Daugiausiai darbuotojų vienijanti Vilniaus viešojo transporto profesinė sąjunga teigia šį klausimą teikianti profesinės sąjungos tarybai, nes nerado sutarimo su įmonės vadovais ir sostinės savivaldybe dėl darbo užmokesčio kėlimo dešimtadaliu, galimybės papietauti.
„Derybinė grupė teiks siūlymą skelbti streiką, bet, vis dėlto, bus lygiagrečiai ir siūlomas sprendimas neuždaryti durų bendravimui su administracija, kol bus organizuojamas balsavimas dėl streiko procedūrų – ieškoti sutarimo dėl kolektyvinių derybų“, – BNS teigė profesinės sąjungos vadovas Algirdas Markevičius.
Anot jo, vairuotojų teisė į pietų pertraukas šiuo metu nėra užtikrintos dėl intensyvių grafikų. Profsąjunga taip pat reikalauja nustatyti darbo apmokėjimo sistemą kolektyvine sutartimi, neleisti bloginti darbuotojų „teisinės ir socialinės, ekonominės padėties“, apibrėžtos 2018-ųjų kolektyvine sutartimi.
A.Markevičius sako, kad toliau nepavykus dialogui, streiką būtų siekiama organizuoti spalio pabaigoje ar lapkričio pradžioje, bet kadangi viešasis transportas priskiriamas prie būtinųjų paslaugų, apie trečdalis jų būtų teikiama ir streiko metu. Streiko detales taip pat bus būtina suderinti su bendrove.
„Vienas iš galimų žingsnių – itališko streiko paskelbimas, kai visi darbuotojai labai atidžiai ir kruopščiai atliks savo pareigas, nepažeidinės kelių eismo taisyklių. Dar svarstomas vienas iš variantų, kad vairuotojai atsisakytų dirbti per poilsio dienas ir viršvalandinio darbo“, – tvirtino jis.
Vilniaus viešojo transporto profesinė sąjunga prie sostinės savivaldybės pastarosiomis savaitėmis rengė neterminuotą piketą reikalaudami užtikrinti vairuotojams galimybę papietauti, dešimtadaliu kelti atlyginimus.
Vilniaus meras Remigijus Šimašius anksčiau yra sakęs, kad viešojo transporto darbuotojų atlyginimai yra didinami, jie mokami laiku, nepaisant dėl pandemijos kritusių įmonės pajamų, be to, atnaujintas transporto priemonių parkas, o darbo sąlygos yra geros.
Mero teigimu, piketas organizuojamas ne dėl darbo sąlygų, o yra „politinė akcija“, kadangi profesinių sąjungų atstovai priklauso „oponuojančioms politinėms partijoms“ ir nesutinka keisti skatinimo sistemos įmonėje, skiriant dėmesio naujiems ar gerai dirbantiems darbuotojams.
Iš viso „Vilniaus viešajame transporte“ dirba apie 1,9 tūkst. darbuotojų, apie 1,4 tūkst. jų priklauso profesinėms sąjungoms.