2019 04 20

Vilniečio vizitas pas naktinį odontologą baigėsi ne gydymu, o įkalinimu ir policija

Netikėtai užklupęs danties skausmas kelionės į Jordaniją išvakarėse vilniečiui Mantui Frolenko atsiėjo ne tik pinigų, bet ir nervų. Susigundęs visą parą dirbančio odontologo paslaugomis vaikinas vos nepaklojo 400 eurų. Išgirdęs, kad 130 eurų, apie kuriuos kalbėta SMS žinutėmis, teks pakloti ne už danties gydymą, o tik už konsultaciją, M.Frolenko norėjo maloniai atsisveikinti. Tačiau buvo užrakintas kabinete, kol atvyks policija.
Odontologo kabinete
Odontologo kabinete / „Scanpix“ nuotr.

Kelių dienų poilsinės išvykos į Jordaniją išvakarėse M.Frolenko pajuto danties maudimą. Vakarop skausmas įsismarkavo taip, kad tapo nepakenčiamas.

Nuvykęs į Vilniaus universiteto ligoninės Žalgirio kliniką pacientas išgirdo, kad čia gaus ne gydymą, bet tik nuskausminimą.

„Galime tik vaistų suleisti“, – paaiškino jam.

M.Frolenko suprato, kad kosmetinės priemonės jo problemos neišspręs. Odontologo paslaugų jis ėmė ieškoti internete: juk negali būti, kad sostinėje neįmanoma rasti pagalbos nors ir naktį. Toje pačioje Žalgirio klinikoje pacientui buvo užsiminta, kad kažkas dantis naktimis tvarko Savanorių prospekte įsikūrusiame odontologijos kabinete.

Paklausiau, kiek kainuotų protinio danties rovimas. Parašė, kad nuo 130 eurų.

„Man tik to ir tereikėjo. Per paiešką labai greitai radau informaciją apie visą parą teikiamas paslaugas Savanorių pr. 21. Paskambinau interneto puslapyje nurodytu telefonu – atmetė ir pasiūlė bendrauti SMS žinutėmis. Paklausiau, kiek kainuotų protinio danties rovimas. Parašė, kad nuo 130 eurų. Pagalvojau, kad brangoka, bet nusprendžiau tvarkyti, nes kitą dieną turėjau išskristi“, – 15min pasakojo M.Frolenko.

Išgirdęs galutinę sumą apstulbo

Buvo maždaug 23 val. vakaro, kai M.Frolenko atvyko prie Savanorių pr. 21 įsikūrusios odontologijos klinikos „Saudenta“.

Pacientą pasitiko gydytojas odontologas Saulius Vilimas. „Atvažiavo dviese: gydytojas su moterimi – asistente ar žmona. Iškart įvyko nesusipratimas. Rakindamas duris jis sako: „Atsiprašau, palikau raktus.“ Tuo metu man reikėjo tepti slides, tačiau sėdau į mašiną ir laukiau, kol gydytojas grįš“, – pašnekovas apgailestauja, ignoravęs bloga pranašaujančius ženklus.

Shutterstock nuotr./Popieriaus lapas
Shutterstock nuotr./Popieriaus lapas

Gydytojo kabinete M.Frolenko užpildė keletą sutikimo formų: „Viską pasirašiau, o gydytojas ruošėsi darbui. Kalbėjome apie gyvenimą ir tokias situacijas kaip mano.“

Kad įvertintų būklę, S.Vilimas apžiūrėjo paciento burną, padarė skaudamo danties rentgeno nuotrauką: „Gydytojas pasižiūrėjo į nuotrauką ir pasakė, kad už danties sutvarkymą iš manęs bus apie 400 eurų. Apstulbau. Sakiau: „Ne, nebus.“

Akimirkos sprendimas: nemokės visai

M.Frolenko odontologui priminė, kad SMS žinutėse kalba ėjo apie 130 eurų. Gydytojas pataisė: „Ne apie, o nuo.“

Pacientas sutiko, kad kaina, priklausomai nuo aplinkybių, gali šiek tiek kisti. Tačiau dešimtimis, o ne šimtais eurų. „Kaip gali išaugti iki 400 eurų?“ – stebėjosi M.Frolenko.

Susirašinėjimas su daktaru.
Susirašinėjimas su daktaru.

Tačiau gydytojas jam prieš nosį pakišo įrėmintą kainyną, kuriame juodu ant balto parašyta: konsultacijos kaina – 60 eurų, rentgenas – 5 eurai. Tačiau ne darbo valandomis paslaugoms taikomas 100 proc. antkainis.

M.Frolenko tikino nesupratęs, kad 130 eurų atsieis tik pažvelgimas į jo burną, o ne visa procedūra: „Sakau, nieko iš jūsų nebenoriu, atšaukime.“

Nebegalėjau lyg niekur nieko sėstis atgal ir atverti burną žmogui, kuris vos ką tik manęs neapiplėšė

Pacientas prisipažino net neturįs 400 eurų. „O kiek turite?“, – esą pasiteiravo gydytojas. M.Frolenko neslėpė – 150 eurų.

„O kiek kortelėje?“ – sekė antras klausimas.

„Tuo metu aš jau stojausi nuo kėdės, nes viskas labai keistai atrodė. Sakiau: „Nieko aš nenusiiminėsiu. Baikime.“ Tačiau tada gydytojas pareiškė: „Gerai, padarysiu už 150 eurų.“ Tačiau aš į jį žvelgiau su nepasitikėjimu: nebegalėjau lyg niekur nieko sėstis atgal ir atverti burną žmogui, kuris vos ką tik manęs neapiplėšė, kuriuo nepasitikiu. To man buvo jau per daug“, – dėsto M.Frolenko.

Jis prisipažįsta tą akimirką nusprendęs, jo manymu, pasipinigauti siekiančiam odontologui nemokėti nė cento: „Paaiškinau, kad nesusikalbėjome, kad prieš sėsdamas į kėdę nebuvau informuotas, kiek kas kainuos.“

Policijos laukė įkalintas

Odontologas esą dar kartą pasitikslino: „Tai nesutinki mokėti?“

„Nesutinku, man tai atrodo nesąžininga“, – gydytoją užtikrino pacientas.

„Tada gydytojas užrakino duris ir iškvietė policiją. Man nejauku, telefonas išsikrauna. Ateinu prie durų, bandau atsirakinti, o jis atplėšia rankas: „Sėskitės ir laukit.“ Fiziškai ėmė trūkti oro. Norėjau išeiti įkvėpti gryno oro, tačiau tikrai neketinau sprukti. Pats laukiau policijos, nes situacija man atrodė verta dėmesio, tikiuosi, kad daugiau niekas į tokią nepateks. Kai sulaukiau policijos, net apkabinti norėjau“, – prisimena M.Frolenko.

Shutterstock nuotr./Odontologas
Shutterstock nuotr./Odontologas

Odontologas policijai parašė pareiškimą, kad pacientas nesumokėjo už konsultaciją. Pacientas odontologą apskundė dėl nesąžiningos kainodaros ir laisvės apribojimo.

Kitos dienos rytą privačioje klinikoje M.Frolenko protinis dantis buvo nuskausmintas uždėjus vaistų, o grįžus po kelionės išrautas. Iš viso jis sumokėjo 60 eurų.

Jau po atostogų su M.Frolenko susisiekė policijos tyrėja ir pasiteiravo, ar jis sumokės 130 eurų už konsultaciją.

„Paaiškinau, kad taip, nes gydytojas apiforminęs įkainius, antstoliai tą sumą greičiausiai iš manęs išieškotų“, – svarstė vaikinas. Tačiau jis žada pateikti skundą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai.

Atsiliepimai gydytojui nepalankūs

M.Frolenko pasakojo iš pareigūnės išgirdęs patarimą ateičiai: „Turėtumėte paskaityti forumus prieš kreipdamiesi į tokius gydytojus.“

Ir iš tiesų interneto paieškoje įvedus gydytojo odontologo Sauliaus Vilimo pavardę, atsiliepimai nekokie. Visi 10 komentarų puslapyje pincetas.lt yra neigiami.

Paskambinau kitą dieną ir, pareikalavęs grąžinti dalį pinigų ir kvitą, buvau pravardžiuojamas bedančiu vargšu.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Paroda „Baltmedica 2013“
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Paroda „Baltmedica 2013“

Per 10 metų matė visko

15min susisiekė su gydytoju odontologu S.Vilimu. Interneto svetainėje saudenta.lt skelbiama, kad jis turi 23 metų darbo patirtį. Privačią veiklą pradėjo 2000 metais. Šiemet bus 10 metų, kai odontologo paslaugas sostinėje teikia visą parą.

Dešimt metų, kai paslaugą teikiame visą parą, todėl esu matęs visko.

S.Vilimą stebina, kad pacientai jį susiranda internetu, tačiau su paslaugų kainomis, aiškiai išdėstytomis svetainėje, nesusipažįsta.

„Galutinę darbų kainą nustato gydytojas remiantis darbų apimtimi ir atvejo sudėtingumu. Pateiktos kainos galioja darbo dienomis odontologijos kabineto darbo laiku. Po darbo valandų, švenčių ir savaitgalių dienomis, naktimis, skubos tvarka antkainis paslaugoms – 100%“, – skelbiama svetainėje.

Rašoma, kad vien gydytojo atvykimas į odontologijos kabinetą ne darbo dienomis, ne darbo valandomis ir švenčių dienomis, skubos tvarka – 60 eurų.

„Dešimt metų, kai paslaugą teikiame visą parą, todėl esu matęs visko“, – reziumavo 15min kalbintas S.Vilimas.

Atvyksta net iš Rygos ar Daugpilio?

Komentarai internete S.Vilimo esą nei žeidžia, nei jaudina. „Dabar madinga laisvė rašyti, kas ant liežuvio galo, ir už tai neatsakyti. Žmogus savo tiesą pasakė, pažėrė – prirašyta nesąmonių į kairę ir dešinę“, – svarstė S.Vilimas ir ragino atkreipti dėmesį, kad komentatoriai dažniausiai nenupasakoja įvykio aplinkybių, kodėl ir kada kreipėsi – akcentuoja tik kainą.

„Scanpix“ nuotr./Odontologo darbas
„Scanpix“ nuotr./Odontologo darbas

„Dėl darbo kokybės nepatenkintas pacientas turėtų kreiptis tiesiai į daktarą, o ne rašinėti internete. Tokiu būdu pateikiama vienašališka informacija. Dalis klientų paskaito tuos atsiliepimus, tačiau vis tiek atvažiuoja ir lieka nustebę gavę kokybišką paslaugą. O kitas ir lieka ties interneto suformuotu įspūdžiu“, – samprotavo gydytojas.

Dėl darbo kokybės nepatenkintas pacientas turėtų kreiptis tiesiai į daktarą, o ne rašinėti internete.

S.Vilimas pasakojo klientų sulaukiantis net iš Klaipėdos, Daugpilio ar Rygos. „Atvažiuoja iš labai toli, jei verčia situacija. Įvairiausių tautybių, visi žemynai, užsieniečių pilna iš ambasadų. Iš situacijų knygą galima rašyti. Bet pozityvo iš lietuvaičio, kuris apleidęs dantis, nesulauksi“, – konstatavo gydytojas.

Išskirtinė paslauga negali būti pigi

S.Vilimas prisipažino puikiai prisimenantis su M.Frolenko kilusį incidentą.

„Žmogus neadekvačiai elgėsi. Turi visą informaciją, internete kainos ir visa kita, be to, susirašinėjome SMS žinutėmis, kas ir už ką, pacientas informuojamas n kartų ir dar, prieš sėsdamas į kėdę, pasirašo krūvą sutikimo formų, o paskui atsisako mokėti. Jis įsivaizduoja, kad pusiaunaktį ekstra atveju iškviestas gydytojas atvažiuoja – ir jis nieko neskolingas, nes nenori mokėti. Žaidžia, šokinėja, nesąmones daro. Atvažiavo policija, pasiaiškinimus parašėme, viską įformino. Finale tai – vienas greitesnių atvejų, kai išsisprendžia problema“, – situaciją apibūdino gydytojas odontologas.

Kažkas atvažiuoja specialiai dėl tavęs. Žinoma, kad tai nėra pigi paslauga.

Panašių nesusipratimų jo darbo praktikoje – ne vienas ir ne du. „Apie motyvuotus pacientus nešneku, nes jie žino, kad savo sveikatai reikia skirti dėmesį ir jos neapleisti. O nemotyvuotiems suteikiu galimybę pasiskambinti ir kiaurą parą gauti pagalbą. Kažkas atvažiuoja specialiai dėl tavęs. Žinoma, kad tai nėra pigi paslauga“, – neneigė S.Vilimas.

Ar dažnai jo įvardyta kaina šokiruoja pacientus? „Vienam 10 eurų pinigai, kitam ir 1000 įspūdžio nedaro.“

S.Vilimas sakė netyręs rinkos, ar kas nors be jo sostinėje dar teikia pagalbą visą parą: „Kažkas deklaruoja, kad daro, bet, kai žmonės per šventes kreipiasi, tai mane vienintelį pasiekia. Neanalizuoju rinkos, savo darbą dirbu.“

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Paroda „Baltmedica 2013“
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Paroda „Baltmedica 2013“

Gydytojas odontologas sakė dirbantis tikrai ne kasnakt. O ir kai yra iškviečiamas, pasitaiko apgaulės atvejų.

„Paskambina, susitaria ir pats neatvažiuoja. Jei planai keičiasi, turbūt galima informuoti? Mandagus atsisakymas perskambinant ar parašant žinutę turėtų būti norma. Bet dažniausiai po to net ragelio nekelia. Tai – labai rizikingas dalykas. Kas įsivaizduoja, kad tokį darbą nori daryti, mielai užleidžiu kėdę – tegul daro“, – paragino jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis