Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2014 01 19

Vilniečio skundas: vieno mėnesio kompensaciją už šildymą savivaldybė „numuilino“

Senelės reikalus tvarkantis vilnietis Tomas Č. sako, kad žadėtos kompensacijos už šildymą ir karštą vandenį laukė kantriai, tačiau lapkričio mėnuo taip ir liko pakibęs tarp žemės ir dangaus.
Vilniaus miesto savivaldybė
Vilniaus miesto savivaldybė / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

Vilnietis Tomas Č. turi įgaliojimą tvarkyti senelės, kuriai jau 81 metai, buto reikalus. Dėl karšto vandens ir šildymo kompensacijų pensininkei jau buvo kilę problemų, kai strigo pasų gamyba. Tačiau, kai jau buvo gautas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, kompensacija už karštą vandenį ir šilumą moteriai buvo paskirta iki 2013 m. lapkričio 1 d.

„Norėdamas, kad kompensacija būtų skiriama ir toliau, užsiregistravau internetu ir į Pašilaičių seniūnijos Socialinių išmokų skyrių nuvykau spalio 21 dieną. Specialistė į informacinę sistemą suvedė senelės duomenis ir paaiškino: „Jums galioja kompensacija iki lapkričio 1 d., todėl ateikite po lapkričio pirmosios ir tada priimsime prašymą – anksčiau to padaryti negalime, nes neleidžia sistema.“ Ir tikrai, specialistė man parodė, kad sistema nepriima dokumentų, likus vos 10 dienų iki kompensacijos pabaigos“, – portalui 15min.lt pasakojo vyriškis.

Darbuotojos puolė raminti: „Nesijaudinkit, užtrunka sprendimo priėmimas.“

Kitą kartą Socialinių išmokų skyrių jis šturmavo iškart po Vėlinių. Tąkart jį aptarnavusi ir dokumentus užregistravusi skyriaus darbuotoja patikino, kad jaudintis neverta – kompensacija bus paskirta nuo 2013 m. lapkričio 1 dienos.

Nemaloni staigmena

Gruodį sulaukus sąskaitos už lapkritį Tomo senelė neteko amo – „Vilniaus energija“ jai pateikė pilną sąskaitą ir jokios kompensacijos joje nebuvo.

„Paskambinau į seniūniją. Darbuotojos puolė raminti: „Nesijaudinkit, užtrunka sprendimo priėmimas.“ Paaiškinimas nuskambėjo neįtikinamai, nes, mano žiniomis, įstatymai įpareigoja sprendimą priimti per 20 darbo dienų“, – atkreipė dėmesį Tomas Č.

BFL/Vyginto Skaraičio nuotr./Radiatorius
BFL/Vyginto Skaraičio nuotr./Radiatorius

Po pokalbio telefonu nepraėjus nė savaitei Tomo senelę iš Vilniaus miesto savivaldybės pasiekė žinia, kad kompensacija jai paskirta nuo lapkričio 1 dienos.

Ką daryti vargingiau besiverčiantiems miestiečiams, gyvenantiems energijos netaupančiame name? Bristi į skolas?

„Sausio mėnesį gauname sąskaitą, o ten – vėl nėra kompensacijos už lapkritį, ji paskaičiuota tik nuo gruodžio 1 dienos. Susisiekus su „Vilniaus energija“ paaiškėjo, kad bendrovė informaciją iš savivaldybės gauna ir perskaičiavimus padaro tik po 3–4 mėnesių: visą tą laiką žmogus turi permoką už tą vieną mėnesį, o pinigai jam grąžinami tik pavasarį, kai jau nebūna šildymo sezono“, – kalbėjo Tomas.

Savivaldybė atgręžė nugarą?

Tomas pripažįsta – didelio kriminalo čia gal ir nėra. „Tačiau minimalias pajamas gaunantiems žmonėms juk reikia gyventi šiandien, todėl keli šimtai litų jiems – didelė suma. Mano senelė gyvena plytiniame naujos statybos name, todėl sąskaitos už šildymą siekia apie 200 litų – galima ir sumokėti. Tačiau ką daryti vargingiau besiverčiantiems miestiečiams, gyvenantiems energijos netaupančiame name? Bristi į skolas?“ – retoriškai klausė vilnietis.

Šildymas
Šildymas

Tomas įžvelgia, kad kompensacija už gruodį nukeliama pavasariui sąmoningai: skolose skęstanti Vilniaus miesto savivaldybė esą perskirsto lėšas, finansinius įsipareigojimus gyventojams atidėdama ateičiai.

Tiesiog nusibodo tokia savivaldybės tvarka, kur jokie įstatymai negalioja ir jokie terminai – taip pat.

„Tiesiog nusibodo tokia savivaldybės tvarka, kur jokie įstatymai negalioja ir jokie terminai – taip pat. Kodėl žmogus, kuris į seniūniją ateina spalio 21 dieną prašyti kompensacijos, turi atvykti būtent nuo lapkričio 1 dienos? Manau, čia vėl slepiasi kitas dalykas: tikimasi, kad nutiks kas nors kaip su pasais, kai Migracijos departamentas prašė savivaldybės pratęsti žmonėms kompensacijas net ir su negaliojančiu asmens dokumentu, tačiau pastaroji jiems atgręžė nugarą. Todėl „Vilniaus energija“ visiems rašė pilnas sąskaitas – daugelis taip ir liko be kompensacijų už tuos pagrindinius šaltuosius žiemos mėnesius“, – piktinosi Tomas Č.

Pasitaiko, kad informacija vėluoja

Bendrovės „Vilniaus energija“ atstovas spaudai Nerijus Mikalajūnas portalui 15min.lt paaiškino, kad informacija apie patvirtintas kompensacijas bendrovę iš savivaldybės pasiekia elektroniniu formatu ir yra automatiškai įtraukiama į sąskaitų sudarymo sistemą.

Antroji Vilniaus termofikacinė elektrinė
 

„Gavę informaciją tą patį mėnesį pritaikome skirtą kompensaciją. Neretai atsitinka, kad gyventojai pirmieji sužino apie jiems skirtą kompensaciją – anksčiau nei „Vilniaus energija“. Yra buvę atvejų, kai gavome pavėluotą informaciją apie tai, kad klientui yra paskirta kompensacija. Žmonės dėl to nenukenčia – tokiu atveju vėlesnį mėnesį yra atliekamas sąskaitos perskaičiavimas“, – kalbėjo N.Mikalajūnas.

Yra buvę atvejų, kai gavome pavėluotą informaciją apie tai, kad klientui yra paskirta kompensacija.

Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Socialinių reikalų ir sveikatos departamento Socialinių išmokų skyriaus vedėja Ieva Paberžienė irgi užtikrino, kad jokių kompensacijų atidėjimų pavasariui nėra.

„Sprendimai kompensacijoms skirti priimami, duomenys kompensacijoms skaičiuoti perduodami vadovaujantis nustatyta tvarka – įstatymu ir tvarkos aprašu“, – sakė I.Paberžienė.   

Terminai palankūs paramos prašytojams

Parašymo-paraiškos pateikimo ir kompensacijų už būsto šildymą, geriamąjį ir (ar) karštą vandenį  skyrimo sąlygas reglamentuoja Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymas.

„Jei pasibaigus paskirtos kompensacijos teikimo laikotarpiui dėl tolesnio jos skyrimo kreipiamasi per 3 mėnesius su prašymu-paraiška ir pateikiami nauji duomenys ir dokumentai, kompensacijos skiriamos nuo prašymą-paraišką pateikusio asmens nurodyto vieno iš 3 mėnesių, einančių po kompensacijų gavimo laikotarpio pabaigos. Pavyzdžiui, jei kompensacijos skirtos iki 2013 m. lapkričio 1 d., prašymą kompensacijoms skirti reikia pateikti iki 2014 m. sausio 31 d.“ – tvarką apibrėžė I.Paberžienė.   

BFL/Vyginto Skaraičio nuotr./Ant radiatoriaus džiūsta pirštinės
BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.

Sprendimas dėl kompensacijų skyrimo priimamas ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos.

Siekiant išsiaiškinti, kas įvyko konkrečiu Tomo senelės atveju, reikėtų sužinoti močiutės adresą.

„Duomenys apie asmens vidutines pajamas kompensacijas skaičiuojančioms įmonėms („Vilniaus energija“, „Vilniaus vandenys“ ir kt.) perduodami kompiuterinėse laikmenose nuo 5 iki 27 einamojo mėnesio dienos. Kompensacijų dydį skaičiuoja paslaugas teikiančios įmonės“, – pasakojo I.Paberžienė.  

Vadovaujantis šia tvarka, Tomo Č. senelei turėjo būti paskaičiuota kompensacija gruodžio mėnesio sąskaitoje už lapkritį suvartotą šilumos energiją. Tačiau, vyro tikinimu, taip neatsitiko.

„Siekiant išsiaiškinti, kas įvyko konkrečiu atveju, reikėtų sužinoti adresą“, – paaiškino N.Mikalajūnas.  

Kompensacijų reikia apie 30 tūkst. vilniečių

2012 m. IV ketvirtį kompensacijos už šilumą ir karštą vandenį buvo skirtos 29097 vilniečiams. Tam reikėjo 6,35 mln. litų valstybės biudžeto lėšų. Per 2013 m. I ketv. kompensacijos skirtos 36016 sostinės gyventojams už 14,3 mln. litų.

Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr. /Šildymas
Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr. /Šildymas

Papildomai iš Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto lėšų per 2012 m. IV ketvirtį kompensacijos skirtos 43 asmenims už 10717 litų, o per 2013 m. I ketv. – 93 asmenims už 35126 litų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos