„Tai yra pareigybės apsauga, ne konkretaus žmogaus, tokia yra tradicija Lietuvoje. Mano vertinimu, ji nėra perteklinė“, – ketvirtadienį per Vyriausybės valandą Seime sakė ministrė.
Ji priminė, kad pagal Konstituciją, galimos situacijos, kai Seimo pirmininkas eina prezidento pareigas.
„Vertinant tai, kad Seimo pirmininkas kažkuriuo momentu gali tapti valstybės vadovu – taip yra įstatymuose – reikia įvertinti visas aplinkybes, ir nemanau, kad tas pasiūlymas šiuo metu yra tinkamas“, – teigė R.Tamašunienė.
Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas, svarstydamas naują Vadovybės apsaugos įstatymo redakciją, pritarė „valstietės“ Agnės Širinskienės siūlymui iš vadovybės apibrėžimo išbraukti Seimo pirmininką, palikti tik prezidentą ir premjerą.
Tokiu būdu parlamento vadovas nebebūtų saugomas nuolat, kaip yra dabar, bet apsauga galėtų būti skirta, nustačius grėsmę.
„Turime suprasti, jog Seimo pirmininkas yra vienas iš 141 išrinktas. Jo statusas tikrai kitoks negu tiesiogiai renkamo prezidento. Lygiai taip pat tikėtina, kad ir grėsmės, kurios kyla valstybės vadovui, yra kitokios negu kylančios Seimo pirmininkui“, – savo pasiūlymą BNS anksčiau argumentavo A.Širinskienė.
Tai yra pareigybės apsauga, ne konkretaus žmogaus, tokia yra tradicija Lietuvoje, – komentavo R.Tamašūnienė.
„Visi suprantame, kad tradicija saugoti Seimo pirmininką atsirado kokiais devyniasdešimt kažkelintais metais, kai pas mus ir kriminogeninė situacija, ir bendrai situacija valstybėje buvo kitokia. Na, dabar aš tikrai nematau pagrindo, kodėl, tarkime, greitkeliu važiuojantį Seimo pirmininką, kas juo bebūtų, ar Jonaitis, ar Petraitis, turėtų saugoti keli ekipažai“, – sakė A.Širinskienė.
Seimo valdantieji rudens sesijoje du kartus nesėkmingai bandė atstatydinti dabartinį parlamento pirmininką Viktorą Pranckietį. Šis atsisakė trauktis iš pareigų vasarą naujai koalicijai sutarus, kad Seimo pirmininko postas atitenka Socialdemokratų darbo partijai.