Trečiadienį sostinės politikai po pateikimo pritarė projektui, kuriuo „Vilniaus viešajam transportui“ būtų leista įsigyti šį kiekį troleibusų užtikrinant, kad bendri įsigijimo sandoriai neviršytų 92,43 mln. eurų.
„Planuojame, kad pirmuosius troleibusus Vilnius išvystų 2023 metų trečiąjį ir ketvirtąjį ketvirtį, o likusius 119 –palaipsniui, per 2024 metus“, – trečiadienį tarybos posėdyje sakė „Vilniaus viešojo transporto“ direktorius Darius Aleknavičius.
Pirmieji 50 tokio tipo dviašių troleibusų bus perkami iš Aplinkos projektų valdymo agentūros jau skirtų 10 mln. eurų.
D.Aleknavičius pabrėžė, kad minėti terminai galiotų tik nekilus kliūčių dėl viešųjų pirkimų, finansavimo.
Anot jo, šiuo metu įmonė derasi su Europos bankais (CEIB, EB, NIB) dėl viso projekto finansavimo, bus siekiama gauti ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą likusių 119 troleibusų įsigijimui.
D.Aleknavičius tvirtino, kad naujų autobusų kol kas įsigyti neplanuojama, laukiant, kuo baigsis diskusijos Europos Sąjungos lygmeniu dėl siekių, kokio tipo transportas turėtų dominuoti po 2027 metų.
Akcentuojama, kad elektriniams autobusams reikalingos krovimo stotelės, tuo metu autonominės ridos troleibusai galėtų būti kraunami nuo kontaktinio tinklo, kelionės metu.
D.Aleknavičiaus teigimu, 2018–2019 jau įsigytas 41 troleibusas, tad papildomos 159 šios transporto priemonės leis visiškai atnaujinti troleibusų parką. Anot jo, tai leis šiek tiek padidinti ir troleibusų greitį, mažinti kelionės savikainą, be to, atsiras galimybė išmontuoti troleibusų linijų tinklą senamiestyje ir centre.
„Taip pat atsirastų galimybė pratęsti jau esamus troleibusų maršrutus netiesiant kontaktinio tinklo, neinvestuojant į infrastruktūrą, kaip Narbuto gatvės maršruto pratęsimas iki Pilaitės, Laisvės prospekto iki Santariškių. Tokiu atveju, rida padidėtų iki 750 tūkst. kilometrų per metus“, – kalbėjo D.Aleknavičius.
Jis sako, kad rinkos konsultacijų metu su Vakarų ir Centrinės Europos gamintojais bei pardavėjais gauti preliminarūs pasiūlymai rodo, jog vienas dviašis troleibusas, kuriame telpa iki 100 keleivių, kainuotų apie 530 tūkst., triašis, talpinantis iki 150 keleivių – apie 650 tūkstančių eurų.
Vilniaus viešojo transporto vadovo teigimu, jau dabar atnaujinamas ir kontaktinis tinklas troleibusams.
Naujo tipo troleibusai su autonomine rida, lyginant su įprastiniais, gali nuvažiuoti apie 20–30 kilometrų be kontaktinio tinklo ir esant reikalui apvažiuoti kliūtis gretimomis gatvėmis. Jų baterijos kraunasi ir važiuojant, prisijungus prie kontaktinio tinklo.
„Manome, kad tinkamas autonominės ridos Vilniaus mieste atstumas yra 20 kilometrų. Viskas priklauso nuo to, kiek yra sunkiausiu metu išnaudojama elektros. Skaičiuojame, kad turėtų būti ne mažiau nei 12–15 kilometrų paties sunkiausio pravažiavimo“, – tvirtino D.Aleknavičius.
Anot jo, troleibusai su autonomine rida kainuoja apie 50 tūkst. eurų brangiau, nei įprastiniai, tokius troleibusus naudoja Lenkijos miestai, juos pirkti svarsto ir Talinas.
Žadama, kad naujieji troleibusai taip pat turės vėdinimo sistemą, kuri, anot „Vilniaus viešojo transporto“, padės pristabdyti koronaviruso plitimo riziką.
Šiuo metu „Vilniaus viešasis transportas“ valdo 413 autobusų, jų vidutinis amžius – 8 metai, taip pat 257 troleibusai, jų vidutinis amžius – 22 metai.