Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 11 16

Vilniaus savivaldybė lengvina vežėjų gyvenimą: didina įkainius, bet ne visiems vienodai

Vilniaus miesto savivaldybės taryba trečiadienio posėdyje tvirtins naujus įkainius privatiems viešojo transporto vežėjams. Tą patį tik kiek anksčiau politikai padarė ir savivaldybės valdomai UAB „Vilniaus viešasis transportas“. Vis dėlto įkainių skirtumas išlieka, todėl privatininkai vėl sako likę nuskriausti. Savivaldybė tvirtina, kad skirtumai atsirado dėl nevienodo naudojamų degalų brangimo.
Nauji Vilniaus autobusai
Nauji Vilniaus autobusai / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Prieš kiek daugiau nei mėnesį, spalio 5 dieną, Vilniaus taryba pritarė naujiems „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) teikiamų keleivių vežimo vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutais paslaugų įkainiams.

Tie įkainių pokyčiai VVT buvo tokie: mažų autobusų nuo 1,96 iki 2,65 Eur/km, mažų elektrinių autobusų nuo 1,89 iki 2,70 Eur/km, dviašių autobusų nuo 2,09 iki 2,92 Eur/km, triašių autobusų nuo 2,33 iki 3,24 Eur/km, o troleibusų nuo 2,23 iki 3,54 Eur/km. Visa tai, kaip paskaičiuota, savivaldybės biudžetui papildomai kainuos arti 5,6 mln. eurų.

Didina ir privatiems, bet mažiau

Tarybos sprendimo projekte rašoma, kad UAB „Kautra“ kreipėsi į viešųjų paslaugų teikimo sutarties (mažais elektriniais autobusais) partnerius Vilniaus m. savivaldybės administraciją ir savivaldybės įmonę „Susisiekimo paslaugos“ dėl 1 km ridos savikainos perskaičiavimo rugpjūčio 29 d.

Indeksavimo prašyta dėl sunkumų, kuriuos sukėlė Rusijos pradėtas karas prieš Ukrainą. Išaugo paslaugų ir prekių, ypač degalų, kainos, kilo vairuotojų darbo užmokestis.

Iš viso „Kautra“ keleivius veža šešiais maršrutais su galimybe paslaugas teikti dar trimis maršrutais. Paslaugos įkainis iki šiol buvo 0,92 euro/km, dabar siūlomas sieks 1,5 euro už kilometrą. Planuojamas papildomas dotacijų poreikis nuo š. m. lapkričio mėn. vidurio iki 2022 m. pabaigos sudarytų apie 50 tūkst. eurų.

Mažais elektriniais autobusais keleivius vežanti VVT po indeksavimo gauna 2,70 Eur/km.

Siūlomas triašių didelės talpos autobusų kilometro įkainis turėtų kilti nuo 2,05 euro iki 2,45 euro (VVT mokama 3,24 euro/km), mažos talpos dviašių autobusų – nuo 1,37 euro/km iki 1,76 euro/km (VVT įkainis yra 2,65 euro/km).

„Transrevis“ keleivius veža dyzeliniais mažais (dviašiais) „Isuzu“ autobusais (18 maršrutų, vienas iš jų naktinis) ir dideliais (triašiais) „Scania“ autobusais (4 maršrutai, vienas iš jų greitasis). Bendrovė į savivaldybę dėl įkainių perskaičiavimo kreipėsi jau priėmus sprendimą dėl VVT įkainių.

Priežastys tos pačios – brangstantys degalai, kylančios paslaugų kainos, augantys atlyginimai.

Pagal Vilniaus savivaldybės siūlymą, siūlomas triašių didelės talpos autobusų kilometro įkainis turėtų kilti nuo 2,05 iki 2,45 euro (VVT mokama 3,24 euro/km), mažos talpos dviašių autobusų – nuo 1,37 euro/km iki 1,76 euro/km (VVT įkainis yra 2,65 euro/km).

Priklauso nuo degalų?

Toks kainų skirtumas privatiems vežėjams atrodo neteisingas, esą savivaldybė savo bendrovei sudaro geresnes veikimo sąlygas.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Vilniaus autobusų parkas
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Vilniaus autobusų parkas

Savivaldybė neigia tai, tvirtindama, kad įkainių skirtumai susidarė dėl skirtingų rūšių degalų: „Transrevis“ įkainius tarybai siūloma kelti tiek, kiek tai galima padaryti pagal šiuo metu galiojančią sutartį.

Svarbu pabrėžti, kad bendrovė keleivius veža tik dyzeliniais autobusais. Šios degalų rūšies kaina per metus išaugo 1,56 karto, kai tuo pačiu laikotarpiu elektra brango 5,52, o dujos 4,19 karto. Dujomis varomi dalis „Vilniaus viešojo transporto“ autobusų, o elektra – dalis „Vilniaus viešojo transporto“ autobusų bei visi troleibusai ir visi miesto maršrutams naudojami „Kautros“ autobusai.“

Svarbu pabrėžti, kad bendrovė keleivius veža tik dyzeliniais autobusais. Šios degalų rūšies kaina per metus išaugo 1,56 karto, kai tuo pačiu laikotarpiu elektra brango 5,52, o dujos 4,19 karto.

VVT didina atlyginimus

Likus savaitei iki Vilniaus tarybos sprendimo dėl įkainių savivaldybės viešojo transporto įmonei kėlimo, VVT profesinė sąjunga pranešė, kad atidedamas streikas, kuris buvo suplanuotas dėl nepasitenkinimo atlyginimais. Esą pavyko susitarti.

„Derybos dėl darbuotojų atlyginimų indeksavimo iki 9 proc. bus tęsiamos iki 2023 m. sausio 1 d. Jei nepavyktų sutarti, profesinė sąjunga pasilieka teisę streikuoti nuo Naujųjų metų“, – pranešime tuomet cituotas UAB „Vilniaus viešasis transportas“ profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius.

Šiuo metu VVT skelbia apie atlyginimų visiems darbuotojams kėlimą: „Nuo lapkričio 1 d. UAB „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) kiekvienam darbuotojui atlyginimas kils 10 procentų. Didesnis atlyginimo augimas numatytas vairuotojams, vidutiniškai 20 procentų pagal naują darbo apmokėjimo sistemą. Jeigu darbuotojų profsąjunga sutiks su naujos darbo apmokėjimo sistemos siūlymu, didesni atlyginimai visus pasieks jau gruodžio pradžioje.“

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Vilniaus autobusų parko autobusai
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Vilniaus autobusų parko autobusai

Nevykdė visų sutarties sąlygų?

Tačiau kalbama, kad bendrovė gali turėti ir išlaidų, nes esą jai gresia bauda dėl sutarties su Vilniaus miesto savivaldybe ir „Susisiekimo paslaugomis“ pažeidimus. Kol kas bauda nėra skirta, kaip teigia VVT atstovai, „šiuo metu yra tikslinami rugsėjo mėnesio sutarties vykdymo klausimai“.

„UAB „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) keleivių vežimo paslaugas teikia pagal trišalę sutartį ir užsakymą. Nuo rugsėjo mėnesio VVT vadovaujasi pagal vežėjo galimybes nustatytu išleidimo užsakymu, kuris yra mažesnis dėl vairuotojų trūkumo. Bendrovė per tam tikrą nustatytą terminą turi atstatyti paslaugų teikimą, suderinusi jį su SĮ „Susisiekimo paslaugos“.

Su vairuotojų trūkumo problema susiduria ne tik VVT, bet ir visas vežėjų sektorius. Intensyviai ieškome naujų vairuotojų, nuo lapkričio 1 d. vairuotojams siūlome kelti darbo užmokestį vidutiniškai 20 proc. (pasiūlymas pateiktas derinti profesinei sąjungai), darbiname čia atvykstančius ir esančius ukrainiečius (įdarbinti 24), geriname darbo sąlygas ir siūlome papildomas naudas vairuotojams, ko neturi kiti vežėjai, pavyzdžiui, neišskaičiuojame žalos iš vairuotojų dėl eismo įvykių.

Bendrovė per tam tikrą nustatytą terminą turi atstatyti paslaugų teikimą, suderinusi jį su „Susisiekimo paslaugomis“.

Siūlome nemokamus troleibuso ir autobuso vairuotojų kursus su įdarbinimu, skiriame 800 Eur stipendiją mokymosi laikotarpiu ir kt.“, – komentare apie situaciją teigė bendrovės Komunikacijos ir rinkodaros vadovė Giedrė Buivydaitė.

„Susisiekimo paslaugų“ atstovai kalbas apie galimus VVT sutarties pažeidimus iš viso komentuoti atsisakė, esą finansinė informacija, susijusi su sutartimis tarp savivaldybės ir vežėjų, yra konfidenciali.

„Siekiant užtikrinti VT paslaugų kokybę sutartyje su UAB „Vilniaus viešasis transportas“ ir su kitais vežėjais, yra numatyti tam tikri kokybiniai ir kiekybiniai reikalavimai. Atsižvelgiant į šių reikalavimų apimtį ir įgyvendinimą vežėjui, atitinkamai yra taikomos skatinimo priemonės arba priemonės už pažeidimus kiekvieną mėnesį. Prieš skiriant baudas / skatinimą vežėjui, visuomet įvertinamos pažeidimo atsiradimo aplinkybės pagal sutarties nuostatas.

Deja, su vykdoma keleivių vežimo sutartimi susijusi finansinė informacija yra konfidenciali, todėl konkrečios informacijos apie sutartyje numatytas skatinimo ir pažeidimo priemones nė vieno iš vežėjų (UAB „Vilniaus viešasis transportas“, UAB „Transrevis“, UAB „Kautra“) atžvilgiu pateikti negalime“, – taip į klausimą apie galimą nuobaudą VVT atsakė „Susisiekimo paslaugos“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų