Per pastaruosius porą metų du savivaldybės skelbti konkursai dėl požeminės aikštelės Vienybės aikštėje statybų patyrė fiasko. Pirmajame konkurse vienintelį pasiūlymą pateikusi bendrovė „Kamesta“ neatitiko griežtų konkurso sąlygų, o antrajame dalyvavusio trijų kompanijų konsorciumo pasiūlymas pasirodė per brangus.
Ekonominės plėtros ir investicijų sritis kuruojantis miesto vicemeras Rimantas Mikaitis pripažino, jog planai atsidūrė aklavietėje: „Kol kas nesame priėmę jokių sprendimų, ką daryti toliau. Aišku, pataikėme ant finansinės krizės ir paties nepalankiausio momento tokiam brangiam projektui.“
Neketina kėsintis į muziejau sodelį
Laisvės alėjos atgaivinimu besirūpinantys verslininkai, matydami, jog stovėjimo vietų stoka išlieka opia miesto centro problema, politikams pasiūlė išeitį – leisti automobilius statyti ant dalies Vienybės aikštės grindinio.
„Manome, jog tokiu būdu padidintume į Laisvės alėją atvykstančių žmonių srautą. Dabar žmonės atvažiuoja ir ratais važinėja Maironio ir A.Mickevičiaus gatvėmis. O kai žinos, kad yra kur statyti automobilius, tai ir atvažiuos daugiau (kauniečių į miesto centrą – red.), – tvirtino Laisvės alėjos bendruomenės pirmininkas Rimantas Meška.
Verslininkas pabrėžė, jog mokamą aikštelę būtų galima įrengti toje Vienybės aikštės pusėje, kur yra vadinamasis „Pramprojekto“ pastatas.
Gali kilti triukšmas
Šis verslininkų siūlymas, pasiekęs miesto politikus, vėliau buvo nukreiptas į kelis savivaldybės skyrius. „Mes laukiame, kol administracija pateiks išsamią informaciją apie aikštelės įrengimo galimybes. Pirmiausia turime išsiaiškinti visas technines galimybes. Įvertinę visus aspektus, galėsime priimti sprendimą“, – sakė Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkė Edita Gudišauskienė.
„Tai labai jautrus klausimas. Pirmiausia todėl, kad tai yra pagrindinė, istorinė miesto aikštė ir aš neabejoju, jog paveldo specialistų, istorikų reakcija bus griežta“, – nuogąstavimais pasidalino R.Mikaitis, prisiminęs didžiulį triukšmą, kilusį, kuomet automobilių stovėjimo aikštelė buvo įrengta prie Vienybės aikštės prieigose stovinčio verslo centro „BLC“.
Prognozuoja didesnes spūstis
Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras, paprašytas įvertinti naująją idėją, pabrėžė: „Stovėjimo vietų skaičiaus didinimas reiškia spūsčių miesto centro prieigose didėjimą. Ypač rytinio piko metu. Anksčiau buvo svarstoma nuomonė, jog įrengus požeminę aikštelę Vienybės aikštėje, reikėtų naikinti stovėjimo vietas Maironio ir A.Mickevičiaus gatvėse taip didinant pralaidumą. Tokiu būdu bendras stovėjimo vietų skaičius centre liktų toks pat.“
Eismo organizavimo specialistas pasakojo, jog „Raudonoji zona“, esanti Maironio ir A.Mickevičiaus gatvėse, dienos metu būna užpildyta beveik 100 proc. Tuo tarpu kitose miesto centro gatvėse, pažymėtose mėlyna spalva, užimtumas viršija 50 proc. O žaliosios zonos, esančios atokesnėse gatvėse, užimtumas dienos metu paprastai nesiekia 50 proc.