Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2021 06 24

Vilnietės pastebėjimas: troleibusas naujas, bet jame vis tiek lyg pirtyje

Karštis neslūgsta jau gerą savaitę, tad kelionė viešuoju transportu tampa tikru iššūkiu. Net ir atnaujinti Vilniaus autobusai bei troleibusai dvelkia pirtį primenančiu karščiu. Vežėjai teigia tegalintys atsiprašyti – net ir visu pajėgumu veikiantys kondicionieriai neišgelbės, kai troleibuso ar autobuso durys atidaromos kas kelis šimtus metrų, o keleiviai dar sugeba ir langus prasiverti.
Vilniaus viešasis transportas
Vilniaus viešasis transportas / Roko Lukoševičiaus / 15min nuotr.

Lyg būtų 40 laipsnių

Termometrams rodant daugiau nei 30 laipsnių karščio kelionė sostinės viešuoju transportu atgaivos irgi neatneš.

Kaip 15min pasakojo vilnietė Lina, pastaruoju metu jai teko kelis kartus važiuoti troleibusais ne piko metu – žmonių daug neprisirenka, tačiau karštis transporto priemonėje toks, kad jautiesi lyg pirtyje

„Antradienio vakarą važiavau nauju žemagrindžiu troleibusu ir buvo taip tvanku, kad tesvajojau greičiau pasiekti savo stotelę ir išlipti. Tik kad ir lauke nepasitiko jokia gaiva, nors tai jau buvo po 20 valandos.

Trečiadienį vėl teko važiuoti ir vėl tas pats – troleibuse buvo siaubingai karšta, dar karščiau, nei lauke, koks 40 laipsnių“, – skundėsi vilnietė.

Su tokia problema viešajame transporte pastaruoju metu susiduria daugybė autobusais ar troleibusais važinėjančių Vilniaus gyventojų ir svečių. Tačiau sostinės vežėjai sako esantys bejėgiai – užtikrinti keleivių komfortą karščiausiu ir šalčiausiu metų laiku kiekvienais metais yra nelengvas iššūkis.

Nuolat atidaromos durys

„Užtikrinti tinkamą temperatūrą viešajame transporte itin karštomis dienomis yra sudėtinga dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, viešojo transporto stotelėse, kurios išsidėsčiusios kas 300–500 m, nuolat atidaromos transporto priemonių durys, dėl ko išorėje esantis šiltesnis oras patenka į viešojo transporto vidų, taip pakeldamas bendrą salono temperatūrą.

Lauko temperatūrai esant 33 laipsniams, transporto priemonės salone turėsime apie 26 laipsnius.

Taip pat kondicionieriaus efektyvumą mažina atidarytos orlaidės arba stoglangiai, todėl svarbu, kad veikiant oro kondicionavimo sistemai jie būtų uždaryti.

Kondicionieriaus veikimas transporto priemonėje priklauso nuo to, koks yra lauko ir vidaus temperatūrų skirtumas. Kondicionavimo sistema transporto priemonėse aktyvuojama lauko temperatūrai esant aukštesnei nei 18 laipsnių. Vadovaujantis Nacionalinio visuomenės sveikatos centro rekomendacijomis temperatūros skirtumas tarp lauko ir salono temperatūros viešajame transporte negali viršyti 6-7 laipsnių.

Tad svarbu suprasti, kad lauko temperatūrai esant 33 laipsniams šilumos, transporto priemonės salone turėsime apie 26 laipsnius“, – teigė „Vilniaus viešojo transporto“ Komunikacijos vadovė Patricija Elžbieta Zarankaitė.

Roko Lukoševičiaus / 15min nuotr./Vilniaus viešasis transportas
Roko Lukoševičiaus / 15min nuotr./Vilniaus viešasis transportas

Ji taip pat akcentavo, kad karštuoju metų laiku, kondicionavimo sistemai veikiant visą dieną, atsiranda didelės apkrovos šios sistemos agregatams, todėl pasitaiko atvejų, kad kondicionavimo sistema sugenda darbo metu.

„Svarbu paminėti, kad tokie ir panašaus pobūdžio gedimai transporto padaliniuose remontuojami kiekvieną dieną, todėl eisme dalyvaujančių kondicionuojamų autobusų ir troleibusų skaičius nuolat kinta.

Taip pat reikia atkreipti dėmesį, kad maršrutų galinėse stotelėse transporto priemonių variklis užgesinamas, todėl pradėjus maršrutą temperatūra transporto priemonės salone būna aukštesnė“, – teigė P.E.Zarankaitė.

Karštuoju metu keleiviams primenama viešajame transporte veikiant kondicionieriams langų ir stoglangių neatidarinėti.

Vien „Vilniaus viešasis transportas“ vasarą kasdien į sostinės gatves išleidžia 300 autobusų ir troleibusų. Įmonės atstovų teigimu, prieš vasaros sezoną visoms transporto priemonėms atliekama planinė kondicionavimo sistemos techninė priežiūra: vyksta visos kondicionavimo sistemos profilaktika, tikrinamas šaldymo reagento kiekis sistemoje, ventiliatorių būklė, keičiami bei valomi keleivių salono filtrai, o nustačius gedimą, keičiamos reikiamos atsarginės dalys.

„Karštuoju metų laiku keleiviams primenama viešajame transporte veikiant kondicionieriams langų ir stoglangių neatidarinėti, o pamačius juos atvertus uždaryti.

Keliaujant autobusu ar troleibusu kur kondicionieriaus nėra, stoglangį ar langus atidaryti galima, tačiau taip pat svarbu atkreipti dėmesį į individualią sveikatos būklę“, – įspėja VVT.

„Susisiekimo paslaugos“ taip pat pranešė, kad viešojo transporto kontrolieriai stotelėse dalina vėsų šaltinio vandenį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais