Sporto ir aktyvaus poilsio trasos projektą pristatė Giedrė Čeponytė, Vilniaus savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vyriausia specialistė. Šios trasos ilgis – 24 kilometrai ir jis tęsis nuo Antakalnio (P.Vileišio gatvės) iki Vingio parko. Šis takas, kuris, specialistų teigimu, turėjo mieste būti jau seniai, leis priartėti prie upės, juo labiau kad čia gausu lankytinų vietų, tarkim, parkų.
Pirmasis šios trasos etapas – P.Vileišio gatvėje planuojamas dviračių takas. Savivaldybė jau turi leidimą statybai, šios atkarpos sąmata sieks 14 mln. eurų. Tai 1,5 km ilgio dviračių takas, o visa teritorija yra 12 hektarų. Šalia dviračių tako bus didelis parkas.
Anot G.Čeponytės, viena iš problemiškų vietų – Žvėrynas, projektas, kaip čia įrengti trasą, dar nėra baigtas, pasiūlymų tebelaukiama.
Miesto centrinė dalis yra labiausiai matoma, betoninės krantinės bus tvarkomos, bet pagal antrąjį projektą.
Verkių regioniniame parke jau dabar poilsiui skirta infrastruktūra yra gera, bet reikėtų ją įjungti į bendrą trasą. Projektiniai pasiūlymai šiam projektui pateikti dar 2012 metais, dabar ruošiamas techninis projektas. Vasarą trasa bus skirta pasivaikščiojimams ir važinėjimui dviračiais, žiema – slidinėti.
Betoninės krantinės tarp Karaliaus Mindaugo ir Žaliojo tiltų taip pat pasikeis neatpažįstamai. Šiuo metu pagal atliktą analizę krantinės yra labai nusidėvėjusios, o vietomis jų nebereikėtų eksploatuoti. Įrengtos apatinė ir vidurinė terasos leis priartėti prie upės, čia bus ne tik pasivaikščiojimų, dviračių takų zonos, bet ir kavinės, net amfiteatras su plaukiojančia pontonine scena.
Neries krantinių sutvarkymo projektą pristačiusi savivaldybės įmonės „Vilniaus planas“ projektų vadovė Lolita Vileikienė teigė, kad teritorija nėra lengvai sutvarkoma, tarkim, jau pirmajame etape paaiškėjo, kad ne visur telpa dviračių takas. Tačiau ši krantinė nuo Gedimino kalno atrodys visiškai kitaip, nei matoma dabar.
Kavinės ant upės kranto, suoleliai, medžiai ir krūmai. Galimybė įmerkti kojas į vandenį, o kai kur net pabraidžioti. Tokios mintys sukosi projekto rengėjų galvose. O kai kur net galima bus stebėti kokį nors reginį vandenyje, ten turėtų plūduriuoti pontoninė scena.
Pradėta projektuoti dviračių-pėsčiųjų trasa yra be jokių sustojimų, be sankryžų, drieksis po tiltais. Vienintelis sustojimas būtų po Karaliaus Mindaugo tiltu, kadangi dėl tilto konstrukcijos nelabai galima įrengti viduriniosios terasos.
Visą krantinę sutvarkyti kainuotų 21,7 mln. eurų, pirmasis etapas – centrinės dalies tarp Karaliaus Mindaugo ir Žaliojo tilto sutvarkymas – kainuos 5,8 mln. eurų.