Anot vicemero Romo Adomavičiaus, konkursas pakrypo kiek kita linkme nei planuota, todėl dabar ketinama kreiptis į Konkurencijos ir Viešųjų pirkimų tarnybas, kad būtų leista tiesiogiai derėtis su konkurso dalyviais ir tokiu būdu bandyti sumažinti darbų kainą.
„Pirmiausia turime žinoti, kokiu keliu geriausia eiti: tvarkyti dabartinę viešojo transporto sistemą, nupirkti naujų troleibusų ir autobusų, sutvarkyti bendrovių „Vilniaus autobusai“, „Vilniaus troleibusai“ ir „Susisiekimo paslaugos“ valdymą ar vis dėlto diegti papildomas transporto priemones – tramvajų, metro arba dar egzotiškesnes“, – sakė vicemeras.
Galimybių studijai parengti yra numatyta 850 tūkst. Lt iš Europos Sąjungos Regioninės plėtros programos. Kovo pabaigoje, kalbėdamas apie konkursą, R.Adomavičius teigė, kad jeigu šių pinigų neužteks, savivaldybė pasiruošusi pridėti tiek pinigų, kiek reikės, tačiau dabar vicemeras jau mano, jog būtina ieškoti būdų, kaip išsiversti su tokia pinigų suma. Vis dėlto tikimasi, kad iki Naujųjų metų galimybių studija jau bus parengta.
Reikia keisti mąstymą
„Jeigu mes sugebėsime vilniečiams įrodyti, kad visame pasaulyje į senamiesčius įvažiuoti gali tik elektrinės transporto priemonės, sudarysime sąlygas greitai, patogiai atvažiuoti, tuomet galbūt jie ir atsisakys savo automobilių. Tik tada galėtume drąsiai pereiti prie bėgiais riedančių transporto priemonių“, – sakė vicemeras.
Prieš kelerius metus Vilniuje svarstytos dvi alternatyvos: tramvajus ir metro. Kol kas pirmenybė teikiama būtinybei atnaujinti autobusų ir troleibusų parkus. Šįryt į Vilniaus gatves išriedėjo Baltarusijoje pagamintas troleibusas „Vitovt“ („Vytautas“). Gamintojai suteikė galimybę per 1,5 mėnesio vilniečiams jį išmėginti. Vilniaus vadovai teigia, kad planuojama išmėginti ir čekų, italų bei ukrainiečių gamintus troleibusus ir tik tuomet spręsti, kuriuos pirkti.
„Toks Baltarusijoje pagamintas troleibusas kainuoja apie 30–40 proc. pigiau, negu kainavo anksčiau pirkti lenkiški troleibusai „Soliaris“. Bet svarbu ir patogumas, techniniai parametrai, norime, kad gamintojai suteiktų ne trumpesnę negu 10 metų garantiją“, – sakė vicemeras.
Anot „Vilniaus troleibusų“ direktoriaus Vidmanto Striškos, baltarusiški troleibusai kainuoja nuo 220 tūkst. JAV dolerių (apie 600 tūkst. Lt). Dabar turimi naujausi „Soliaris“ troleibusai kainavo per milijoną litų. Iš viso „Vilniaus troleibusai“ turi 320 troleibusų, bent 200 reikėtų pakeisti naujais. Tačiau kol kas galvojama pirkti tik apie 50.
Planuojama pirkti ir autobusų
Apie parko atnaujinimą galvoja ir „Vilniaus autobusai“. Bendrovės eksploatacijos direktoriaus Rimo Markausko teigimu, Susisiekimo ministerija iš ES ekologiškiems transporto projektams yra gavusi lėšų, kuriomis tikisi pasinaudoti ir „Vilniaus autobusai“. „Norime pirkti gamtinėmis dujomis varomus autobusus, tokiems ir yra skiriama ES parama. Iš 364 autobusų turime 93 varomus gamtinėmis dujomis, apie penktadalį ridos nuvažiuojame šiais autobusais. Dabar tikimės įsigyti dar 20–25 tokius autobusus. Vienas dujomis varomas autobusas kainuoja apie 860 tūkst. litų, jie yra truputį brangesni negu naudojantys dyzeliną“, – sakė R.Markauskas.
Anot R.Markausko, mieste važinėjantys autobusai turėtų būti patikimi apie 10 metų, vadinasi, norint turėti nepasenusį autobusų parką, kasmet reikėtų pirkti 30–35 naujus autobusus. „Nuo 2003 metų „Vilniaus autobusai“ yra įsigiję 104 naujus ir apie 160 naudotų autobusų, tad du trečdaliai parko kaip ir buvo atnaujinta“, – sakė R.Markauskas.