėžlio žingsniu Lietuvoje besiplečiančią elektromobilių rinką norima išjudinti pasitelkus savivaldybes. Šiuo metu Lietuvoje įregistruoti tik keturi vien elektra varomi automobiliai. Klaipėdos „Regitra“ dar nesulaukė nė vieno vairuotojo, panorusio įregistruoti miesto mašina laikomo elektromobilio.
Elektromobilis uostamiesčio gatvėje kol kas atrodo egzotiškai.
Elektromobilis uostamiesčio gatvėje kol kas atrodo egzotiškai. / Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr.

Uostamiesčio savivaldybė, skatindama itin taupių automobilių atsiradimą miesto gatvėse, drauge su Vilniaus savivaldybe, nuo rugsėjo įvedė lengvatas šių transporto priemonių statymui apmokestintose zonose.

Jei atsirastų mieste elektra varomų automobilių vairuotojų, jie gautų leidimus statyti automobilius nemokamai Klaipėdos senamiestyj bei pajūrio zonoje.

Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas vylėsi, kad šios lengvatos, kuriomis niekas kol kas nesinaudoja, paskatins ekologiško transporto plėtrą.

Panašias lengvatas viena po kitos pasitvirtino ir kitos šalies savivaldybės.

Testai – klerkams

Elektromobiliais prekiaujančios kompanijos suskubo reaguoti į lengvatas. Vilniaus ir Klaipėdos savivaldybes jau aplankė viena itališkais elektromobiliais prekiaujanti bendrovė.

Valdininkams verslininkai siūlo išbandyti tokias transporto priemones ir galbūt net juos įsigyti. Verslininkai pateikia Estijos pavyzdį, kur socialiniams darbuotojams valdžia parūpino 500 elektra varomų automobilių.

Bendrovė „Transmitto“ siūlo ir uostamiesčio valdininkams persėsti į tokias mašinas. Skaičiuojama, kad nuvažiuoti 100 km dviviečiu elektromobiliu kainuotų apie 7 Lt.

Klaipėdos meras V.Grubliauskas verslininkus patikino, kad persėsti į tokias transporto priemones būtų galima, tačiau jei bus nuspręsta įsigyti elektromobilių, reikės skelbti viešąjį pirkimą. Kol kas susitarta, jog bendrovė sudarys sąlygas valdininkams ir merui išbandyti mašinas ir įvertinti jų privalumus.

Sutarta, kad artimiausiu metu uostamiesčio klerkai galės kelioms savaitėms persėsti į taupiąsias mašinas. Uostamiestis taptų pirmąja savivaldybe, kuri ryžosi išbandyti inovatyvias mašinas. „Esmė būtų ne paties automobilio ar jo markės populiarinimas, bet siekis išpopuliarinti žaliąjį mąstymą“, – teigė meras.

Lietuvoje yra kol kas tik viena kompanija, savo darbuotojams nuomojanti elektromobilį.

Pasigenda paramos

Anot bendrovės rinkodaros vadovo Vytauto Dailydkos, leidimas miestų senamiesčiuose nemokamai statyti elektromobilius dar nepakankamas motyvas pirkėjams rinktis šias mašinas.

„Kol kas daugelį atbaido kaina. Dvivietis elektromobilis kainuoja maždaug nuo 87 tūkst. Lt, erdvesnis 5 vietų, kainuoja apie 150 tūkst. Lt. Ne kiekviena kompanija, tuo labiau žmogus gali tokią mašiną įpirkti“, – teigė pašnekovas.

Jis pažymėjo, kad elektra varomos mašinos sparčiai išpopuliarėjo tose šalyse, kur ekologiško transporto plėtra buvo skatinama įvairiomis mokestinėmis lengvatomis, nuolaidomis, buvo plečiamas įkrovos taškų tinklas. Pavyzdžiui, Norvegijoje ar Olandijoje kompensuojama apie pusė elektromobilio kainos.

Kiek truktų kelionė į Vilnių?

Klaipėdą ir Vilnių skiria 311 km atstumas. Itališkas „Tazzari“ automobilis, pasiekiantis iki 100 km/h greitį, nuvažiavęs 140 km privalėtų sustoti „pailsėti“ ir pasikrauti elektra dar nepasiekęs Kauno. Jei stotelėje būtų tik vienfazė rozetė, vairuotojas turėtų gerai pasukti galvą, ką jam veikti 6 valandas, kol šios mašinos baterija bus tinkamai pakrauta. Dar viena stotelė lauktų iki Vilniaus likus kiek daugiau nei 30 km.

Tiesa, vairuotojui pasisektų, jei aptiktų trifazį įvadą. Tuomet elektromobilio baterija būtų įkrauta per valandą. Taigi, pirmuoju atveju kelionė truktų apie 15,5 val. Jei pasisektų rasti trifazį įvadą – 5,5 val. Tiesa, kelionė iš Klaipėdos į Vilnių kainuotų tik apie 23 Lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos