Atrodytų, paprasčiau nebūna – jei Vilniaus centre sugedęs autobusas trukdo eismui, per kiek laiko jį galima patraukti į šoną? Regis, jei ne per vieną, tai bent per 15 minučių.
Kitas dalykas – jei troleibusų keleiviai ir paprasti automobilių vairuotojai būtų informuoti, kad eismas prie Stoties bus sutrikęs visą valandą, ar nebūtų logiška rinktis kitų maršrutų ar bent kitaip planuoti laiką?
Banali šį penktadienį Vilniuje susiklosčiusi situacija atskleidė, kad už sklandų keleivių vežimą ir eismą Vilniuje atsakingos organizacijos tarsi siekia priešingų tikslų – kuo lėčiau tvarkyti nesklandumus, tuo pačiu slepiant nuo visuomenės aktualią informaciją.
Atsiprašymas per „Facebook“
Apie tai, kad kažkas dedasi, 15min.lt penktadienį po pietų sužinojo iš įrašo „Facebook“ bendrovės „Susisiekimo paslaugos“ profilyje.
Įmonės atstovai internete apie 15 val. paskelbė, kad Vilniuje prie stoties kažkas atsitiko, tačiau nei kas, nei kur konkrečiai, nei kada, nei kiek tai bus aktualu vilniečiams bei sostinės svečiams – nedetalizavo.
Nors informacija pateikta kaip atsiprašymas, lakoniškame tekste visuomenei nusiųstas grėsmingas įspėjimas: „Galimi visų iš Stoties ir į Stotį vykstančių Vilniaus miesto autobusų ir troleibusų nukrypimai nuo eismo tvarkaraščių.“
Draudžiama teikti visuomenei naudingą informaciją?
15min.lt žurnalistai suskubo skambinti į „Susisiekimo paslaugas“, kad išsiaiškintų, kas konkrečiai atsitiko ir kokią karščiausią aktualią informaciją reikėtų paviešinti.
Bendruoju įmonės telefonu atsiliepusi moteris pareiškė, kad „Susisiekimo paslaugų“ darbuotojams esą draudžiama bendrauti su žiniasklaidos atstovais, nes teikti informaciją gali tik atsakingi asmenys iš Vilniaus savivaldybės.
Į pasvarstymą, kad šiuo atveju galbūt nebūtina paisyti keistų biurokratinių procedūrų, o tiesiog žmogiškai ir aiškiai reikėtų perduoti visuomenei aktualią žinią, 15min.lt pašnekovė atsakė padiktuodama telefono numerį 8 (5) 211 23 06.
Pasitikslinus, ką reikia tikėtis šiuo telefonu rasti, „Susisiekimo paslaugų“ darbuotoja įvardijo jį kaip pagrindinį Vilniaus savivaldybės Viešųjų ryšių skyriaus kontaktą.
Skambutis seniai atleistai darbuotojai
Penktadienio – sutrumpintos darbo dienos pabaigoje šiuo numeriu niekas neatsiliepė. Tačiau kantriai laukiant ragelyje pasigirdo spragtelėjimai – kvietimas persijungė į mobiliojo liniją.
Išklausiusi, kokios pagalbos reikia, pašnekovė nustebo ir nustebino: „Tame Viešųjų ryšių skyriuje aš nebedirbu jau maždaug pusę metų.“
Ši darbuotoja savivaldybėje iki atleidimo iš tiesų buvo atsakinga už visuomenės informavimą klausimais, susijusiais su viešuoju transportu Vilniuje. Atsisveikindama planavo pasirūpinti, kad skambučiai į jos asmeninį mobilųjį nebebūtų peradresuojami, bet nespėjo.
Nėra jokios paslapties
Kitas skambutis – į bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ dispečerinę.
Apie 15.30 val. atsiliepęs budėtojas prasitarė sulaukęs jau ne vieno sunerimusio vilniečio skambučio ir mandagiai dar kartą papasakojo, kas iš tiesų nutiko.
Sugedęs autobusas visiškai blokavo Gėlių ir Pylimo gatvių sankryžą. Buvo užstrigę tiek troleibusai, tiek autobusai – štai ir visa paslaptis.
Pasirodo, 12 val. vienas maršrutinis autobusas sugedo taip, kad sustojęs visiškai blokavo Gėlių ir Pylimo gatvių sankryžą. Užstrigo tiek troleibusai, tiek autobusai, o į Vilniaus geležinkelio ir autobusų stotis, juolab darbo dienos viduryje, jų važiuoja daugybė.
Techninės pagalbos komanda sugedusį autobusą nutempė ir viešojo transporto eismą atnaujino tik 13 val.
Keleivių ir toliau laukė tam tikras chaosas, nes daugelis troleibusų ir autobusų „iškrito“ iš savo tvarkaraščių.
Kodėl apie užblokuotą eismą stoties prieigose vilniečių nebuvo galima informuoti netrukus po įvykio ir kam naudinga slėpti nuo žmonių elementarią daugeliui rūpimą informaciją, belieka tik spėlioti.