Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2011 11 09

Visuomeninės organizacijos tikisi prezidentės veto alkoholio reklamos draudimo atšaukimui

Pusšimtis visuomeninių organizacijų tikisi, kad jei Seimas nepritartų alkoholio reklamos tolesniam draudimui, prezidentė tokį sprendimą vetuotų.
Dalia Grybauskaitė
Dalia Grybauskaitė / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Pasak Krikščionybės žiniasklaidos tarnybos vadovo Juozo Dapšausko, visuomeninės organizacijos rugsėjo mėnesį kreipėsi į Seimą ir prezidentę dėl alkoholio reklamos draudimo išsaugojimo ir gavo Prezidentūros atsakymą į kreipimąsi.

Atsakyme teigiama, kad prezidentė pritaria visuomeninių organizacijų nuomonei dėl alkoholio reklamos draudimo išsaugojimo ir atkreipia dėmesį, kad Pasaulinė sveikatos organizacija įvardija 3 efektyviausias kovos su alkoholio vartojimu priemones – akcizų alkoholiniams gėrimams didinimą, alkoholinių gėrimų prieinamumo mažinimą bei alkoholio reklamos draudimą.

Prezidentė Dalia Grybauskaitė mano, kad kova su alkoholio vartojimu turi būti nuosekli.

„Apribojimai alkoholio reklamai, dėl kurių principinis sprendimas priimtas jau prieš ketverius metus, būtų dar vienas nuoseklus žingsnis mažinant alkoholio vartojimą,“ – rašoma prezidentūros atsakyme visuomeninėms organizacijoms.

Anot nacionalinės šeimų ir tėvų asociacijos pirmininko Tomo Šalkausko, atlikti tyrimai rodo, kad alkoholinių gėrimų reklama yra veiksminga priemonė skatinti alkoholio vartojimą ir jos ribojimas padėtų to išvengti.

Apribojimai alkoholio reklamai, dėl kurių principinis sprendimas priimtas jau prieš ketverius metus, būtų dar vienas nuoseklus žingsnis mažinant alkoholio vartojimą, - rašoma prezidentūros pranešime

„Pagrindinis alkoholio reklamų kūrėjų tikslas, kad alkoholis mūsų visuomenėje taptų norma. Visiems yra įteigta, kad alus yra geros kompanijos, draugų būryje tinkamas gėrimas. Uždraudus alkoholio reklamą, būtų tarsi nukirsta šaka, ant kurios sėdi alkoholio gamintojai,“ - sakė T.Šalkauskas.

Pasak J.Dapšausko, moksliniai duomenys apie alkoholio žalą yra seniai žinomi, tačiau į juos niekas nekreipia dėmesio, viską esą lemia pinigai.

„Daugelis Seimo narių tvirtina, kad alkoholio reklamos draudimu nieko nepasieksime, tačiau net ir švietimui apie alkoholio žalą pinigų ir dėmesio nėra skiriama“, - kalbėjo J.Dapšauskas.

Spaudos konferencijoje dalyvavusi Sveikuolių sąjungos viceprezidentė Sigita Kriaučiūnienė sakė, kad kai kuriems Seimo nariams už visuomenės nuomonę esą svarbesnė yra lobistų, alkoholio pramonės atstovų ar partijų vadovų nuomonė ir spaudimas balsuoti tam tikra linkme.

Ji minėjo Seime nuolat pasirodantį ir politikus esą bandantį įtikinti balsuoti už alkoholio pramonei palankius įstatymų pakeitimus aludarių gildijos vadovą Saulių Galadauską.

Anot S.Kriaučiūnienės, S.Galadauskas nėra užregistruotas lobistų sąraše, tačiau iki šiol Seime jo veikla niekam susirūpinimo nekelia.

Seimas yra priėmęs įstatymą, kad nuo 2012 metų Lietuvoje įsigaliotų visiškas alkoholio reklamos draudimas visuomenės informavimo priemonėse (televizijoje, radijuje, spaudoje ir internete) bei būtų visiškai uždrausta išorinė reklama. Bet koks alkoholio reklamos parodymas visuomenės informavimo priemonėse nepriklausomai nuo jų jurisdikcijos būtų vertinamas kaip alkoholio reklamos draudimo pažeidimas.

Jeigu Seimas atšauks alkoholio reklamos visišką draudimą, 2012 metais, kaip ir dabar, alkoholio reklama televizijoje ir radijuje būtų draudžiama nuo 6 iki 23 valandos, būtų ribojama alkoholio reklama periodinių leidinių (laikraščių ir jų savarankiškų priedų, žurnalų) bei knygų pirmuosiuose puslapiuose, būtų negalima išorinė stipraus alkoholio, išskyrus alų, alaus mišinius, sidrą ir natūralios fermentacijos vyną, reklama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos