A.Zuokas jau seniai garsėja netradicinėmis idėjomis. Todėl ir susitikęs su EK atstovais Luisu Borisu Sanchezu ir Johanu Magnussonu pirmiausia su jais pasikalbėjo savivaldybės salėje, o vėliau pasiūlė paskraidyti.
Antra ekskursija oru
A.Zuokas įsitikinęs – norint suprasti, kodėl sostinei reikia tokios didelės ES paramos, būtina ne žemėlapyje, o gyvai ir iš viršaus pamatyti tas vietas, kur ateityje drieksis naujos gatvės.
Meras prisiminė, kad panaši ekskursija oru buvo organizuota EK atstovams ir 2003 m., kai iš aukštai norėta svečiams parodyti, kur bus pietinis ir vakarinis aplinkkeliai.
„Buvome užsakę sraigtasparnį Mi-8 iš Krašto apsaugos ministerijos. Matomumas buvo toks prastas, kad pilotai paprašė manęs užsidėti ausines ir, kadangi geriau pažįstu miestą, o mes skridome pažeme, parodyti, kur aukštesni elektros stulpai, kabeliai ir t.t. Tą girdėjo ir svečiai, jie iki šiol viską prisimena. Šiandien geresnis oras, o ir šiaip progresas. Juk tada skraidėme su barbančiu Mi-8, o dabar su nauju sraigtasparniu, kurį suteikė „Kauno grūdai“, – pasakojo A.Zuokas.
Užmojai – dideli
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Anot A.Zuoko, iš dangaus žemė geriau matosi. |
2003–2011 m. susisiekimui gerinti Vilniuje buvo skirta beveik 1 mlrd. Lt, iš kurių per 440 mln. Lt gauta iš ES, per 400 mln. Lt skyrė Vilniaus savivaldybė, 58 mln. Lt pridėjo Vyriausybė.
2012–2020 m. sostinės savivaldybės užmojai kur kas didesni. Anot A.Zuoko, investicijų į sostinės transporto sistemą poreikis iki 2020 m. siekia 2,7 mlrd. Lt, iš kurių lygiomis dalimis – po 0,2 mlrd. Lt – skirtų Vilniaus savivaldybė ir Lietuvos Vyriausybė. Likusi 85 proc. lėšų dalis būtų finansuojama ES fondų.
Šių lėšų reikia pabaigti vakarinį aplinkkelį, įrengti Transeuropinio transporto koridoriaus (IXB) sankryžas su Jočionių gatve, Vilniaus oro uostu, Liepkalnio ir Gurių gatvėmis, pastatyti vakarinio aplinkkelio jungtis – Šiaurinę, M.Lietuvio gatves, įrengti Nemenčinės kelią nuo Kairėnų gatvės iki miesto ribos, rekonstruoti Pilaitės–Vievio kelią.
Turėsime tramvajų?
„Taip pat ketinama investuoti į viešojo transporto sistemą – įrengti dvi ekologiško tramvajaus linijas, įsigyti ekologiškus elektra varomus autobusus, pastatyti elektrinių automobilių įkrovimo stoteles“, – vardijo meras.
Paklaustas, ar jau priimtas galutinis sprendimas mieste diegti tramvajų, A.Zuokas pareiškė, kad šis sprendimas priimtas dar 2006 m. Pasitikslinus, ar nebuvo jokių pakitimų svarstant metro, greitųjų autobusų ir kitas alternatyvas, meras atkirto: „Mes darome, mes nekalbame.“