Jei Vilniuje iškvietus taksi atvyks automobilis su užrašu „Nuoma“, o kelionės kainą iš anksto telefonu pasakys dispečerė – nenustebkite. Sostinės taksistai tiesiog rado nišą, kaip vežti keleivius pigiau ir sėkmingai išsilaikyti rinkoje, rašo „Sostinė“.
Surinkus taksi bendrovės „Kabrioletas“ telefono numerį, dispečerė iš karto pasiteirauja, kiek kilometrų ketinate važiuoti, ir nurodo kainą. Jei ji jūsų netenkina, galite pasiderėti. Jūsų paimti atvykusio automobilio su užrašu „Nuoma“ viduje skaitiklio neišvysite. Mokėsite tiek, kiek esate iš anksto sutaręs.
Sostinės valdžia su „Kabrioletu“ dėl tokio verslo jau ne kartą bylinėjosi teismuose, bet nubausti šią įmonę yra sunku. „Kabrioletas“ tiesiog naudojasi įstatymų spragomis, kurių niekas lopyti neskuba.Sostinės valdžia su „Kabrioletu“ dėl tokio verslo jau ne kartą bylinėjosi teismuose, bet nubausti šią įmonę yra sunku. „Kabrioletas“ tiesiog naudojasi įstatymų spragomis, kurių niekas lopyti neskuba.
Savivaldybė jau triskart kreipėsi į teismą dėl tokios įmonės veiklos. Vieną bylą ji pralaimėjo, vieną laimėjo, o trečios niekaip nepavyksta išnagrinėti, nes taksistas išvykęs gyventi į užsienį. Vienam „Kabrioleto“ vairuotojui skirta 700 litų bauda.
Įmonės direktoriaus pavaduotojas Aleksandras Moliboga sutiko, kad tai buvo vienintelė jų klaida. Mat nubaustas vairuotojas automobilį nuomojo sudaręs individualios veiklos sutartį. Tuo tarpu įstatymuose numatyta, kad mašinas nuomoti leidžiama tik įmonėms. Todėl teismo sprendimo „Kabrioletas“ neskundė.
Ką laimi „Kabrioletas“, ėmęsis tokios veiklos? Nuomojamiems automobiliams netaikomi tokie griežti reikalavimai kaip taksi automobiliams. Vairuotojams taip pat nereikia laikyti taksistams privalomų egzaminų.
Lietuvos taksi paslaugų teikėjų asociacijos prezidento Roberto Brazio nuomone, „Kabrioletas“ šią veiklą ir pradėjo dėl to, kad palengvintų gyvenimą vairuotojams – jiems nereikia mokytis valstybinės ar užsienio kalbos, studijuoti istorijos pagrindų ir kitų dalykų.
Taip pat nuomojamiems automobiliams nereikia geltonų valstybinių taksi numerių, skaitiklių, kitų atributų. Visa tai kainuoja apie tūkstantį litų.
„Kaip aš sakau, į tokį automobilį įsėdusiam keleiviui nereikia hipnotizuoti skaitiklio. Jis iš karto žino, kiek sumokės už kelionę, nes kaina – sutartinė“, – gyrė savo verslą A.Moliboga.
Kitas privalumas – įstrigus transporto grūstyje skaitiklis neskaičiuoja centų ir litų, nors automobilis stovi. A.Moliboga tvirtino, kad nuomojamų automobilių yra apie dešimt. Tačiau, savivaldybės duomenimis, jų yra gerokai daugiau – apie tris dešimtis.