Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2021 09 15 /13:47

„Vilniaus viešojo transporto“ darbuotojai „apsigyveno“ prie savivaldybės

„Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinės sąjungos prie Vilniaus savivaldybės surengė neterminuotą piketą reikalaudami užtikrinti vairuotojams galimybę papietauti, dešimtadaliu kelti atlyginimus.
Prie savivaldybės įsikūrė VVT darbuotojai
Prie savivaldybės įsikūrė VVT darbuotojai

Bus ir naktimis

Nuo antradienio ryto pasikeisdami prie savivaldybės protestuojantys VVT darbuotojų atstovai žada čia būti ir naktimis bei tikisi savivaldybės vadovų bei tarybos reakcijos į daugiau nei metus nesprendžiamas problemas, BNS teigė VVT darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius.

„Šie klausimai tęsiasi daugiau nei metus. Profesinė sąjunga surinko 1,2 tūkst. parašų ir juos įteikė prieš pusmetį. Meras tuos parašus ignoravo, atsisakė socialinio dialogo būdu spręsti klausimus, tai mes, matydami, kad problemos neišnyko, ir kad bendrovė jų negali išspręsti, ir toliau pažeidinėja darbuotojų teises, nusprendėme rengti neterminuotus piketus 24/7“, – BNS sakė A.Markevičius.

Tomo Seikalio nuotr./Piketuojantys VVT darbuotojai sustatė originalius plakatus
Tomo Seikalio nuotr./Piketuojantys VVT darbuotojai sustatė originalius plakatus

Anot jo, esminiai reikalavimai – susitarti dėl darbuotojų atlyginimų kėlimo 10 proc., užtikrinti normalų darbo ir poilsio režimą vairuotojams, kadangi kai kurie jų dėl didžiulio darbo krūvio ir „suspaustų“ grafikų dirba po 9 valandas be didesnių pertraukų, nors darbo kodeksas numato privalomą bent pusvalandžio pertrauką po 5 darbo valandų.

„Šnekame apie pietus. „Susisiekimo paslaugos“, mūsų bendrovė, sudarė ir nuo rudens paleido naujus grafikus, kuriuose yra nuolatos apkarpomas, mažinamas laikas aptarnaujant maršrutus, tad praktiškai vairuotojai 8-9 valandas dirba be pertraukėlių, turi didelius vėlavimus pietums, dalis iš jų apskritai dirba be pietų“, – kalbėjo jis.

Prašo didesnių algų

„Prašome ir 10 procentų pakelti atlyginimus“, – pridūrė profesinės sąjungos vadovas.

Taip pat, A. Markevičiaus teigimu, prašoma užtikrinti lygias sąlygas varžantis dėl maršrutų su privačiais vežėjais, kadangi šie taiko Darbo kodekse numatytas lengvatas, t.y. dalį atlyginimo moka už kilnojamojo pobūdžio darbą, jis nėra apmokestinamas, todėl įmonės įgyja konkurencinį pranašumą siūlydamos mažesnius įkainius.

Praktiškai vairuotojai 8-9 valandas dirba be pertraukėlių, turi didelius vėlavimus pietums, dalis iš jų apskritai dirba be pietų.

„Mūsų įmonė pralaimi konkursus, bet pralaimime todėl, kad nuo darbo užmokesčio mokame sąžiningai mokesčius, o, pavyzdžiui, „Transrevis“ įmonė apie 25 proc. nuo fiksuotos sumos moka kaip už kilnojamą darbą.

Tad jiems tenka mažesnės darbo užmokesčio sąnaudos – kaip ir krovininiame transporte, kai dalis mokama dienpinigiais, darbuotojas gauna mažesnę pensiją, ligos pašalpas, išmokas“, – paaiškino jis.

„Šią problemą gali išspręsti tik Vilniaus savivaldybės taryba nustatydama konkurso sąlygose visiems vienodas taisykles, kad darbo užmokesčiui negalima taikyti išlygų, susijusių su kilnojamojo darbo, dienpinigių forma“, – pridūrė A. Markevičius.

Protestą organizuoja penkios bendrovėje veikiančios profesinės sąjungos. Anot A. Markevičiaus, pasikeisdami pikete dalyvauja 10-15 žmonių.

Pandemija pridėjo sunkumų

Atsakydama į tai bendrovė VVT irgi išplatino pranešimą. Jame teigiama, kad „Vilniaus viešasis transportas“ dėl pandemijos išgyvena finansiškai sudėtingą laikotarpį – vien šių metų nuostoliai sieks apie 3 mln. eurų. Todėl esą būtina spartinti strategines permainas, kurios didintų veiklos efektyvumą ir konkurencingumą rinkoje.

"Mes norime vienodai geras sąlygas užtikrinti visiems darbuotojams, nežiūrint to ar jie priklauso, ar nepriklauso kuriai nors VVT profesinei sąjungai. Taip pat privalome mažinti esamą atskirtį tarp mažiausią ir didžiausią atlyginimą gaunančių vairuotojų.

Pradedančiųjų vairuotojų atlygis yra palyginti mažas, todėl įmonė susiduria su sunkumais pritraukdama naujų darbuotojų.

Mes norime vienodai geras sąlygas užtikrinti visiems darbuotojams, nežiūrint to ar jie priklauso, ar nepriklauso kuriai nors VVT profesinei sąjungai.

Nepaisant sudėtingos situacijos, įmonės vadovo iniciatyva startavo pirmasis naujos atlygio politikos etapas. Pirmieji pokyčius pajus mažiausią atlygį gaunantys autobusų ir troleibusų vairuotojai, kurie įmonėje dirba 1-3 metus. Tam įmonė per metus skirs daugiau nei 740 tūkst. eurų", - teigiama komentare.

Vertina kaip spaudimą

Taip pat bendrovė tvirtina besideranti su profesinėmis sąjungomis ir ieškanti kompromiso. Su viena iš jų kolektyvinė sutartis jau pasirašyta birželį, su kita šiuo metu kalbamasi.

"Kolektyvinio darbo ginčo komisija dėl interesų viename iš posėdžių sutarė, kad vykstant komisijos darbui šalys žiniasklaidai ginčo proceso nekomentuoja.

Esame susipažinę su UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų profesinės sąjungos neterminuoto piketo reikalavimais ‒ matome, jog jie tiesiogiai susiję su kolektyvinio darbo ginčo komisijoje nagrinėjamais klausimais, todėl, laikydamiesi susitarimo su profesine sąjunga, negalime jų išsamiau komentuoti.

Profesinės sąjungos sprendimą piketuoti vykstant komisijos darbui vertiname kaip spaudimą, juolab, kad dalis reikalavimų tiesiogiai liečia punktus dėl kurių dar tariamasi", - teigiama VVT administracijos pranešime spaudai.

Apie tai, kad savo piketais ši profesinė sąjunga kaip ir parodo nutraukianti derybas, Vilniaus savivaldybės tarybos posėdyje kalbėjo ir meras Remigijus Šimašius. Jo teigimu, profsąjungos vadovai yra susiję ir su politinėmis partijomis, tad tai jau pasidaro panašu į politinį procesą.

Įžvelgia norą privatizuoti

Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos vadovė Inga Ruginienė teigia, kad bloginant darbuotojų darbo sąlygas, prastėja ir paslaugos kokybė. Ji daro prielaidą, jog „Vilniaus viešąjį transportą“ siekiama privatizuoti.

„Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė dar kadencijos pradžioje sakė, jog savivaldybėms reiktų atsisakyti savivaldybių įmonių, kurių atliekamas funkcijas gali perimti privati rinka.

Panašu, kad jos partijos bendražygis Remigijus Šimašius tai ir daro, tik pačiu brutaliausiu būdu: sąmoningai žlugdo bendrovę, kad ją galėtų perleisti kokiam nors, galbūt, merui draugiškam verslui“, – pranešime spaudai teigia I. Ruginienė.

Iš viso „Vilniaus viešajame transporte“ dirba apie 1,9 tūkst. darbuotojų, apie 1,4 tūkst. jų priklauso profesinėms sąjungoms.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų