2020 06 04

Valstybinis visuomenės sveikatos stiprinimo fondas skirs 0,5 mln. eurų informavimui apie kovą su koronavirusu

Valstybinis visuomenės sveikatos stiprinimo fondas (Fondas) inicijuoja informacinę kampaniją Lietuvos nacionalinėje ir regioninėje žiniasklaidoje, skirtą kovai su koronaviruso (COVID-19) epidemija, jos padariniais bei tolimesniu prevencijos užtikrinimu. Pranešime žiniasklaidai rašoma, kad tuo tikslu Fondas nuo šių metų birželio 8 d. kvies teikti paraiškas visuomenės informavimo projektų įgyvendinimui.
VU Gyvybės mokslų centro laboratorija
VU Gyvybės mokslų centro laboratorija / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Visuomenei aktualios informacijos sklaidai nacionalinėje ir regioninėje televizijoje, radijuje, spaudoje, naujienų agentūrose ir interneto naujienų portaluose iš viso bus skirta 500 tūkst. eurų.

Prevencijai svarbi teisinga informacija

„Kovoje su pavojingo viruso sklaida svarbios ne tik medikų pastangos, bet ir žmonių informuotumas, jų kasdieninė elgsena. Pastaraisiais mėnesiais viešojoje erdvėje matėme nemažai netikslios ar net klaidinančios informacijos apie COVID-19 virusą, pandemijos valdymo priemones šalyje. Pačios informacijos srautas didelis, tačiau dažnai ji prieštaringa, gali būti sunku atskirti, kurie faktai teisingi, o kurie ne. Pagrindinis šios kampanijos tikslas – kad Lietuvos gyventojams būtų prieinama moksliniais duomenimis bei žiniomis pagrįsta informacija, pateikta patrauklia ir lengvai suprantama forma“, – teigia Valstybinio visuomenės sveikatos stiprinimo fondo vadovė Gražina Belian.

Ernestos Čičiurkaitės / 15min nuotr./Gražina Belian
Ernestos Čičiurkaitės / 15min nuotr./Gražina Belian

Viešinimo kampanija informuos visuomenę apie koronaviruso situacijos valdymą šalyje, rekomenduojamas prevencines ir apsaugos priemones, teikiamas sveikatos priežiūros paslaugas, galimybes gauti emocinę pagalbą bei kitais šalies gyventojams aktualiais klausimais.

Anot G. Belian, nors žiniasklaidoje vykdomi švietimo projektai galės pasitelkti skirtingas turinio formas bei kryptis, juos visus vienys bendra žinia: siekdami suvaldyti koronaviruso infekcijos plitimą šalyje, kiekvienas iš mūsų turime jausti asmeninę atsakomybę už savo, artimųjų bei kitų aplink mus esančių žmonių sveikatą. Tad visuomenė bus kviečiama įsiklausyti į medicinos specialistų rekomendacijas, jas taikyti kasdieniniame gyvenime ir skatinti tą daryti šeimos narius, draugus, kolegas, darbdavius ir pan.

Dėmesys – ir psichinei sveikatai

Fondas paraiškų teikėjus taip pat skatins siūlomose švietimo kampanijose neapsiriboti tik tiesiogiai su COVID-19 virusu susijusiomis temomis. Priešingai – kadangi epidemijos pikas Lietuvoje šiuo metu įveiktas ir susirgimų skaičius mažėja, Gražinos Belian teigimu, svarbu plačiau žvelgti į su pandemija ir karantinu susijusias problemas bei apie jas diskutuoti.

„Vienas iš tikslų – kalbėti apie ilgalaikį pandemijos poveikį žmonėms, mūsų kasdieniniam gyvenimui, siekti spręsti su tuo susijusius iššūkius. Pavyzdžiui, labai svarbi tema yra psichikos sveikata, kuriai didelės įtakos turėjo karantinas, pandemijos sukeltas nerimas ir netikrumas dėl ateities. Reikia apie tai kalbėti kuo garsiau, kad tokios problemos būtų sprendžiamos ir netaptų kasdieninio gyvenimo norma“, – pažymi Fondo vadovė.

Visgi kol pasaulyje nėra sukurtų efektyvių, moksliškai pagrįstų gydymo metodų ar vakcinos, viruso prevencijos tema taip pat išlieka aktuali. Tad informacija apie tai, kaip reikėtų elgtis nuolat kintančioje situacijoje, tinkamų apsisaugojimo nuo koronaviruso įpročių ugdymas irgi bus svarbūs kampanijos akcentai.

Paraiškų laukiama – iki birželio pabaigos

Paraiškas kvietimui „Koronaviruso (COVID-19) informacijos sklaida šalies žiniasklaidos priemonėse“ nuo birželio 3 d. galės teikti visi juridiniai asmenys, išskyrus valstybės ir savivaldybių institucijas bei įstaigas. Jų pateikimo terminas – 2020 m. birželio 23 d.

Paraiškos bus priimamos atskiroms finansavimo dalims: televizijai, naujienų portalams, periodinei spaudai, radijo stotims, naujienų agentūroms ir specializuotai žiniasklaidai sveikatos, mokslo temomis. Maksimali siūlomų projektų įgyvendinimo trukmė – 12 mėn.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis