Rugpjūčio pradžioje iš kelionės grįžusi pora apie pusę aštuntos vakare iš oro uosto važiavo 88 autobusu. Kaip pasakojo Kostas, į autobusą su lietuviais kartu įlipo ir į Vilnių atskridusių užsieniečių, daugiausia ispanų ir japonų, būrys. Apie 20 žmonių lipo per priekines duris, kad galėtų bilietus įsigyti iš vairuotojo.
Užsieniečiai nesuprato
„Mano žmonai padavus 10 eurų banknotą įsigyti 2 bilietus, vairuotojas atsisakė juos parduoti, aiškindamas, kad jam „nusibodo kartoti, kad keleivių su stambiomis kupiūromis neaptarnauja“. Žmona, palaukusi, kol praeis pusė keleivių eilės, vėl paprašė parduoti bilietus, nes akivaizdu, kad iš perkančių keleivių vairuotojas turėjo surinkti smulkių pinigų grąžai. Vairuotojas antrą kartą atsisakė parduoti bilietus, pakartojęs tai, ką sakė anksčiau. Per priekines duris perkančių keleivių srautui praėjus, žmona trečią kartą paprašė vairuotojo parduoti bilietus. Vairuotojas vėl atsisakė parduoti.
3 užsieniečiams, lipusiems per priekines duris ir norėjusiems įsigyti bilietus, vairuotojas taip pat atsisakė parduoti bilietus. Jie, purtydami galvas ir nesuprasdami kas įvyko, praėjo į autobuso saloną“, – apie situaciją pasakojo vyras.
Anot Kosto, kyla klausimas, kaip „Vilniaus viešojo transporto“, „Susisiekimo paslaugų“ atstovai vertina tokį vairuotojo elgesį – juk jis reprezentuoja Vilnių, pasitikdamas atvykusius užsieniečius, o ir Lietuvos piliečius?
„Juk tiek daug iš aukštų pozicijų kalbama apie tarptautinį Vilniaus įvaizdį, tiek skiriama įvairių projektų ir lėšų Vilniaus patrauklumo kėlimui, o štai šis konkretus atvejis rodo, kaip realiai vyksta procesas“, - stebisi Kostas.
Jautėsi zuikiais
Vyras sako pastebėjęs užrašą ant vairuotojo durelių, tačiau jame išsakomas pageidavimas, prašymas mokėti ne didesnės nei 5 eurų vertės monetomis ar kupiūromis. Vadinasi, tai nėra griežtai privaloma sąlyga. „Iš tikrųjų vairuotojas tikrai turėjo kasoje 6 ar 7 eurus grąžos, tik pademonstravo „formalisto-viršininko“ elgesį“, – įsitikinęs vilnietis.
Mano žmonai padavus 10 eurų banknotą įsigyti 2 bilietus, vairuotojas atsisakė juos parduoti, aiškindamas: „nusibodo kartoti, kad keleivių su stambiomis kupiūromis neaptarnauja“.
Norėdamas turėti įrodymų kontrolei, kad zuikiu jiedu su žmona tapo ne savo noru, Kostas vieną iš žmonos bandymų įsigyti bilietą sako nufilmavęs, tačiau nuo Oro uosto stotelės iki Trakų gatvės vis tiek važiavo nerimaudamas.
„Tada persėdome į 7 troleibusą, kurio vairuotoja mums tuoj pat pardavė du bilietus ir priėmė tą pačią dešimtinę“, – apie patirtį sostinės viešajame transporte kalbėjo Kostas.
Tvirtindamas tenorįs atkreipti dėmesį į vairuotojo kultūrą ir jo kuriamą miesto įvaizdį, Kostas prisiminė atostogas Portugalijoje ir Ispanijoje – ten viešojo transporto vairuotojai pasirodė, vyro žodžiais tariant, „tikri dvasios aristokratai“: jei reikia keleiviams pagalbos, jie net išlipa iš autobuso ir padeda įkelti nešulį, paaiškina kelionės maršrutą. Jau nekalbant apie bilietų pardavimą.
Vairuotojas turėjo būti pasiruošęs
Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovų teigimu, vairuotoją galima pateisinti.
„Viešojo transporto vairuotojai neturi galimybės su savimi turėti didelės pinigų sumos grąžai atiduoti, todėl rekomenduojame keleiviams iš anksto pasipildyti Vilniečio kortelę – tai galima padaryti tiek internetu, tiek Vilniečio kortelės ženklu pažymėtose platinimo vietose, taip pat – naudotis m.Ticket programėle, kurioje greitai ir patogiai už viešojo transporto bilietus galima atsiskaityti ir banko kortelėmis.
Jei perkami bilietai iš vairuotojo, draugiškai prašome keleivių už juos atsiskaityti ne didesniu nei 10 eurų nominalo banknotu, kiek įmanoma stambesnėmis monetomis – tai yra, turint kuo tikslesnę pinigų sumą bilieto pirkimui.
Į oro uostą vykstantys autobusų vairuotojai turi būti geriau pasiruošę tokioms situacijoms, todėl ir šią situaciją jau perdavėme vežėjui.
Tai įvardijame ir „Keleivių ir bagažo vežimo autobusais ir troleibusais Vilniaus mieste taisyklėse“. Taip pat prašome iš anksto pasiruošti pinigus bilietui pirkti, kad vairuotojui netektų skaičiuoti ir ilgai užtrukti, nes taip stabdomas viešojo transporto judėjimas. Keleivius apie tai informuojame, edukuojame specialiais lipdukais, vaizdo klipais viešajame transporte“, – savo komentare teigia „Susisiekimo paslaugos“.
Tačiau pripažįstama, kad kai kuriems keleiviams, o ypač – miesto svečiams, tai gali būti neaiški taisyklė: „Į oro uostą vykstantys autobusų vairuotojai turi būti geriau pasiruošę tokioms situacijoms, todėl ir šią situaciją jau perdavėme vežėjui, kad atkreiptų dėmesį. Diegiant sostinėje naują elektroninio bilieto sistemą, planuojamas bekontaktis atsiskaitymas pačiame viešajame transporte, kas labai pagelbės tokiose situacijose.“
88 autobusas keleivius veža iš Vilniaus oro uosto į miesto centrą.