Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 04 27

Viešąsias erdves lauko kavinėms padovanojęs Vilnius sulaukė ir pėsčiųjų pageidavimų

Švelnėjant karantino sąlygoms nuo pirmadienio atsidarė dalis lauko kavinių, kurių Vilniaus Senamiestyje šiemet turėtų būti gerokai daugiau – miestui paskelbus apie tai, kad viešosios erdvės atiduodamos joms, iki pirmadienio pateikta pasiūlymų įrengti 1000 staliukų. Tačiau Lietuvos pėsčiųjų asociacija čia įžvelgia ir nepatogumų pėstiesiems, todėl miestui siūlo riboti automobilių eismą Senamiestyje.
Lauko kavinės atnaujino savo veiklą
Lauko kavinės atnaujino savo veiklą / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Apie tai, kad Vilniaus savivaldybė sostinės viešąsias erdves atiduoda lauko kavinėms, penktadienį paskelbė meras Remigijus Šimašius.

O jau pirmadienį tokia galimybe susidomėjo per 120 kavinių, pasiūliusių lauke pastatyti apie tūkstantį staliukų.

Plačiau skaitykite čia: Paskelbusi, kad dovanoja Vilniaus erdves lauko kavinėms, savivaldybė sulaukė pasiūlymų pastatyti tūkstantį staliukų.

Prašo riboti eismą

Tačiau šis savivaldybės pasiūlymas sulaukė ir pastabų dėl galimų sunkumų pėstiesiems, neįgaliesiems su vežimėliais ar tėvams su mažais vaikais. Todėl Lietuvos pėsčiųjų asociacija kreipėsi į savivaldybę dėl eismo ribojimo Senamiestyje ir kitose miesto dalyse.

„Atsižvelgdami į dėl karantino valstybėje susidariusią situaciją kreipiamės į Vilniaus miesto savivaldybę ir prašome karantino metu apriboti automobilių eismą Senamiestyje ir kitose centrinėse miesto dalyse, kuriose švelninant karantino sąlygas tikėtinas intensyvus pėsčiųjų ir dviračių eismas“, – teigiama Lietuvos pėsčiųjų asociacijos prezidento Silvestro Dikčiaus pasirašytame kreipimesi.

Šiuo kreipimusi, kaip teigia asociacija, siekiama pažymėti, kad „įprastomis sąlygomis buvusi pėsčiųjų situacija centrinėje miesto dalyje, intensyvėjant dviračių, elektrinių paspirtukų ir kitų elektra varomų transporto priemonių eismui šaligatviais, taip pat didėjant lauko kavinių pėsčiųjų zonose užimamiems plotams, buvo sudėtinga, o atstumai tarp eismo dalyvių ant šaligatvių ir iki karantino paskelbimo dažnai būdavo minimalūs“.

Taip pat atkreipiamas dėmesys, kad miesto savivaldybei nusprendus dovanoti viešąsias erdves lauko kavinėms einant pėsčiomis gali tapti sunku laikytis atstumo, kaip yra rekomenduojama karantino metu, ypač labiau pažeidžiamoms pėsčiųjų grupėms: tėvams su vežimėliais, žmonėms, turintiems judėjimo negalią, senjorams (švelninat karantiną dalies jų sulaikyti namuose nepavyks, tad suteikti erdvės rizikos grupėje esantiems žmonėms tampa itin svarbu).

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Lauko kavinės atnaujino savo veiklą
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Lauko kavinės atnaujino savo veiklą

Užsienyje tai daroma

„Be to, išsiplėtus lauko kavinių užimamiems plotams, dalis pėsčiųjų, norinčių saugiai prasilenkti, bus priversti įžengti į važiuojamąją dalį, o tai mažins bendrą eismo saugumą“, – teigiama kreipimesi.

Lietuvos pėsčiųjų asociacija pateikia ir kitų Europos bei pasaulio miestų pavyzdžius, kur skubiai gerinamos susisiekimo pėsčiomis ir dviračiais sąlygos, todėl centrinėse miestų dalyse apribojamas arba net visiškai draudžiamas automobilių eismas, platinamos juostos dviračiams, taip sudarant sąlygas laikytis saugaus atstumo.

„Dėl karantino sumažėjęs automobilių srautas yra gera galimybė jau dabar išbandyti numatomus eismo pakeitimus, kurie šiuo metu padėtų užtikrinti geresnį esamos situacijos valdymą“, – kviesdama Vilniaus miesto savivaldybę peržiūrėti ir taikyti parengtus Darnaus judumo ir kt. planus bei rekomendacijas, taip pat planuoti tranzitinio eismo Vilniaus Senamiestyje ribojimą, rašė Lietuvos pėsčiųjų asociacija.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Lauko kavinės atnaujino savo veiklą
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Lauko kavinės atnaujino savo veiklą

Dėlioja planus

Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas pritaria, kad tiesos asociacijos teiginiuose išties esama.

„Mes dar nelaukę Pėsčiųjų asociacijos kreipimosi pradėjome savo darbus, įvertinę, kad eismo intensyvumo požiūriu dabartinis laikotarpis yra ir bus šiek tiek mažiau intensyvus, vėliau vis tiek intensyvumas tikriausiai nepasieks tokių skaičių, kokius pasiekdavo paprastai. Tad dėliojamės tuos planus“, – teigė vicemeras.

Kad nebūtų taip, jog šiemet įvedami vieni ribojimai, o kitais metais vairuotojams ir kitiems eismo dalyviams reikia taikytis prie visiškai kitokių eismo reguliavimo taisyklių, – sakė V.Mitalas.

Savivaldybė peržiūri Senamiesčio ir aplink centrą esančių gatvių situaciją, kokias eismo ribojimo priemones galima būtų taikyti jose jau nuo šių metų. Svarbu ir tai, kad dabar galbūt atsirasiantys ribojimai nesikirstų su kitais metais įsigaliosiančiu kilpinio eismo planu.

„Kad nebūtų taip, jog šiemet įvedami vieni ribojimai, o kitais metais vairuotojams ir kitiems eismo dalyviams reikia taikytis prie visiškai kitokių eismo reguliavimo taisyklių. Jeigu mums pavyks ir galėsime šiek tiek anksčiau startuoti atskirose gatvėse, kuriose būtų didesnis prioritetas pėstiesiems negu automobiliams, šiemet, pradėti šių metų šiltą laikotarpį, tai Vilniuje mes tai svarstome daryti. Artimiausiu metu priimsime sprendimus“, – sakė V.Mitalas.

Įvedus kilpinio eismo tvarką vairuotojams neapsimokės kirsti Senamiesčio, pavyzdžiui, mėginant tiesiog jį greičiau „peršokti“. Automobiliams teks važiuoti aplinkinėmis, vadinamomis „aukštesnės kategorijos“, t.y. intensyvesniam eismui skirtomis gatvėmis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais