Planuojama, kad naujoji bendrovė veiklą pradės maždaug po pusmečio ar aštuonių mėnesių. Vilniaus meras Artūras Zuokas įsitikinęs, kad tai naudingas sostinei sprendimas, nors jam ir reikės skirti 500 tūkst. Lt. Esą ši suma jau patvirtinta savivaldybės biudžete, tad nereikės kur nors ieškoti.
Kilometro kaina – 2,20 Lt
„Nenorime konkuruoti su kompanijomis, individualiais asmenimis, todėl steigiama viešoji įstaiga, kuri negali dalininkams mokėti dividentų, pelnas negali būti iš jos išimamas. Siūlome 2,20 Lt įkainį, įvertindami visą situaciją – mokesčius, automobilių išperkamąją nuomą ir kita. Kadangi dauguma bendrovių šiuo metu siūlo paslaugą už 1,80 Lt už kilometrą, mes pigiausiame segmente neketiname konkuruoti, konkuruosime tik paslaugų kokybe“, – teigė projektą pristatęs vicemeras Romas Adomavičius.
Ilgalaikis tikslas, vicemero tikinimu, pakelti visų taksi kompanijų darbo kokybę į aukštesnį lygį. Savivaldybės taksi bus savotiškas standartas, kaip ši paslauga privalo atrodyti.
Iš viso ketinama įsigyti 100 automobilių. „Tai turėtų būti geri, patogūs ir pritaikyti specialiai taksi verslui automobiliai. Galbūt pagrindinis kriterijus būtų degalų rūšis – norėtume, kad tai būtų suskystintos gamtinės dujos, kad būtų ekologiškesnis ir ekonomiškesnis transportas“, – teigė meras.
Pusė milijono numatyta biudžete
„Tvarkos ir teisingumo“ frakcijos atstovas Gediminas Rudžionis klausė, už kokius pinigus bus įsigyjami automobiliai, ar tam nereikės parduoti kokios nors sostinės mokyklos. Tačiau jis buvo nuramintas – esą pusės milijono litų užteks pradiniam įnašui už automobilius, vėliau bus mokama išperkamoji nuoma.
Anot mero, opozicija, kurios atstovai piktinasi išlaidavimu skiriant pusę milijono litų taksi bendrovei, pati pritarė biudžetui, kur ši eilutė buvo įrašyta.
Kol kas veikti dar nepradėjo ir bendra savivaldybės įkurta dispečerinė. Esą vairuotojai dar tvarkosi dokumentus, nes jie neįvertino, kad norint gauti individualios veiklos liudijimą reikia nutraukti darbinius santykius su buvusiais darbdaviais, nėra aptartas automobilių nuomos klausimas ir t.t.
„Procesas yra pajudėjęs, juda teisinga linkme. Galbūt tik reikia daugiau laiko taksi vairuotojams tam pasiruošti. Dispečerinė pradės veikti, kai bus ne mažiau kaip 30 vairuotojų, nes turime užtikrinti paslaugos kokybę gyventojams. Savivaldybės taksi įmonės steigimas paspartintų visą šį procesą, bet mes neplanavome įmonės steigti taip greitai, kaip atsirado poreikis“, – aiškino meras.
Pateikimui taryba pritarė vieningai, svarstyti ketina visi tarybos komitetai.