„Pagrindinis konferencijos tikslas – padėti mums išspręsti nesibaigiantį ginčą, ką reikėtų daryti su Vilniaus transportu“, – penktadienį surengtoje spaudos konferencijoje sakė sostinės savivaldybės vicemeras Romas Adomavičius. Jis priminė, kad ginčai dėl Vilniaus viešojo transporto ateities vyksta nuo 1893 metų, kai Vilniuje pirmą kartą pasirodė arkliais traukiamas tramvajus.
„Su pertraukomis vis būdavo atnaujinamos diskusijos, kas turėtų būti. Buvo suprojektuota pirma metro linija iš Pilaitės į geležinkelio stotį, įvairios tramvajų linijos, bet vis pritrūkdavo politinės valios ir jėgos, kad būtų pradėta veikti“, – aiškino R.Adomavičius.
Keturi variantai
Vicemero teigimu, konferencijos-kūrybinių dirbtuvių dalyviai siūlo miestui keturis galimus variantus. „Pirmas variantas yra pats paprasčiausias, ką galvoja visi ūkiški žmonės. Reikėtų nuspręsti, ar galime patobulinti, modernizuoti tai, ką turime dabar“, – kalbėjo R.Adomavičius.
Antras, anot jo, siūlomas variantas yra metro. Jį įdiegus Vilniuje, autobusai ir troleibusai taptų pagalbine priemone, kuri atvežtų keleivius prie metro. „Panašiai mano ir tramvajaus šalininkai, kurie siūlo, kad pagrindine priemone taptų tramvajus, o pagalbine – autobusai ir troleibusai“, – sakė vicemeras.
Jis pridėjo, kad yra ir ketvirtas – futuristinis – variantas. „Yra grupė žmonių, kurie sako, kad atsirado naujų transporto priemonių rūšių, tokių kaip „ULTra“, ir galbūt ją reikėtų naudoti mūsų mieste“, – sakė R.Adomavičius.
Jis paaiškino, kad „ULTra“ – tai modernūs automatiniai (neturintys vairuotojo) elektroniniai taksi. Į specialias stoteles atėjusiems keleiviams specialus terminalas ir turimas bilietas padėtų išsikviesti tokį taksi, kuris nuvežtų į sensoriniame ekrane pažymėtą kelionės tikslą. „Nuvežęs vieną keleivį toks taksi iškart važiuotų paimti kito“, – sakė R.Adomavičius.
Žada neproteguoti
Paklaustas, kokia transporto rūšis jam atrodo tinkamiausia, labiausiai prie širdies, savivaldybės meras Vilius Navickas tikino neišskiriantis nė vienos. „Mes turime teikti patrauklias paslaugas miestiečiams, kad jie norėtų naudotis viešuoju transportu. Ta filosofija, kuri egzistuoja iki šiol, kad kiekvienas sėda į automobilį ir važiuoja nuo namų durų iki filharmonijos durų, yra neteisinga“, – aiškino meras.
Jo teigimu, svarbiausia yra įtikinti vilniečius grįžti į viešąjį transportą, o kokiu būdu tai bus padaryta, esą nėra reikšminga. „Pažadu, kad neproteguosiu nė vienos transporto rūšies. Tam ir vyko ši konferencija, kad specialistai pasakytų, kaip spręsti problemą, o politikai priimtų sprendimus“, – kalbėjo V.Navickas.
Savo nuomonės, kuris iš keturių minėtų sprendimų – esamos sistemos tobulinimas, metro, tramvajus ar „ULTra“ – būtų tinkamiausias sostinei, neatskleidė ir R.Adomavičius. Jis teigė turintis aiškią ir tvirtą nuomonę, ką reikėtų rinktis, tačiau nesutiko jos atskleisti žurnalistams.
Mero teigimu, iš visų konferencijoje-kūrybinėse dirbtuvėse išgirstų idėjų tinkamiausi miestui sprendimai turės būti priimti iki vasaros pabaigos.
„Pinigų yra ir bus“
Meras ir vicemeras, paklausti, iš kur savivaldybė, iki kaklo klampojanti po skolas, ras pinigų viešojo transporto ateities studijai atlikti, tikino, kad jų yra ir bus tiek, kiek reikės.
„Skolos, tiesą sakant, tos, kurios buvo, nebeauga ir pradėjo mažėti“, – aiškino R.Adomavičius. Viešojo transporto situaciją sostinėje jis lygino su žmogaus liga. Vicemeras aiškino, kad blogai pasijutęs žmogus bet kokiu atveju randa pinigų gydymuisi, ir pridėjo, jog viešojo transporto situaciją laiko miesto liga, kurią reikia gydyti.
„Nėra pasaulyje organizacijų, namų ūkių, kurie neturi skolų. Svarbu tai, kaip jie tvarkosi su skolomis. Aš galiu labai atsakingai pasakyti, kad mes tvarkomės su skolomis. O tie, kurie tvarkosi su skolomis, visada ras lėšų“, – sakė V.Navickas ir pridėjo, kad didžioji dalis lėšų studijai atlikti – 850 tūkst. litų – bus gauta iš Europos Sąjungos.
Naujienų portalas 15min.lt primena, kad iki šiol Vilniuje buvo siūloma diegti ir metro, ir tramvajų, ir tramvajų su padangomis. Taip pat buvo pasigirdę siūlymų tiesti oro gondolų – kalnuose populiarios transporto priemonės – liniją. Įvairios įstaigos, organizacijos tam buvo atlikusios ne vieną studiją, tačiau visos jos nugulė stalčiuose.
Kaip „ULTra“ projektą įsivaizduoja jo kūrėjai, galite pasižiūrėti žemiau