Valstybės kontrolės parengta ataskaita rodo, jog dėl įgyvendinamų rekomendacijų buvo sukurtos teisinės prielaidos, kad valstybės pagalbą asmenims su negalia institucijos teiktų koordinuotai ir atsižvelgdamos į šių asmenų individualius poreikius.
Taip pat sukurtos teisinės prielaidos pagerinti valstybėje galinčių kilti krizių ir ekstremaliųjų situacijų prevenciją, institucijų pasirengimą šioms situacijoms, jų valdymą bei padarinių šalinimą. Vis dėlto rekomendacijos įgyvendinamos per lėtai: vėluojama įgyvendinti kas antrą stebimą rekomendaciją. Dažniausi vėlavimą lemiantys veiksniai – užsitęsęs teisės aktų rengimas ir jų įgyvendinimas, lėšų ir žmogiškųjų išteklių trūkumas.
Per šį pusmetį nebuvo pasiekta esminių pokyčių įgyvendinant valstybės valdymo efektyvumui įtakos turinčias aktualias rekomendacijas, į kurias auditoriai atkreipė dėmesį rudenį teiktoje rekomendacijų įgyvendinimo ataskaitoje, t. y. sveikatos priežiūros, šilumos ūkio, viešųjų paslaugų teikimo srityse. Vis dar laukiama pokyčių, svarbių valstybės biudžeto valdysenos pertvarkai, šeimininkiškam valstybės nekilnojamojo turto valdymui, ankstyvosios reabilitacijos ir sveikatinimo paslaugų teikimui vaikams.
Valstybės kontrolė, atlikdama auditus, teikia rekomendacijas institucijoms ir atlieka suplanuotų veiksmų joms įgyvendinti stebėseną. Rekomendacija laikoma įgyvendinta tada, kai yra pašalinamos audito metu nustatytos problemos, neatitiktys ir pasiekiamas suplanuotas pokytis.
Nuo 2020 m. Valstybės kontrolė valstybinio audito rekomendacijų įgyvendinimą sieja su įvykusių pokyčių vertinimu pagal rodiklius. Pagal rodiklį audito metu vertinama situacija audituotoje srityje, o įgyvendinus audito rekomendacijas – valstybinio audito paskatinti pokyčiai. Svarbiausių rekomendacijų įgyvendinimo būklės ataskaita du kartus per metus teikiama Seimui.
Valstybės kontrolės interneto svetainėje visuomenei atvira informacija apie visų atliktų auditų rekomendacijų įgyvendinimą – ją galite rasti čia.