„Anksčiau Vilniuje atvažiuodavo vienas ekipažas, tada kitas atvažiuodavo registruoti įvykį. Pagal naują modelį – atvažiuoja policija ir ji dar vienos policijos nebekviečia – padaro visus būtinus veiksmus, surenka medžiagą, pradeda ikiteisminį tyrimą. Pavyko, nepavyko per pirmą dieną negali atsakyti, turbūt reikia laiko pokyčiui įvertinti – kas veikia, neveikia, kokios rizikos. Darbas vyksta, sutrikimus šalinam, matyt, pasiteisins“, – BNS sakė policijos generalinio komisaro pavaduotojas Arūnas Paulauskas.
Dėl reformos dalis Vilniaus pareigūnų nusprendė netęsti tarnybos – iš jos pasitraukė 57–58 policininkai, iš buvusios rinktinės „Vytis“, saugojusius užsienio ambasadas, pasitraukė per 30 pareigūnų. „Vyčio“ policininkai į įvykius niekada nevažiuodavo.
Pasak A.Paulausko, policininkai pasinaudojo galimybe gauti kompensacijas, dauguma jų turėjo kelis dešimtmečius siekiančius pareigūno darbo stažą.
„Pensinio amžiaus nebuvo įgiję gal penki–šeši žmonės, (...) dabar aktyviai ieškome naujokų“, – BNS sakė generalinio komisaro pavaduotojas.
Jo teigimu, dabar skiriant prioritetą reaguoti į įvykius, pasitelkiami policininkai iš teritorinių policijos komisariatų.
„Darysime viską, kad žmonės pareigūnų trūkumo nepajustų. Aš manau, žmonės bus patenkinti, kad juos aptarnaus vienas ekipažas, nereikės laukti, antro, trečio“, – BNS sakė policijos generalinio komisaro pavaduotojas.
Jis prognozavo, kad trūkstamus naujus policininkus į tarnybą pavyks pritraukti per pusmetį–metus.
Policijos vadovybė sako, kad šiais pokyčiais norima dar labiau sumažinti vadovaujamų pareigybių skaičių, kabinetuose dirbusius pareigūnus siųsti į nusikaltimų vietas nukentėjusiems žmonėms padėti ir ieškoti įtariamųjų, taip pat kelti pareigūnų kvalifikaciją, tuo pačiu – darbo užmokestį.
Reforma palies ir Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybą – įsteigtas Kelių policijos skyrius.
Jo darbuotojai avarijų neregistruos, netirs, o visą dėmesį skirs eismo saugumo užtikrinti – blaivumo patikrinimams, neviešam patruliavimui nežymėtais automobiliais, greičio matavimui vadinamaisiais trikojais, tai yra šiurkščių Kelių eismo taisyklių pažeidimų, dėl kurių įvyksta skaudžios eismo nelaimės, prevencijai.