2015 metais vykusi reorganizacija buvo pristatoma kaip itin rimtas darbas, kurį atlikus miestas sutaupys pinigų, o administracija dirbs efektyviau. Pagal tuometį planą, dalis skyrių buvo perkelta iš vienų departamentų į kitus, du departamentai iš 11 panaikinti, o jų funkcijos išdalintos. Darbo neteko ir šių departamentų direktoriai – Virginijus Dastikas bei Vytautas Grinius.
Buvo 9, atsirado 10
O ir darbuotojų turėjo sumažėti ženkliai – nuo 937 iki 830. Tiesa, pastarasis punktas vėliau pakoreguotas, dirbančiųjų savivaldybės administracijoje sumažėjo ne beveik 100, kaip žadėta, o apie 60-čia.
Tačiau praėjo vos metai ir vietoj 9 Vilniaus savivaldybėje vėl yra 10 departamentų – papildomai atsirado Turto departamentas, kuriam vadovauja buvęs Finansų departamento direktorius Vygantas Jakas. Turto departamentas dar prieš kelerius metus savivaldybėje buvo, tik vėliau pervadintas Ekonomikos ir investicijų departamentu.
Vilniaus m. savivaldybės administracijos direktorė Alma Vaitkunskienė tikina, kad bendras savivaldybės administracijos darbuotojų ir etatų skaičius, įsteigus Turto departamentą, liko toks pat, koks ir buvo iki įsteigimo – 874.
„Departamento turtui valdyti reikėjo todėl, kad peržiūrėjus turto nuomos sutartis ir patvirtinus turto valdymo strategiją, reikėjo konkretų padalinį sukoncentruoti į strategijos įgyvendinimą ir turto valdymo efektyvinimą, peržiūrint sutartis ir vykdant sutarčių stebėseną. Buvusio Finansų departamento ištekliai po pertvarkos persiskirstė tarp Finansų ir strateginio planavimo bei Turto departamento: darbuotojai su savo funkcijomis buvo perkelti į tą departamentą, kuriam konkrečių darbuotojų vykdomos funkcijos buvo priskirtos pagal veiklos sritį. Į darbuotojų, atsisakiusių dirbti po pertvarkos naujose pareigose, vietas buvo priimti nauji žmonės, bet tai nereiškia, jog padidėjo etatų skaičius“, – tvirtino A.Vaitkunskienė.
Akcentuoja efektyvumą
Bendras savivaldybės administracijos darbuotojų skaičius liko toks pat – 874.
Pasak savivaldybės administracijos direktorės, Finansų departamento pertvarkymu į du departamentus siekta valdymo efektyvumo ir veiklos kokybės bei funkcinių ryšių išgryninimo: „Finansų ir strateginio planavimo departamentas yra atsakingas už savivaldybės strateginio veiklos plano ir biudžeto rengimą, disponuojamų finansinių išteklių efektyvų ir racionalų valdymą bei apskaitą, mokesčių administravimą. Turto departamentui perduotos savivaldybės nekilnojamojo turto, savivaldybės nefinansinio turto (akcijų) valdymo ir apskaitos, kontroliuojamų įmonių veiklos stebėsenos ir analizės, licencijų ir leidimų verslui išdavimo funkcijos.“
Vilniaus miesto savivaldybė, atrodo, rimtai ėmėsi skaičiuoti, kiek ir kokio nekilnojamojo turto turi ir kaip galima būtų naudingiausiai jį panaudoti. Ketinama atsisakyti lengvatinių sąlygų nuomojant savivaldybės turtą, taip pat svarstoma, kad politinės partijos nebegaus nemokamai patalpų pačiame miesto centre.