Vieni renka paramą Ukrainai, kiti skaičiuoja jų algas: prikibo net prie atostogų JAV

Paramos Ukrainai akcijos „Radarom!“ rengėjams skaičiuojant gyventojų ir verslų aukas, internautai ėmė skaičiuoti vieno iš paramos rinkimo organizatorių – „Blue/Yellow“ – darbuotojų algas. Socialinių tinklų vartotojams užkliuvo, kad jie uždirba vidutiniškai po daugiau nei 3,2 tūkst. eurų. Tačiau tai yra atlyginimas prieš mokesčius ir tik keturiems žmonėms – tiek darbuotojų turi ši viešoji įstaiga.
Jonas Ohmanas
Jonas Ohmanas su saugaus kario komplektu / Pauliaus Peleckio / BNS nuotr.

Užkliuvo net atostogos JAV

„Kas aukoja „Blue/Yellow“, turbūt galvoja, kad pinigai tenka Ukrainai. Taip, tenka, bet tik tam tikra dalis.

Nes kita dalis tenka neprastai apmokamų darbuotojų atlyginimams ir kelionėms, pvz., po Ameriką.

Turbūt nėra daug tikinčių, kad Žukausko alga yra tokia kaip „Blue/Yellow“ vidurkis“, – šeštadienį savo paskyroje socialiniame tinkle „Facebook“ parašė Lietuvos sveikatos mokslų universiteto docentas dr. Rimas Jankūnas.

Ekrano nuotr. iš „Facebook“/„Facebook“ dalijamasi klaidinančia informacija apie paramą Ukrainai renkančios organizacijos darbuotojų atlyginimus
Ekrano nuotr. iš „Facebook“/„Facebook“ dalijamasi klaidinančia informacija apie paramą Ukrainai renkančios organizacijos darbuotojų atlyginimus

Jis pasidalijo „Sodros“ duomenimis apie „Mėlyna ir geltona“ (toks oficialus šios viešosios įstaigos pavadinimas) atlyginimus paskutiniais praėjusių metų mėnesiais.

Gruodį jie uždirbo vidutiniškai 3 238,67 euro (neatskaičius mokesčių) – 4,7 proc. (144,47 euro) daugiau nei lapkritį (3 094,20 euro). Bet tą mėnesį jis buvo šiek tiek mažesnis nei spalį (3 113,28 euro).

Prieš šios informacijos R.Jankūnas pridėjo „Blue/Yellow“ komunikacijos vadovo Karolio Žukausko nuotrauką iš nesenos jo kelionės po JAV ir įrašo su įspūdžiais ekrano nuotrauką.

Apie kelionės pradžią K.Žukauskas papasakojo šiame vasario 10-osios įraše. Kadras su juo, pilančiu degalus į mašiną, paimtas iš šio vaizdo įrašo.

Roadtripas (pažodžiui angliškai – kelionė keliais) Amerikoje su karve in a nutshell (angl. trumpai)“, – taip prie jo prirašė keliautojas, šis komentaras matyti ir R.Jankūno pasidalintoje ekrano nuotraukoje.

Akivaizdu, kad viešnagė JAV buvo pramoginė, įrašuose neužsiminta, kad K.Žukauskas būtų vykęs kaip „Blue/Yellow“ atstovas.

Portalui 15min jis patvirtino, kad kelionė buvo atostogos, suplanuotos dar spalį.

Pinigų užteks 1 115 saugaus kario komplektams

Pats K.Žukauskas netruko sureaguoti į šį komentarą apie „Blue/Yellow“ finansus. Jo spėjimu, toks įrašas gimė matant augančias aukas „Radarom!“ ir esą specialiai pasirodė prieš pat pabaigą.

Ekrano nuotr. iš „Facebook“/„Blue:Yellow“ komunikacijos vadovas Karolis Žukauskas į JAV keliavo atostogauti, ne kaip organizacijos atstovas
Ekrano nuotr. iš „Facebook“/„Blue:Yellow“ komunikacijos vadovas Karolis Žukauskas į JAV keliavo atostogauti, ne kaip organizacijos atstovas

„Aš ir toliau keliausiu daug ir dažnai, nes dirbu ir užsidirbu. O tie, kuriems rašai, Ukrainai niekada nepaskyrė nė euro“, – emocingoje vadinamojo Sveikatos teisės instituto vadovui adresuotoje replikoje teigė K.Žukauskas.

R.Jankūno samprotavimai internete išties pasirodė prieš pat baigiamąjį „Radarom!“ koncertą šeštadienį, minint antrąsias Rusijos plataus masto invazijos į Ukrainą metines.

2022 m. vasario 24 d. prasidėjęs puolimas atnešė milžiniškus nuostolius Ukrainai, o Maskva sulaukė beprecedenčio pasmerkimo iš Vakarų ir sankcijų.

Artėjant antrosioms karo metinėms, „Blue/Yellow“ su bendraminčiais paskelbė paramos rinkimo akciją „Radarom!“. Per beveik mėnesį buvo surinkta daugiau nei 8,2 mln. eurų, už kuriuos žadama nupirkti 1 115 saugaus kario komplektų.

Maždaug 7,5 tūkst. eurų vertės komplektą sudaro naktinio matymo monokuliaras, lazerinis taikiklis bei individualus „antidronas“. Ši įranga, skirta Ukrainos kariams apsaugoti, yra pagaminta Lietuvoje įmonių „Brolis Semiconductors“ ir „NT Service“.

Darbuotojų net sumažėjo

Minėtas vidutinis „Blue/Yellow“ darbuotojų atlyginimas yra prieš mokesčius. Tinklalapyje tax.lt galima paskaičiuoti, kiek jie gauna „į rankas“, sumokėjus 20 proc. pajamų ir sveikatos, socialinio draudimo bei pensijų mokesčius, – vidutiniškai 1 959,4 euro.

Dar po beveik 60 eurų (1,77 proc.) už kiekvieną darbuotoją „Sodrai“ perveda darbdavys. Tad vienas darbuotojas šiai viešajai įstaigai kainuoja 3296 eurų per mėnesį. O visi – tik 13 184 eurus, nes jų oficialiai yra tik keturi.

Tinklalapyje „Rekvizitai“ galima pamatyti „Blue/Yellow“ darbuotojų skaičiaus pokytį nuo 2019 m. birželio pabaigos. Iš pradžių viešojoje įstaigoje dirbo 1, 2022 m. kovo pradžioje – 2, pabaigoje – 3 asmenys. Tų metų rugsėjį komanda išaugo iki 8 darbuotojų ir kitus aštuonis mėnesius ją sudarydavo 7-9 žmonės.

Pernai gegužės pabaigoje jų sumažėjo iki 5, nuo praėjusio rugsėjo „Blue/Yellow“ likę tik 4 darbuotojai (apdraustieji).

Ekrano nuotr. iš „Facebook“/Vidutinis „Blue:Yellow“ darbuotojų atlyginimas po mokesčių tax.lt
Ekrano nuotr. iš „Facebook“/Vidutinis „Blue:Yellow“ darbuotojų atlyginimas po mokesčių tax.lt

2014 m. įkurta nevyriausybinė organizacija „Blue/Yellow“ aprūpina Ukrainos karius ir savanorius būtiniausiomis atsargomis, padedančiomis kovoti su Rusijos agresija. Už suaukotus pinigus perkami bepiločiai orlaiviai, šalmai, optika, transporto priemonės, kita taktinė įranga.

15min verdiktas: iš dalies melas. Tiesa, kad vienas „Blue/Yellow“ darbuotojas uždirba vidutiniškai po 3 238,67 euro, bet tai yra suma prieš mokesčius, kuriuos sumokėjus lieka mažiau nei 2 tūkst. eurų. Organizacija turi tik keturis darbuotojus, tad iš viso jų atlyginimams su visais mokesčiais reikia tik kiek daugiau nei 13 tūkst. eurų.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, ja siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis