Vos 3 eurus „kainuosiančios“ garso kolonėlės atsieis brangiai – jas siūlo sukčiai

„Facebook“ pasipylė melagingi siūlymai vos už 3 eurus įsigyti žinomos firmos kolonėles, kurios net naudotos kainuoja dešimtis kartų brangiau. Tai tėra sukčių gundymas spausti nuorodas, vedančias į nesaugius tinklalapius. Čia greičiausiai iššoks kvietimas suvesti asmeninius duomenis ir jungtis prie išgalvotos lojalumo programos, kuri padės ne sutaupyti pinigų, o atiduoti juos apgavikams.
Lengvatikių sukčiai ieško prisidengdami žinomų bendrovių pavadinimais
Lengvatikių sukčiai ieško prisidengdami žinomų bendrovių pavadinimais / Ekrano nuotr. iš „Facebook“

Nors po įrašais gausu komentarų, kad žmonės užsisakė kolonėles ir džiaugiasi pirkiniu, daugelis jų parašyti iš netikrų paskyrų, dažnai prisidengiant nelietuviškais vardais ir su klaidomis, kokias palieka automatinio vertimo programos.

Atidesnis žvilgsnis į „bendrovių“, pusvelčiui siūlančių brangią techniką, puslapius gali apsaugoti nuo didelių nuostolių.

Ekrano nuotr. iš „Facebook“/Lietuvoje siūlomoms kolonėlėms – pagyros iš užsienietiškų ir greičiausiai netikrų paskyrų
Ekrano nuotr. iš „Facebook“/Lietuvoje siūlomoms kolonėlėms – pagyros iš užsienietiškų ir greičiausiai netikrų paskyrų

Kad socialiniame tinkle pasirodė ne vienas įrašas, kuriame lengvatikius bandoma privilioti itin pigiomis garso kolonėlėmis, pranešė vienas 15min skaitytojas.

Sekėjų – velniškas skaičius

Trečiadienį popiet tariamai prekybos centro „Senukai“ paskyroje buvo paskelbtas tokio turinio įrašas: „Specialus pasiūlymas – tavo garsiakalbis už tik €3.00. „Marshall“ šventė 60 metų jubiliejų, ir yra 60 specialių kainų garsiakalbių! Skubėk, jų nebeliko daug!“

Nors paskyroje panaudotas žinomo prekybos centro pavadinimas ir atpažįstamas ženkas, kai kurios detalės turėtų sukelti įtarimų. Pavyzdžiui, sekėjų skaičius – ketvirtadienio vakarą jų buvo 666. Tikroji šio prekybos centro paskyra turi 137 tūkst. sekėjų.

Įmonė paneigė siūliusi ką nors panašaus. „Būkite atidūs – socialiniuose tinkluose plinta netikri „Senukų“ puslapiai. Tai – sukčiai, niekaip nesusiję su „Senukais“, – paskelbta tikrojoje paskyroje.

Kartu nurodyta, kad šis prekybos centras socialiniuose tinkluose niekada neklausia asmeninių duomenų, nesidalina nuorodomis į saugumo kriterijų neatitinkančias svetaines.

„Atpažinkite netikrus puslapius – atkreipkite dėmesį, kada puslapis buvo sukurtas, kiek sekėjų jis turi. Netikri puslapiai dažniausiai sukurti neseniai ir turi nedidelį sekėjų skaičių“, – paaiškino jo atstovai.

Įrašo jau nebeliko

Netrukus panašus pasiūlymas pasirodė Vilniuje ir internete veikiančios garso įrangos parduotuvės „Soundium“ paskyroje.

„Marshall“ garsiakalbis tik už 3€. „Marshall“ 60-mečio proga sumažinome riboto skaičiaus „Marshall Stanmore III“ garsiakalbių kainą! <…>

Nepraleiskite šio ypatingo pasiūlymo, nes yra tik 60 garsiakalbių!“ – viliojo įrašas, kurio jau nebėra, likusi tik suarchyvuota jo kopija.

LBA nuotr./Finansiniai sukčiai naudojasi įvairiomis kaukėmis, kad įtikintų auką ir paskatintų atiduoti pinigus. Siekis prisijungti prie asmens interneto banko arba raginimas padaryti pavedimą – bendras visiems apgavikų scenarijams.
LBA nuotr./Finansiniai sukčiai naudojasi įvairiomis kaukėmis, kad įtikintų auką ir paskatintų atiduoti pinigus. Siekis prisijungti prie asmens interneto banko arba raginimas padaryti pavedimą – bendras visiems apgavikų scenarijams.

Šios parduotuvės atstovai taip pat įspėjo nesusigundyti viliojančiu pasiūlymu.

Jie spėjo, kad kažkas galėjo nuhakinti „Facebook“ (įsilaužti), nes panašios reklamos pasirodė pardavėjų paskyrose šiame socialiniame tinkle. Paskyros administratoriai tikino nematantys įrašo, kurį mato kiti, todėl negali jo pašalinti.

„Nepirkit kolonelių po 3€, nes tokių kainų nėra, ir ateikit brangesnių nusipirkti pas mus“, – juokais siūlė prekybininkai.

Paneigė pats vadovas

Trečiadienį vakare kolonėlės pusvelčiui buvo pasiūlytos namų elektronikos prekybos tinklų „Avitela“ ir „Topo Centras“ paskyrose.

Čia taip pat minėtos kompanijos 60-osios įkūrimo metinės, 3 eurų kaina, pateiktos nuorodos, kur galima įsigyti kolonėles, raginta paskubėti.

Ir šiais atvejais nesunku nustatyti, kad nuolaidos reklamos pasirodė netikrose paskyrose. 46 tūkst. sekėjų „Avitelos“ paskyroje kažkodėl „sumažėjo“ iki 1,7 tūkst., o „Topo Centro“ – nuo 133 tūkst. iki 2,8 tūkst.

„Avitela“ sureagavo išsamiu komentaru. Pasak bendrovės, prisidengiant jos pavadinimu ir ženklu paskelbti įrašai yra sukčiavimas. Ji pabrėžė niekada oficialiame puslapyje neprašanti pateikti asmeninių duomenų atsitiktinėse interneto formose, nesiūlanti registruotis nesaugiose svetainėse ir neskatinanti spausti įtartinų nuorodų.

„Ši sukčių ataka yra dar vienas priminimas, kaip svarbu būti budriems ir atidžiai tikrinti šaltinius“, – pažymėjo įmonės atstovai ir pasidalijo keliais patarimais: tikrinti puslapio pavadinimą ir sukūrimo datą, turinio kokybę, gramatiką ir žinučių struktūrą, sekėjų skaičių ir jų paskyras.

Kad sukčiai prisidengė ir „Topo Centro“ pavadinimu, pats bendrovės vadovas Remigijus Štaras perspėjo dar trečiadienį, apie tai jau pranešė ir portalas 15min.

Taip pat skaitykite: Maža šios „prekės“ kaina gali įvilioti į didelius nuostolius

Gausu užuominų į sukčius

Juokinga žinomos firmos „Marshall“ kolonėlių kaina gali suvilioti pasinaudoti pasiūlymu. Bet vien jau ši suma gali būti signalas, kad pasiūlymas negali būti tikras.

Internete nesunkiai galima sužinoti, kad šios kompanijos kolonėlės, priklausomai nuo modelio, kainuoja mažiausiai 100 eurų, bet kaina gali siekti ir kelis kartus daugiau. Net už naudotas gali tekti pakloti kelias dešimtis eurų.

Patys tekstai apie nuolaidą panašesni į influencerių ar paprastų interneto vartotojų įrašus – yra padriki, stokojantys daugiau ir konkretesnės informacijos.

Neįprastai skamba identiška akcija, paskelbta kelių skirtingų bendrovių. Atrodo, kad nuolaidas siūlo konkuruojantys pardavėjai, bet viskas sutampa – kaina, akcijos proga, kad reikia kažkur registruotis. Šios nuorodos panašios, bet dėl to, kad panaudota interneto adreso sutrumpinimo (kartu paslėpimo) funkcija.

Beje, įrašų apie nuolaidą adresai vis keičiasi – juos atsidarant iš naujo, URL – unikalaus tinklalapio adreso internete) pabaiga būna vis kitokia. Mat greičiausiai naudojamas dinaminis URL. Paieškos sistemoms gali būti sudėtinga jį indeksuoti ir suprasti, todėl tikėtina, kad taip bandoma pasislėpti.

15min verdiktas: sukčiai. Siūlymai pusvelčiui pirkti žinomos firmos garso kolonėles yra melagingi. Pateiktos nuorodos greičiausiai nuves į nesaugius tinklalapius, kur bus paprašyta pateikti asmeninius duomenis. Bendrovės, kurių vardu paskelbtos didžiulės nuolaidos, paneigė dariusios ką nors panašaus.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, ja siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis