Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 02 20

Valstybės kontrolė: investicijos į pagalbos telefoną didžiulės, nauda – neadekvati

Valstybės kontrolė, atlikusi Bendrojo pagalbos centro (BPC) veiklos auditą, nustatė, kad bendrojo pagalbos telefono numerio 112 paslaugų infrastruktūros kūrimas užsitęsė, o tam skiriamos lėšos ne visuomet naudojamos efektyviai. Pagrindinė priežastis, kodėl daugiau nei dešimt metų užsitęsė infrastruktūros kūrimas, yra planavimo trūkumas ir tarpinstitucinio veiksmų koordinavimo stoka.
Valstybės kontrolė
Valstybės kontrolė / Šarūno Mažeikos/BFL nuotr.

„Dar 2002 metais įvertinę Bendrojo pagalbos centro kūrimo procesą įvardijome planavimo trūkumus, bet ir toliau buvo planuojama ir kuriama nenuosekliai“, – sakė valstybės kontrolierė Giedrė Švedienė.

Nors bendrojo pagalbos telefono numerio 112 paslaugų infrastruktūrai kurti jau išleista daugiau nei 76 mln. Lt, iki šiol nebaigtos optimizuoti atsakymo į pagalbos skambučius ir reagavimo į pagalbos prašymus funkcijos. Šiandien Lietuvoje į pagalbos skambučius atsako ir reaguoja ne tik šiam tikslui įsteigtas BPC, bet ir policijos, priešgaisrinės gelbėjimo bei greitosios medicinos pagalbos tarnybos dispečeriai. Pavyzdžiui, tais atvejais, kai prašoma skubios medicinos pagalbos, BPC atlieka tik tarpininko vaidmenį, sujungdamas skambinantįjį su Greitosios medicinos pagalbos tarnybos dispečeriu. Todėl medicinos pagalba gali būti suteikta pavėluotai.

„Tokią padėtį lemia tai, kad nederinami visų institucijų, dalyvaujančių šiame procese, veiksmai. Planuojama tolesnė greitosios medicinos pagalbos tarnybų pertvarka nesiejama su Bendrojo pagalbos centro įstatymo įgyvendinimu“, – akcentavo G. Švedienė. 

Kuriant BPC veiklai reikalingą infrastruktūrą ne visuomet biudžeto lėšos buvo naudojamos efektyviai. Pavyzdžiui, Klaipėdos padaliniui buvo išnuomotos patalpos ir įrengtos operatorių darbo vietos, nepagrindus darbuotojų poreikio. Audito metu nustatyta, kad buvo naudojama tik trečdalis darbo vietų. Įrengiant operatorių darbo vietas, kompiuteriai ir dalis techninės įrangos įsigyta vidutiniškai tris kartus brangiau, nei įrangos gamintojo atstovo Lietuvoje rekomenduojama pardavimo kaina. 

Valstybiniai auditoriai nustatė ir BPC veiklos organizavimo bei paslaugų teikimo kokybės trūkumų, kuriuos būtų galima pašalinti įdiegus veiksmingą kontrolės sistemą.

Kad būtų operatyviai reaguojama į pagalbos prašymus, Valstybės kontrolė rekomendavo Vyriausybei priimti sprendimus, kurie užtikrintų, kad BPC būtų perduotos visų pagalbos tarnybų atsakymo į pagalbos skambučius funkcijos bei priešgaisrinės gelbėjimo ir greitosios medicinos pagalbos tarnybų vykdomos pajėgų valdymo funkcijos. Sprendimus dėl greitosios medicinos pagalbos tarnybų pertvarkos rekomenduota derinti su bendrojo pagalbos telefono numerio 112 paslaugų infrastruktūros plėtra.

Vidaus reikalų ministerija privalo imtis konkrečių priemonių, kad būtų baigta kurti bendrojo pagalbos telefono numerio 112 paslaugų infrastruktūra ir optimizuota pagalbos tarnybų veikla.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai