Per „Vilmorus“ atliktą apklausą 32 proc. respondentų sakė, kad pernai buvo pažeistos jų, kaip vartotojų, teisės. 2010 metais pažeistomis vartotojų teisėmis skundėsi 22 proc. analogiškos apklausos dalyvių, atskleidė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) užsakymu atliktas tyrimas.
Pasak VVTAT direktoriaus Felikso Petrausko, 2010 metais jo vadovaujama tarnyba sulaukė daugiau kaip 11 tūkst. skundų, o pernai šis skaičius išaugo iki 14 tūkstančių.
„Didžiausias skundų srautas yra dėl ne maisto prekių ir paslaugų. Tai sudaro apie 7,5 tūkst., toliau seka skundai dėl langų, durų, statybos darbų, turizmo ir dėl atlygintinų medicininių paslaugų, ypatingai odontologijos. Taip pat soliariumai, kosmetinės paslaugos. Tai pagrindiniai dalykai“, – antradienį žurnalistams spaudos konferencijoje sakė F.Petrauskas.
Taip pat, jo teigimu, sulaukta maždaug 1,9 tūkst. skundų dėl energetikos ir komunalinių paslaugų.
„Dažniausiai dėl pažeistų vartotojų teisių skundžiasi jaunesni, didesnių miestų, su didesnėmis pajamomis ir labiau išsilavinę žmonės. Jie yra reiklesni“, – pristatydamas apklausos rezultatus antradienį žurnalistams sakė „Vilmorus“ direktorius Vladas Gaidys.
Atliekant apklausą atskirai buvo apklausti ir vartotojai, ir verslininkai. 6 proc. apklaustų verslo subjektų nurodė, kad per pastaruosius metus į juos kreipėsi vartotojų teisių gynimo asociacijos dėl vartotojų teisių gynimo. 30 proc. apklaustų įmonių teigė, kad vartotojai dėl netinkamų prekių ar paslaugų į jas niekada nesikreipė.
66 proc. apklaustų bendrovių teigė, kad su nusiskundimų turinčiais vartotojais siekia susitarti nesikreipiant į teismą.
66 proc. apklaustų bendrovių teigė, kad su nusiskundimų turinčiais vartotojais siekia susitarti nesikreipiant į teismą. 35 proc. apklausoje dalyvavusių įmonių atstovų sakė, jog jų bendrovės nėra suformavusios politikos vartotojų skundų klausimais ir elgiasi pagal situaciją, 33 proc. įmonių sakė, jog yra patvirtinusios ginčų su vartotojais sprendimo taisykles ir aprašiusios procedūras.
64 proc. verslo respondentų minėjo, jog vartotojų teisių įgyvendinimas skatina sąžiningą konkurenciją.
Dauguma (73 proc.) apklaustų vartotojų teigė, kad įsigijus nekokybišką prekę ar paslaugą siekia, kad ji būtų pakeista kokybišku produktu. 56 proc. respondentų teigė, kad siekia atgauti pinigus už nekokybiškas prekes ar paslaugas.
84 proc. respondentų teigė, jog pažeidimo atveju pirmiausia kreiptųsi į paslaugos ar prekės pardavėją, o 6 proc. sakė, kad iškart kreiptųsi į vartotojų teises ginančias institucijas.
Apklausa atlikta 2011 metų gruodžio 2-13 dienomis, jos metu apklausta po 1 tūkst. vartotojų ir verslo subjektų.