Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2010 10 22

Vilniaus gatvėse budi barstytuvai

Naktimis žemiau nulio nukritusi temperatūra privertė Vilniaus kelininkus pradėti budėti. Jie teigia tiltus ir viadukus jau barstę praeitą savaitgalį, budėti žada ir penktadienį bei visą šį savaitgalį.
Vilnius jau turi 4500 tonų druskos – apie pusę žiemai reikalingos normos.
Vilnius jau turi 4 500 tonų druskos – apie pusę žiemai reikalingos normos.

Praeitą penktadienį pirmuoju leduku šį rudenį padengti Vilniaus tiltai ir viadukai pridarė nemažai nuostolių vairuotojams. Šie keiksnojo kelininkus, nebarsčiusius kelių. Pastarieji ginasi, kad situacija nebuvusi tokia sudėtinga, tiesiog vairuotojai patys privalėjo būti atsargesni.

Barstys tiltus ir viadukus

„Paprastai visos bėdos prasidėdavo spalio 24–25 dienomis, tokiu laiku mes dažniausiai pradėdavome barstyti tiltus. Praeitą penktadienį pasimokėme, todėl savaitgalį jau budėjo keli barstytuvai, šeštadienį ryte tiltai buvo barstomi. Šį savaitgalį irgi budėsime ir kelius barstysime. Pavojaus visoms gatvėms nėra, tik viadukams, estakadoms, tiltams, ypač metalo konstrukcijų – Žaliajam, Liubarto, Mindaugo“, – teigė bendrovės „Grinda“, prižiūrinčios Vilniaus gatves žiemą, direktorius Algimantas Vilūnas.

Tiesa, oficiali žiemos sezono pradžia šį savaitgalį dar nebus skelbiama. „Sezono pradžią paprastai lemia oro temperatūra. Šiemet galvojame jį pradėti nuo lapkričio 1-osios ir bent jau naktimis budėsime, nes Visų šventųjų dieną visada būna prastas oras“, – sakė A.Vilūnas.

Kad sezono pradžią lems orų prognozė, teigė ir Vilniaus miesto savivaldybės Komunalinio ūkio departamento direktoriaus pavaduotojas Antanas Mikalauskas. „Kai Dievulis mums lieps, tada ir pradėsime sezoną“, – juokavo A.Mikalauskas, pabrėždamas, kad praeitą penktadienį situacija dar nebuvo sudėtinga.

Saugotis reikia patiems

„Dėl praeito penktadienio kalti nesijaučiame, jeigu būtume kalti, būtų mus užpuolę iš visų pusių. O dabar net draudimo bendrovės mums nepareiškė jokių pretenzijų dėl patirtų nuostolių“, – sakė savivaldybės atstovas.

Jo manymu, vairuotojai pirmiausiai patys privalo saugotis, pasikeisti padangas ir atsargiau važinėti. „Aš kasdien 6 valandą ryto išvažiuoju iš namų ir tada (praėjusį penktadienį – red.) važiavau, jokių problemų ant tiltų nebuvo, net ir ant metalinių. Bet jeigu vairuotojai lekia kaip akis išdegę ir dar su vasarinėmis padangomis, tai yra problema. Vis dėlto šį savaitgalį jau budės keturi barstytuvai“, – kalbėjo A.Mikalauskas.

Sinoptikai penktadienį ir šeštadienį žada šlapdribą, naktį termometro stulpelis nukris žemiau nulio, todėl „Grindos“ darbuotojai ketina stebėti tiltų ir viadukų dangos būklę, o pasirodžius kritulių ar pašalus – barstyti druską.

Gatvėms barstyti jau paruošta 4 500 tonų druskos bei 11 tūkst. kub.m druskos ir smėlio mišinio. Dar tiek pat tonų tiek druskos, tiek druskos mišinio bus nupirkta iki sezono pradžios. Kiek druskos prireiks, priklauso nuo žiemos. Per praėjusią žiemą išbarstyta 10 tūkst. tonų druskos, o druskos ir smėlio mišinio – 18 tūkst. kub.m.

Pirmenybė – greitojo eismo gatvėms

Vilniaus gatves žiemą prižiūri 30 druskos ir 12 smėlio mišinio barstytuvų. Iš viso yra barstomos ir valomos 478 gatvės, jų bendras plotas – beveik 5,7 mln. kv.m.

Barstymo maršrutai sudaromi atsižvelgiant į gatvių kategoriją ir svarbą. Pirmiausiai barstomos greitojo eismo gatvės, kuriose didžiausias leistinas greitis – 80 km/val. Paskui – pagrindinės, kuriomis vyksta viešojo transporto eismas, po jų – mažesnės gatvės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos