Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 01 18 /10:18

Vilniuje bus siekiama įrengti kelis šimtus mokymosi mieste vietų

Vilnius nurungė 600 pasaulio miestų ir laimėjo 1 mln. JAV dolerių Niujorko mero Michaelo Bloombergo fondo „Bloomberg Philanthropies“ rengiamame 2021-2022 m. Pasauliniame merų iššūkyje. Pergalę Lietuvos sostinei garantavo konkursui pateikta idėja paversti visą miestą atvira mokykla. Laimėtojais iš viso tapo 15 pasaulio miestų, kurių idėjos pripažintos padėsiančiomis greičiau atsigauti po COVID-19 pandemijos. Iššūkyje iš viso dalyvavo 631 miestas.
Klasė
Tradicinė klasė / 123FR nuotr.

„Pandemija parodė, kad reikia ieškoti būdų, kaip nenuspėjamomis sąlygomis užtikrinti mokymosi procesą ir padaryti jį įvairiapusiškesnį. Todėl ir gimė Vilniaus kaip atviros mokyklos projektas, kuris praplečia suvokimą, kaip galėtų ir turėtų vykti mokymosi procesai. Tai, kad jis buvo įvertintas pasaulinio garso filantropijos fondo ir tapo vienu iš laimėtojų, įrodo, kad einame teisingu keliu. Esu tikras, kad taip pat teigiamai projektą įvertins ir miestiečiai“, – Vilniaus miesto savivaldybės pranešime spaudai cituojamas Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Pasak jo, negali būti geresnės mokymosi platformos nei pats miestas, kuriame yra visko – istorijos, gamtos, verslo, technologijų ir kitų priemonių.

„Tai natūrali integruoto mokymo platforma, kuri gali padėti patį švietimo modelį iš XIX amžiaus atvesti į XXI-ą. Kalbant analogijomis – kaip filmų žiūrėjimą pakeitė Netflix, kaip viešbučius pakeitė AirBnb, taip ši idėja turi pakeisti Vilniaus švietimą“, – sakė R.Šimašius.

Vilniaus kaip atviros mokyklos projekto tikslas – popandeminiame gyvenime transformuoti miesto švietimo sritį. Įgyvendinant projektą ketinama paversti miestą atvira mokymosi erdve, siūlant aktyvų mišrųjį mokymą, kuomet tradicinės pamokos mokyklų klasėse derinamos su nuotolinėmis, vykstančiomis miesto muziejuose, parkuose, kitose viešosiose erdvėse, taip pat naudojant sukurtą internetinę pamokų biblioteką. Mokykloms bus sudaryta galimybė ugdymo procesą organizuoti bendradarbiaujant su viešomis ir privačiomis įstaigomis.

„Viena vertus, pandemija privertė staiga padaryti proveržį taikant skaitmenines technologijas ugdyme, kita vertus, tuo pat metu nutraukė gyvus socialinius ryšius. Mūsų projekto tikslas – subalansuoti kraštutinumus ir sukurti mišrią ugdymo sistemą, kurioje naujausios technologijos būtų suderintos su realiomis patyriminėmis veiklomis mieste“, – sako projektą kuruojantis vicemeras Tomas Gulbinas.

Projekto metu atskiras dėmesys bus skiriamas mokytojams. Jiems bus siūlomos laikinos stažuotės įvairiose įmonėse, sukurta bendradarbiavimo platforma, rengiami specialūs mokymai kompetencijoms tobulinti.

Šią idėją Vilniaus miesto savivaldybėje septynių žmonių komanda tobulino keturis mėnesius, kol buvo pateikta galutinė paraiška „Bloomberg Philanthropies“ fondui.

Vilniaus kaip atviros mokyklos projektui įgyvendinti fondas „Bloomberg Philanthropies“ ne tik išmokės 1 mln. JAV dolerių, bet ir visą trejus metus truksiantį projekto įgyvendinimo laikotarpį teiks reikiamą techninę pagalbą bei konsultacijas.

15 konkursą laimėjusių miestų yra iš 13 šalių šešiuose žemynuose, visi kartu jie atstovauja daugiau nei 30 mln. gyventojų. 2021 m. sausio mėn. prasidėjusiam konkursui savo idėjas iš viso pateikė 631 miesto merai iš 99 šalių.

Konkursas šiemet pirmą kartą buvo organizuojamas pasauliniu mastu. Iki šiol „Bloomberg Philanthropies“ Merų iššūkis vyko keturis kartus skirtinguose pasaulio regionuose: 2013 m. ir 2018 m. – JAV, 2014 m. – Europoje, 2016 m. – Lotynų Amerikoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų