Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2021 09 20

Visą vasarą be karšto vandens virtuvėje – kauniškiai nesuvokia, už ką moka pinigus

Neišspręstų bėdų katilas – su tuo susiduria vieno Savanorių pr. Kaune daugiabučio gyventojai. Jų namo sienos drėksta net ir atlikus renovaciją, negana to, 3 mėnesius tenka gyventi be karšto vandens virtuvėse. „Už ką mokame būsto administratoriui – nežinau. Nevyksta jokia komunikacija“, – piktinasi viena iš gyventojų. „Mano būstas“ tai neigia – neva vien šiemet gyventojams išsiųstos 367 žinutės.
Parkavimo aikštelė prie daugiabučio Kaune
Daugiabutis Kaune / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Apie ankstesnes šio 12 aukštų namo Savanorių pr. problemas 15min rašė šių metų gegužę. Jau tuomet gyventojai piktinosi, kad namą administruojanti UAB „Mano būstas“ nesiima spręsti jų problemų – su atsakingais darbuotojais neva neįmanoma net susisiekti.

Viena iš problemų – negalima naudotis kiemo užtvaru, už kurį sumokėta daugiau nei prieš metus. Paaiškėjo, kad jis įrengtas nelegaliai. Įmonei šie skundai buvo žinomi, teigta, kad ieškoma tinkamų spendimų.

Praėjo 4 mėnesiai, tačiau užtvaro problema, rodos, neišsisprendė. Be to, kilo naujų bėdų.

Avarija nelikviduojama 3 mėnesius

Į 15min redakciją kreipėsi šio daugiabučio gyventoja, kuri tikino, kad, birželį įvykus nuotekų stovo avarijai, ji nelikviduota iki šiol – 20 butų jau 3 mėnesius gyvena be karšto vandens virtuvėse.

„Įsivaizduokit, kaip smagu visą vasarą plauti indus vonioje. Negana to, santechnikai atvyko dabar ir visai nupjovė vamzdžius – atidengė didžiulę skyle ir išvažiavo. Koks tikslas?

Kaip galima į avariją reaguoti 3 mėnesius? Avarinis gedimas nuolat registruojamas, 3 kartus per savaitę skambiname – netaiso. Pažada, kad atvyks, kaltina mūsų kaimynus, kad neduoda sutikimo tvarkyt, nors taip nėra.

„Mano būstas“ aplaidžiai vykdo savo funkcijas arba iš viso jų nevykdo. Apie 30 eurų mokame kas mėnesį ir nieko. Problemos tik gilėja. Nevyksta komunikacija – bėdos nuo kiemo užtvaro, kuris gyventojų pinigais buvo įrengtas nelegaliai, iki renovacijos defektų bei, galiausiai, trūkusio vamzdyno stovo. Už ką mes mokame pinigus?“ – stebėjosi kaunietė.

Tačiau pikčiausia jai dėl to, kad namą administruojantis „Mano būstas“ neva ignoruoja gyventojų pranešimus, nevyksta jokia komunikacija.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Parkavimo aikštelė prie daugiabučio Kaune
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Parkavimo aikštelė prie daugiabučio Kaune

Įvardijo moteris ir dar vieną nuolat besikartojančią šio daugiabučio problemą. Nors namas buvo renovuotas 2019-aisiais, palijus drėksta jo siena, apibėga laiptinė, šlampa grindys, gyventojų butuose kaupiasi pelėsis, rūsyje susidaro bala.

„Šią problemą sprendžia pažymėdami sistemoje, kad ji išspręsta. Avarinė tarnyba atvažiavusi įvardija, kad problema – jog lyja lauke, o ne netvarkinga lietaus nuotekų sistema. Išvažiuoja nieko nepadarę. Renka pinigus už sistemos priežiūrą, kuri neveikia. Mes juk iškart pranešėme, kad kažkas yra negerai su lietaus nuotekų sistema. Problema tik gilėjo, nes nebuvo sprendžiama.

Registruoji avariją ir net negauni patvirtinimo, kad užregistruota. Praėjus kuriam laikui tik matai, kad „užbaigtas“ problemos sprendimas. Surašo žiniasklaidai jie gražius, oficialus atsakymus, bet iš tikrųjų niekas nejuda.

Nulinė problemų sprendimo stadija. Naudojasi tuo, kad gyventojai nėra vieningi arba nėra pakankamai dar supykę. Renka po 20 tūkst. eurų per metus nuo namo nieko nedarydami. Viena po kitos problemos su jais“, – piktinosi moteris, tikinanti, kad gyventojai jau parašė prašymą keisti šio daugiabučio administratorių.

Avarinė tarnyba atvažiavusi įvardija, kad problema – jog lyja lauke, o ne netvarkinga lietaus nuotekų sistema. Išvažiuoja nieko nepadarę.

Jai keista, kad, gaunant tiek gyventojų skundų, nevyksta būsto administratorių kontrolė. Neva neplaniniais patikrinimais turėtų užsiimti savivaldybė.

Išsiuntė 367 SMS

„Mano būsto“ atstovas Paulius Ugianskis prieštaravo gyventojos pateikiamai informacijai, jo teigimu, su šio daugiabučio, kaip ir kitų namų, gyventojais nuolat bendraujama įvairiais kanalais – tiek tiesiogiai, tiek telefonu, tiek skaitmeniniais kanalais.

„Vien tik per pastaruosius metus šio namo gyventojams apie einamuosius būsto priežiūros klausimus išsiuntėme 367 trumpąsias SMS žinutes, įkėlėme 32 informacinio pobūdžio pranešimus į savitarnos platformą eBŪSTAS. Sklandi komunikacija su klientais yra vienas svarbiausių įmonės prioritetų, todėl visada siekiame, kad aktualią informaciją jie gautų visais įmanomais būdais.

Be to, nuo rugsėjo mėnesio šiam namui priskyrėme net du įmonės specialistus – klientų atstovą ir priežiūros inžinierių, kurie asmeniškai rūpinsis, kad namo priežiūros reikalai vyktų sklandžiai, laiku ir kokybiškai“, – tikino P.Ugianskis.

Išskirtinai gyventojų pageidavimu, modernizuojant pastatą, minėtos sistemos buvo paliktos senos, dėl to dabar po kiekvieno smarkesnio lietaus drėksta namo sienos, užpilamas rūsys.

Jis paaiškino, kad lietaus kanalizacijos nuotekų sistemos problemos šiame name yra todėl, kad, dar tvirtindama renovacijos projektą, namo savininkų dauguma neįsiklausė į ekspertų siūlymus ir atsisakė įtraukti į projektą šių inžinerinių sistemų keitimą.

„Taigi išskirtinai gyventojų pageidavimu, modernizuojant pastatą, minėtos sistemos buvo paliktos senos, dėl to dabar po kiekvieno smarkesnio lietaus drėksta namo sienos, užpilamas rūsys.

Nepaisant to, mūsų inžinieriai nepaliks gyventojų bėdoje, tarsis su jais ir ieškos būdų, kaip geriau išspęsti šią problemą“, – patikino „Mano būsto“ atstovas.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Mano būstas“ internetinė svetainė
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Mano būstas“ internetinė svetainė

Neįsileidžia gyventojas

Nuotekų stovo, kuris taip pat yra susidėvėjęs ir neįtvirtintas laikikliais, keitimo darbai, pasak jo, turėjo prasidėti dar praėjusią savaitę, tačiau vieno iš name esančių butų savininkas nesutiko įsileisti atvykusių meistrų. Kol jiems nebus leisti patekti į patalpas, tol nebus galima užbaigti remonto darbų.

„Kadangi dėl vieno buto savininko kenčia kitų butų savininkai, panaudosime visus turimus resursus ir priemones, kad likusieji daugiabučio gyventojai kuo greičiau galėtų naudotis visais buities patogumais“, – patikino P.Ugianskis.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Parkavimo aikštelė prie daugiabučio Kaune
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Parkavimo aikštelė prie daugiabučio Kaune

Kelio užtvaro perkėlimo klausimas, būsto administratoriaus atstovo teigimu, yra įtrauktas į žemės sklypo formavimo techninio projekto rengimą ir bus išspręstas iškart, kai tik bus patvirtintas techninis projektas.

P.Ugianskis nesutiko su gyventojos mintimis, kad minimo daugiabučio gyventojai per metus „Mano būstui“ sumoka apie 20 tūkst. eurų, ir pateikė konkrečius įkainius.

Vienas minėto namo butas, priklausomai nuo jo ploto, per mėnesį vidutiniškai neva sumoka: už administravimą – 1,7 euro, už techninę priežiūrą – 2,23 euro, už šilumos priežiūrą – 3,65 euro, už teritorijos priežiūrą – 6,18 euro, už laiptinės valymą – 5,5 euro.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos