Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 03 02

Vilnius vėl analizuoja metropoliteno statybos galimybę

Net ir krizė Vilniaus valdžios neišgydė nuo gigantomanijos: dešimtmečius trunkančios diskusijos apie metro ar tramvajaus atsiradimą sostinėje virto išvada, kad Vilniui reikia miesto geležinkelio.
Londono metro
Metro / „Scanpix“ nuotr.

Didžiausios Lietuvos kelių infrastruktūros grupės „Tiltros Group“ koncesijų departamento vadovas Vitoldas Sapožnikovas pripažįsta, kad metropoliteno projektas Vilniuje galėtų būti įdomus jo atstovaujamai įmonei, trečiadienį rašo dienraštis „Vilniaus diena“.

Kol kas jis nesiryžo prognozuoti, kiek galėtų kainuoti pirmoji miesto traukinio linija: „Manau, kad bet kokiu atveju investicijos būtų ne dešimtys ir ne šimtai milijonų, o viršytų milijardą litų“, – sakė V.Sapožnikovas.

Dabar planuojama, kad pirmoji maždaug 7 km ilgio metropoliteno linija galėtų atsirasti nuo Pilaitės iki Baltojo ar Karaliaus Mindaugo tilto.

Metro sąjūdžio valdybos nario Juozo Zykaus teigimu, praktika rodo, kad ten, kur atsiranda metro linija, nekilnojamojo turto kainos pakyla iki dviejų kartų

Dabar planuojama, kad pirmoji maždaug 7 km ilgio metropoliteno linija galėtų atsirasti nuo Pilaitės iki Baltojo ar Karaliaus Mindaugo tilto.

Pilaitė pasirinkta dėl to, kad tai labiausiai izoliuotas miesto rajonas, numatyta didelė jo plėtra, be to, planuojama tiesti kelią iki Grigiškių, kuris palengvintų susisiekimą su Kaunu. Tikimasi, kad pirmoji linija galėtų pradėti veikti jau po 5–10 metų.

Lemiamas žodis, kaip ateityje atrodys Vilniaus viešasis transportas, bus tartas anksčiausiai rudenį apsisprendžiant dėl sostinės transporto specialiojo plano.

Vicemeras Romas Adomavičiaus sako, kad tokį planą realu parengti iki rudens.

Vasario viduryje Vilniaus savivaldybė pasirašė sutartį dėl viešojo transporto planavimo studijos, kurios koncepcinė dalis turėtų būti baigta gegužę. Tuomet paaiškės, ar reikia keisti esamą transporto sistemą ar ne, jei keisti, tai kuo.

Studija, kainuojanti apie 0,8 mln. litų (savivaldybė skyrė apie 140 tūkst. litų, likę – Europos Sąjungos paramos lėšos), taip pat pateiks visų esamų transporto priemonių analizę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų